Charlie Milleris ir Chris Valasekas radijo bangomis prisijungė prie „Jeep“ kompiuterio ir kišosi į automobilio darbą tiesiog savo kompiuterio klaviatūros pagalba.

„Jeep“ kompanijai teko skubiai skelbti automobilių atšaukimo kampaniją ir užkirsti šią galimybę. Bus tobulinami beveik pusantro milijono įvairų modelių „Jeep“, „Dodge“ ir „Chrysler“ automobilių.

Tai paskatino ir kitus automobilių gamintojus susimastyti dėl to, kiek nuo tokio įsilaužimo apsaugoti jų gaminami automobiliai. Tai nauja, dar nevisiškai pažįstama automobilių apsaugos sistema ir kai kurių gamintojų automobiliai yra smarkiai pažeidžiami.

Jau kelerius pastaruosius metus kalbos apie galimybę įsilaužti į automobilių elektronines sistemas sklandė, tačiau tik dabar įrodyta, kad piktadariai lengvai gali pridaryti realios žalos, o kai automobiliai gauna vis daugiau ir vis sudėtingesnių elektroninių sistemų, galimybė įsilaužti į automobilio sistemas tik didėja.

Amerikiečių mokslininkai įsilaužė per pagrindinį automobilio valdymo kompiuterį, taip vadinamą ECU. Visi šiuolaikiniai automobiliai tokį turi. Jis kontroliuoja visas pagrindines automobilio sistemas – nuo pramoginių sistemų iki stabdžių antiblokavimo sistemos darbo. ECU dirba kaip kompiuterių tinklas, kur vienas procesorius gali daryti įtaką kito procesoriaus darbui. Tokių procesorių šiuolaikiniame automobilyje yra nuo 20 iki 100, o tai reiškia šimtą galimybių įsilaužti.

Prisijungti prie procesorių galima per „Bluetooth“ arba per internetinį DAB radiją.

Apie potencialią tokio įsilaužimo galimybę „Fiat-Chrysler“ koncernas žinojo jau nuo praėjusių metų pradžios, bet jie buvo šokiruoti, kai programišiams pavyko ten įsigauti, nes padaryti tai įmanoma tik teoriškai. Praktiškai to niekam nesisekė padaryti. Iki šiol...

Ch. Milleris ir Ch. Valasekas pabandė įsilaužti į 21 skirtingo modelio kompiuterius ir konstatavo, kad lengviausia įsilaužti per procesorius, kurie kontroliuoja padangų slėgį ir beraktę užvedimo sistemą.

Tačiau automobilių gamintojai irgi nesnaudžia. Jie tobulina sistemas ir daro jas vis sunkiau pažeidžiamomis. Kasmet investuojami milijonai eurų, kad visos sistemos būtų kuo saugesnės ir kuo geriau apsaugotos nuo įsilaužimo. Ypač tie procesoriai, prie kurių yra galimybė prisijungti per belaides sistemas.

Beje, visų automobilių gamintojų sistemos yra skirtingos, skiriasi net atskirų modelių valdymas, todėl įsilaužus į vieną modelį, nereiškia, kad tuo pat būdu įmanoma patekti ir į kitą automobilį. Beje, įsilaužę į „Cherokee“ amerikiečiai pripažino, kad tai pareikalavo nemažai laiko, pastangų ir investicijų.

Beje, amerikiečiai, išbandę 21 populiariausią Amerikoje automobilių modelį paskelbė ir geriausiai bei blogiausiai apsaugotų automobilių trejetukus. Štai trys geriausiai apsaugoti modeliai: 2014 m. „Audi A8“, tų pačių metų „Honda Accord“ ir 2010 m. „Range Rover Sport“. O trys blogiausiai apsaugoti – 2014 m. „Jeep Cherokee“, 2014 m. „Toyota Prius“ ir 2014 m. „Infiniti Q50“. Iš pastarųjų Lietuvoje gatvėmis važinėja gan daug „Prius“ modelių. Tad jeigu tokį turite, gal susimastykite apie geresnę automobilio apsaugą?

Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais-ketvirtadieniais 7.20 val.