Aston Martin“, „Maserati“, „Ferrari“... „Porsche“, „Bentley“, „Lamborghini“, „Bugatti“... „Alpina“, „Brabus“, „Hamann“.... Visi šie garsūs automobilių gamintojai ir jų tobulintojai Frankfurto automobilių parodoje taip pat dalyvauja. Tiesa, paskutinieji, išskyrus nebent atskirą salę lauke turinčius „Carlsson“ „tiuningo“ specialistus, glaudžiasi labai jau kukliai vienos iš keliolikos ekspozicijos salių kamputyje. Tiesa, ten pat įsitaisę ir „Tesla“ gamintojai. Neabejoju, kad Ženevoje, kur nedominuoja vokiečių (kaip Frankfurto automobilių parodoje) ar prancūzų (kaip Paryžiaus automobilių parodoje) mašinos, tokios nepagarbos nebūtų. Bet paganyti akis ir čia yra kur.

Sena tiesa, kad italų „Fiat“ koncernui priklausančios „Ferrari“, „Maserati“ ir „Alfa Romeo“ markės gali pasigirti ne tik efektingiausiais automobilių modeliais, bet ir dailiausiomis juos pristatančiomis merginomis. Žodžiu, akis čia turės kur pavarvinti net ir ne itin mašinomis besidominčios personos. Bet jei jau skaitote šias eilutes, ši yda (nesidomėjimas automobiliais) jums tikriausiai negresia.

Taigi, šiemet „Ferrari“ į parodą atvežė ypatingą „Ferrari 458“ versiją „Speciale“. Kaip teigia pats gamintojas, į jį sumontuotas geriausias visų laikų „Ferrari“ V8 motoras. Jo galia – 605 AG, vienam litrui darbinio tūrio tenka net 135 arklio galios (nepamirškime, kad motoras atmosferinis be jokių turbinų ar kompresorių), o automobilio svorio ir galios santykis – 2,13 kg/AG. Su juo „Ferrari 458 Speciale“ iki pirmo 100 km/val. įsibėgėja vos per 3 sekundes. Na, kadangi italai visuomet linkę reikalus pagražinti, neatsilikime ir mes – kai tik automobilis atsiras Lietuvoje, būtinai jį išmėginsime puikioje ir visus saugumo standartus atitinkančioje Kačerginės trasoje. O šio „žaisliuko“ kaina Italijoje prasidės nuo 238 000 eurų (821,7 tūkst. Lt).

Žemiškesniems džiaugsmams – puikus „Alfa Romeo 4C“. Vos 895 kilogramus sveriantis galiniais ratais varomas kupė nors ir turi palyginti negalingą turbobenzininį 1.8 l 240 AG ir 350 Nm motorą, bet dėl nedidelio svorio ir žemo svorio centro siūlo įspūdingą dinamiką (iki 100 km/val. – per 4,5 sek., maksimalus greitis – 258 km/val.) ir valdymą. Be to, jo visas kėbulas pagamintas iš brangaus, bet itin lengvo ir tvirto anglies pluošto, o kaina prasideda vos nuo 50 000 eurų (172,5 tūkst. Lt). Tikrai norėčiau turėti tokį savo garaže!

Na, o apie kitus parodos superautomobilius net trūksta fantazijos svajoti. Štai šiemet 100 metų jubiliejų švenčianti britų „Aston Martin“ kompanija demonstruoja koncepcinį atvirą „Aston Martin CC100“, „Aston Martin DB9 Centenary Edition“ ir kitus atnaujintus ir ne visai kompanijos modelius.

Dar vieno italų gamintojo – „Lamborghini“ stende – tos pačios metų metus prie automobilių besisukančios manekenės (matyt, skirtingai nei šių superautomobilių išvaizdą kuriantys dizaineriai, atsakingi „Lamborghini“ atstovai visgi stokoja fantazijos personalo klausimais) ir pristatė ypatingą modelį kukliu pavadinimu „Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse“. Tai – ekstremaliausias „Gallardo“ serijos automobilis. Jis sveria 1340 kilogramus, V10 atmosferinis motoras pasiekia 570 AG, iki pirmo 100 km/val. įsibėgėja per 3,4 sekundes ir pasiekia maksimalų 320 km/val. greitį. Kaina – nuo 191 100 eurų (660 000 Lt) be mokesčių. Viskas su juo gerai, patikėkit!

„Porsche“ stende dvi didžiausios naujienos – hibridinis 887 AG „Porsche 918 Spyder“ ir 560 AG „Porsche 911 Turbo“. Pirmasis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,8 sek., bet 100 kilometrų sudegina tik 3 litrus benzino. Na, bent jau dokumentuose taip rašoma.

Beje, šiemet sukanka lygiai 50 metų, kuomet 1963-ųjų Frankfurto automobilių parodoje buvo pristatytas pirmasis „Porsche 911“ modelis (1973 m. pasirodė pirmasis „Porsche 911 Turbo“). Ta proga galima užsisakyti ypatingą „Porsche 911 Carrera S“ versiją, skirtą pažymėti šiai sukakčiai.

O bene labiausiai „karštų“ automobilių gerbėjų laukta naujiena – dar 2005 metais debiutavusį „Bugatti Veyron“ turintis pakeisti modelis. Deja, bet ir šį kartą pamatėme „Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse“ ypatingą versiją „Jean Bugatti“. Bet 8 litrų W16 motoras, 1200 AG, 1500 Nm sukimo momentas, 2,8 sekundės iki 100 km/val, maksimalus daugiau nei 400 km/val. greitis – šiuos skaičius galima kartoti lyg mantrą – jie niekados neatsibos. Kaina – 2,28 mln. eurų (7,9 mln. Lt) be mokesčių, tokių ypatingų „Bugatti Legends“ serijos automobilių bus pagaminti viso labo 6 vienetai.

Taigi, nors automobilių pramonė vis neišlipa iš krizės, o augančiais pardavimais gali pasigirti nebent Kinija ir jau atsigaunančios Jungtinės Amerikos Valstijos, prabangių automobilių gamintojams visos ekonominės negandos – lyg vanduo nuo riebios žąsies. Tad norėtume ir jums palinkėti tokios pačios sėkmingos kloties: su geriausiais linkėjimais jūsų „Motorų“ komanda iš Frankfurto automobilių parodos!