Sukurtas savarankiškai važiuojantis lenktyninis „Audi TT-S“

 (15)
Galinčius savarankiškai važiuoti automobilius Stanfordo universiteto Robotikos laboratorija kuria jau keleri metai. Neseniai jos sukurtas automobilis pasiekė tokio tipo transporto priemonių greičio rekordą – 224km/val. („Audi TT-S“, kodinis pavadinimas „Shelly“). Tačiau kitas jų tikslas yra dar ambicingesnis: su „Shelly“ pralėkti iki pat Pikes Peak kalno viršūnės.
© Gamintojo nuotr.

GPS ir landšafto informacija „maitinama“ be vairuotojo važiuojanti eksperimentinė „Audi TT-S“ sukurta taip, kad sugebėtų savarankiškai atlikti valdomą slydimą (vadinamą „driftą“) ir sugebėtų po tokio čiuožimo atgauti stabilumą. Gali būti, jog šis automobilis taps automatinių ateities vairavimo sistemų pirmtaku, kurios leis žmonėms sėkmingiau išvengti autoavarijų.

„Mes siekiame išsiaiškinti, kaip valdyti automobilį iki pat jo galimybių ribos“, – teigė Palo Alto (JAV) įsikūrusios „Volkswagen“ „Electronics Research Lab“ (ERL) vyresnysis inžinierius Ganymedas Stanekas, kartu su Stanfordo universiteto mokslininkais kūręs naująjį automobilį.

Projekte dalyvauja ta pati komanda, kuri sukūrė „Junior“ – autonominį „Volkswagen Passat“, kuris laimėjo antrąją vietą DARPA organizuojamame robotizuotų automobilių lenktynių konkurse 2007 m.

Naujasis autonominis TT-S gerokai skiriasi nuo „Junior“. „Junior“ sugebėjo analizuoti aplinkos informaciją, jis turėjo videokameras, kurios galėjo matyti objektus ir kelio dangos ypatumus, ir visą šią informaciją jis derino su GPS navigacijos duomenimis. Visos informacijos apdorojimas buvo sudėtingas – mašinos viduje buvo patalpinti du kompiuteriai su „Linux“ operacine sistema ir keturių branduolių „Pentium“ procesoriais, o programa buvo sukurta C ir C++ terpėse.

TT-S „Shelly” įdiegta kitokia sistema. Čia nėra videokamerų, tik GPS ir mažesnis, mažesnės galios kompiuteris, naudojantis „Sun Java Real Time System“ realaus laiko sistemą. Kodėl? Nepaisant galingų „Junior“ procesorių, į aplinką reaguoti jis sugebėdavo per 20-50 milisekundžių. TT-S „Shelly“ važinėja daug didesniu greičiu, o lekiant 220km/val. net 20 milisekundžių yra per didelis vėlinimas.

„Norėdami kontroliuoti ratus ties sukibimo su kelio danga riba, mums reikia sugebėti reaguoti per kelias milisekundes“, – sakė G.Stanekas. Būtent tokio laiko pakanka, kad TT-S sureaguotų į pakitusias važiavimo sąlygas. Didžiausias iššūkis transporto priemonės laukia kitais metais, kai kūrėjų komanda su savo kūriniu dalyvaus „Pike's Peak hill climb race“ lenktynėse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Tyrimas: dotacijos elektromobilių pirkimui nėra efektyvus būdas taršai sumažinti (4)

Elektromobilių pirkimui skiriamos dotacijos Kanadoje yra neefektyvus būdas šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimui sumažinti ir nėra finansiškai rentabilus, rodo ketvirtadienį paskelbtos Monrealio ekonomikos instituto atlikto tyrimo išvados.

Didysis „Renault“ SUV „Koleos“ atvyko į Lietuvą (3)

2016 metais Kinijoje, Pekino automobilių parodoje, pristatytas naujasis „Renault Koleos“, jau parduodamas Australijoje, Persijos įlankos šalyse ir tam tikrose Pietų Amerikos bei Azijos rinkose, šį mėnesį jau pasiekė Europos rinkas, įskaitant ir Lietuvą.

„Jaguar E-Pace“ premjera – liepos viduryje

„Jaguar“ netrukus pristatys naują galingą ir kompaktišką miesto visureigį – „Jaguar E-Pace“. Naujas veidas „Jaguar“ šeimoje papildys pasaulio metų automobilio apdovanojimą pelniusio „F-Pace“ bei elektra varomų koncepcinių miesto visureigių „Jaguar I-Pace“ serijas.

„Subaru“ parduoda daugiausiai visais ratais varomų automobilių pasaulyje (11)

„Subaru“ yra keturių varomųjų ratų sinonimas, o dabar kompanija gali didžiuotis parduodanti daugiausiai automobilių su visais varomais ratais pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuviška alkotesterių programinė įranga – pakeliui į JAV rinką (6)

Bendrovė „Alkotesteris“ metinėje JAV Narkotikų ir alkoholio tikrinimo pramonės asociacijos DATIA konferencijoje, vykusioje Orlande, pristatė Lietuvoje sukurtą programinę įrangą alkotesteriams bei darbdaviams skirtą alkotesterį, veikiantį su šia programine įranga.
Facebook draugai