Sukūrė revoliucines padangas: nebaisios nei duobės, nei oro sąlygos

 (21)
Padangų gamintoja „Goodyear“ mano, kad jei mes kuriame kitokius ateities automobilius, tai turėtume iš naujo kurti ir padangas jiems. Kompanija pristatė naują koncepciją: sferines gumos padangas, galinčias judėti bet kuria kryptimi. Kodėl autonomiškai važinėjančiam automobiliui, neturinčiam vairo, neišbandžius kažko radikaliai skirtinga?

„Goodyear“ teigia, kad jos padangos „Eagle–360“ leis savarankiškai važinėjantiems automobiliams lengvai sukiotis ankštose erdvėse, pavyzdžiui, automobilių aikštelėse ar judriose miestų gatvėse.

Užuot naudojus mechanines jungtis, jos jungsis prie automobilio per magnetinę levitaciją: kelio duobės daugiau negadins automobilio pakabos, nes mašina iš tikrųjų sklęs virš savo padangų, kurios amortizuos visus kelio nelygumus. Gamintoja tvirtina, kad magnetinė levitacija keleiviams užtikrins itin tolygų ir tylų važiavimą, be to gerokai mažiau dėvėsis automobilio mechanizmai, rašo CNN.

Sferinių padangų pranašumas taip pat bus tas, kad jos turės kur kas didesnį paviršiaus plotą, negu įprastosios, taigi jos ne taip greitai susidėvės. Tokios padangos netgi galėtų „protingai“ suktis, kad užtikrintų dar ilgesnį protektoriaus tarnavimą.

„Goodyear“ tokiose padangose taip pat ketina įdiegti kelis išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, „Eagle–360“ padangose esantys jutikliai automobilio kontrolės sistemoms galėtų siųsti duomenis apie oro sąlygas. Pačios padangos sausomis oro sąlygomis galėtų sukietėti, o šlapiomis – suminkštėti ir taip padidinti sukibimą su slidžia danga.

„Pamažu mažindamos vairuotojo sąveiką ir kišimąsi į autonominio automobilio valdymą, padangos atliks vis svarbesnį pirminio ryšio su keliu vaidmenį“, – pranešime teigė „Goodyear“ vyriausiasis techninis vadovas Josephas Zekoski.

Tiesa, „Goodyear“ pripažįsta, kad padangos „Eagle–360“ yra dar tolima ateitis.

Tačiau savavaldžiai automobiliai jau dalyvauja bandymuose ir šios pramonės srities ekspertai prognozuoja, kad visiškai autonomiški automobiliai prekyboje pasirodys iki šio dešimtmečio pabaigos. Šiuolaikiniai automobiliai jau turi išmaniąsias sistemas, kurios leidžia komunikuoti su kitais automobiliais ir nujausti avarijas, kol jos dar neįvyko.

Todėl „Goodyear“ sukūrė ir artimiausios ateities padangų konceptą, kuris, įmonės manymu, per artimiausius kelerius metus taps nuolatiniu automobilių palydovu.

Kaip ir „Eagle–360“, „IntelliGrip“ padangos pasižymės keliomis išmaniomis funkcijomis, rašo money.cnn.com. Pavyzdžiui, jos galės fiksuoti oro sąlygas ir numatyti padangų nusidėvėjimą bei pranešti tai savo automobiliui ir aplinkinėms mašinoms. Tačiau „IntelliGrip“ padangos vis dar bus panašios į tradicines: joms reikės ašių, stipinų ir ratlankių (ir kol kas jokių magnetų).

„Goodyear“ savo koncepcines padangas pristatė praėjusią savaitę per Ženevos tarptautinę automobilių parodą.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

„Tesla“ vadovas prognozuoja elektromobilių bumą Honkonge

Efektyvi viešojo transporto sistema, didelis gyventojų tankumas ir vietos trūkumas – vargu, ar šie veiksniai skatina Honkongo gyventojus įsigyti privačius automobilius. O aukšti transporto priemonės registravimo mokesčiai verčia išvis atsisakyti šios idėjos. Tačiau mokesčių lengvatos elektromobilių savininkams per pastaruosius dvejus metus paskatino šių priemonių skaičiaus augimą Honkonge.

Į Lietuvą užsuko „Range Rover“ kabrioletas (2)

„Inchcape Motors“ Vilniaus salone vos kelioms dienoms, gegužės 27-30 d., apsilankys britiškoji „Keturių metų laikų“ versija – pirmasis „premium“ klasės SUV kabrioletas „Range Rover Evoque Convertible“. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, nepaisant stereotipo, kad kabrioletai yra labiau įvaizdžio nei praktinio naudojimo automobiliai, „Evoque Convertible“ gali pasigirti kur kas platesniu sąrašu savybių nei įprasta „bestogių“ pasaulyje.

Naujasis „Volkswagen Tiguan“ nusileido iš padangės (12)

Ketvirtadienio vakarą iš padangės į sostinės Katedros aikštę buvo nuleistas čia keletą dienų 25 metrų aukštyje prakabojęs naujasis „Volkswagen Tiguan“. Tokiu būdu gamintojų atstovai Baltijos šalyse (analogiškas renginys vyko Rygoje ir Taline) pristatė naujos kartos miesto visureigį.

„Volkswagen“ ir „Toyota“ investicijos atskleidė naujausią tendenciją

„Volkswagen“ ir „Toyota“ investuoja į pavežėjimo paslaugų įmones. Tai naujausia automobilių gamintojų tendencija potencialias konkurentes paversti savo partnerėmis, klientėmis ir vertingų duomenų šaltiniais, skelbia „Autonews“.

Amerikiečių sportinis svajonių trejetas nustebino saugumo testuose

„Insurance Institute for Highway Safety“ (IIHS), viena iš dviejų svarbiausių saugumo bandymų organizacijų Jungtinėse Valstijose, patikrino šioje šalyje populiariausias galingų sportinių automobilių klasės mašinas.
Facebook draugai