EK jau išleido 2,4 mln. svarų sterlingų (apie 9,2 mln. Lt) projektui „Veronica“, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip „juodosios dėžės“ veiktų automobiliuose. Šie įrenginiai, pavadinti „Event Data Recorders“ (EDR), gali fiksuoti transporto priemonės greitį ir vairuotojo veiksmus, pvz. kaip dažnai stabdoma.

Šios technologijos šalininkai teigia, kad „juodosios dėžės“ automobiliuose palengvintų darbą draudikams siekiant išsiaiškinti avarijų aplinkybes ir kaltininkus, o esant reikalui, policininkai galėtų imtis priemonių prieš nedrausmingus vairuotojus.

Tačiau žmogaus teisių gynėjai yra skeptiškai nusiteikę šio plano atžvilgiu. Vienos organizacijos atstovas Simonas Daviesas mano, kad tokia sistema ateityje galės bet kada sekti vairutojus.

„Jeigu automobilio ir mobiliojo telefono teikiami duomenys būtų kartu panaudoti, taip būtų galima sukurti praktiškai neklystančią sekimo sistemą“, – sakė S.Daviesas.

Tačiau automobilių „juodųjų dėžių“ technologijos kūrėjai atmeta priekaištus dėl tariamai galimos žalos asmenų privatumui teigdami, kad sistemos teikiami duomenys būtų prieinami labai ribotam informacijos gavėjų ratui.

Pažymima, kad ši technologija pasitarnautų ir automobilių nuomos bendrovėms, kovojančioms su avarijos atveju kaltės nepripažįstančiais klientais.

„Juodąsias dėžes“ jau dabar turi nemažas skaičius automobilių, tarp kurių – ir 3,5 tūkst. Londono policijos mašinų.

Tačiau manoma, kad šios technologijos plitimą gali pristabdyti vartotojų pasipriešinimas, nes vienos „juodosios dėžės“ kaina siekia apie 500 svarų sterlingų (1926 Lt).

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją