Antrasis pagal dydį Europos automobilių gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“, pirkdamas stambų „Mitsubishi Motors“ akcijų paketą, rizikuoja likti ir be pinigų, ir be tvirtesnių pozicijų smarkiai augančiose Azijos rinkose. Anksčiau skelbta, kad Prancūzijos bendrovė gali investuoti iki 300 mlrd. jenų (8 mlrd. Lt) ir įsigyti 30-50% „Mitsubishi Motors“ akcijų.
© Gamintojo nuotr.

Analitikai pageidauja gauti daugiau informacijos apie šį sandorį, ypač apie finansinę jo pusę, ir baiminasi, kad tai gali būti tik nevykęs mėginimas pakartoti „Renault-Nissan“ aljanso sėkmę.

Ekonomikos nuosmukio prislėgtas Prancūzijos gamintojas savo pelningumą tikisi pataisyti plėtodamas veiklą smarkiai augančiose rinkose, tokiose kaip Kinija. PSA taip pat siekia sumažinti priklausomybę nuo Europos rinkos, kurioje, išsekus valstybių mokėtoms subsidijoms ir nesibaigiant nuosmukiui, bent jau artimiausiu metu nieko gero tikėtis neverta.

Sandoris su „Mitsubishi Motors“ suteiktų PSA priėjimą prie Kinijos rinkos, bet Japonijos bendrovė šiame regione taip pat nėra itin stipri. „Credit Suisse“ analitikas Stuartas Pearsonas pastebi, kad PSA problemas išspręsti nebus lengva, čia nepakaks vien tik kaštų mažinimo programos. Anot jo, šis gamintojas yra nepakamkamai didelis ir per daug susikoncentravęs į Europos rinką.

Jis taip pat mano, kad sandoris su „Mitsubishi Motors“ būtų brangus problemų sprendimo būdas. Analitiko teigimu, perteklinių pajėgumų kamuojamoje rinkoje susijungimai ir įsigijimai yra pozityvus reiškinys, bet PSA atveju toks sprendimas nebūtų geras, nes „Mitsubishi Motors“ yra labai smulkus ir ne itin sėkmingas gamintojas. Pirmąjį 2009 metų pusmetį PSA pardavė 1,59 mln. automobilių, o „Mitsubishi Motors“ – tik 431 tūkst. vnt.

Pastebima, kad jau dešimtmetį gyvuojantis „Renault-Nissan“ aljansas yra strategiškai žymiai toliau pažengęs. Šie du gamintojai siekia ir toliau stiprinti savo bendradarbiavimą bei jau artimiausiu metu ketina kartu pradėti gaminti elektrinius automobilius.

„Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas tvirtina, kad „Mitsubishi Motors“ strateginė ir finansinė padėtis nė iš tolo neprilygsta „Nissan Motor“. Jo teigimu, pagal poziciją rinkoje „Mitsubishi Motors“ tėra tik „Nissan Motor“ šešėlis.

Analitikas pastebi, kad „Mitsubishi Motors“ per metus nepagamina nei milijono automobilių. Nors ši bendrovė gali pasigirti geru valdymu, jos pozicijos visose pagrindinėse rinkose yra labai silpnos. Pagal šių metų sausio-spalio gamybos apimtis „Mitsubishi Motors“ tarp aštuonių Japonijos gamintojų užėmė tik septintąją vietą.

Analitikai baiminasi, kad PSA sandoris su „Mitsubishi Motors“ duos nepakankamą sinerginį efektą ir silpnas pozicijas Azijos rinkose, tačiau daugiausiai rūpesčių kelia finansiniai aspektai. Verslo dienraštis „Nikkei“ parnešė, kad PSA už 30-50% „Mitsubishi Motors“ akcijų gali sumokėti iki 300 mlrd. jenų (8 mlrd. Lt). Pastebima, kad Japonijos gamintojas yra palyginti brangus, nes jo rinkos vertės ir pardavimų santykis yra daugiau nei tris kartus didesnis už PSA.

S.Pearsonas mano, kad reikalingų lėšų PSA galėtų gauti didindamas kapitalą bei parduodamas detalių gamintojo „Faurecia“ akcijas. Analitikas pastebi, kad šiuo sudėtingu laikotarpiu investuoti į sunkumų kamuojamą bendrovę reikėtų labai apdairiai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (2)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (3)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (31)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Enduro motociklų gerbėjus sukvietė į BMW mokymus (7)

Vienas žinomiausių pasaulyje didelių kelioninių enduro motociklų gamintojų „ BMW...

Kaip greitai lietuviai persės į hibridinius ar elektrinius automobilius (143)

Dabar viskas atsiremia į kainą, nes naujas vidutinės klasės elektromobilis kur kas brangesnis nei...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...