Drakoniški mokesčiai taršiems automobiliams lėmė, kad nuo 1993-ųjų, kai įsigaliojo „Euro 1“ standartas, iki šių metų pradžios, kai variklių gamintojai gali siūlyti tik „Euro 6“ reikalavimus atitinkančią „geležį“, padėtis pasikeitė neatpažįstamai. Dabar 50 modernių sunkvežimių gamtą teršią maždaug tiek pat, kiek vienas krovininis automobilis prieš porą dešimtmečių.

Nepaisant šių smagių pergalių, yra dalykų, kurie vežėjams vis dar neduoda ramiai miegoti. Ypač tiems, kurie dirba Rytų rinkose ir yra priversti pirkti švelniai tariant prastenės kokybės degalus. DAF vilkikų atstovybės Lietuvoje „Centrako“ pardavimų projektų vadovas Simas Novogreckas, pasakodamas apie susidariusios situacijos keblumą teigė, kad didžiausia problema – sieros kiekis degaluose.

„Euro 6“ standartas buvo kuriamas siekiant radikaliais sumažinti dviejų tipų išmetamiesiems teršalams: azoto oksidams (NOX) ir suodžių-kietųjų dalelių (PM). kiekiui. Skirtingai nei lengvųjų automobilių pasaulyje sunkvežimių gamintojai neakcentuoja CO2 parametrų, nes jis susijęs su dyzelino kiekio sudeginimu, o ne variklio ypatumais. Lyginant su ankstesniu standartu, „Euro 6“ gali pasigirti net 80 proc. mažesne NOX ir 50 proc. apkarpyta PM emisija.

Tačiau tausoti aplinką modernieji vilkikai gali su viena sąlyga: į jų bakus gali būti pilamas tik mažai sieros turintis dyzelinas. Nuo 2009-ųjų pagal ES reikalavimus degalinėse gali būti pardavinėjamas tik toks „sunkusis“ kuras, kuriame sieros junginiai neviršija 10 mg/kg. Tačiau Rytų šalių rinkose tokio dyzelino galima rasti toli gražu ne visose degalinėse.

„Yra degalinių, kuriose siūlomas vadinamojo „3-iojo“ tipo dyzelinas, iš esmės atitinkantis „Euro 5“ standartą ir turintis mažai (10 mg/kg ) sieros. Reikia žinoti, kur važiuoti ir žiūrėti ką perki. Pastarąjį kurą mes patys išbandėme ir konstatavome, kad naujose kartos varikliams jis visiškai nekenkia. Blogesni reikalai „Euro 4“ dyzelinu, turinčiu 50 mg/kg sieros junginių, tačiau prisipylęs tokio tipo degalų vilkikas taip pat nesustos pusiaukelėje. Problemų išvengti nepavyks naudojant „2-ojo“ tipo rusišką dyzeliną, kuriame sieros yra iki 300 mg/kg – vienas sklidinas bakas tokio kuro gali užkimšti išmetimo sistemą“, – perspėjo S. Novogreckas.

Kaip žinia, sieros junginiai pilnai sudega maždaug 600 laipsnių temperatūroje, o darbinė katalizatoriaus temperatūra yra maždaug 200-250 C. Nesudegusi siera kaupiasi DPF filtre ir galiausiai jį užkemša. Slėgio davikliai užfiksavus mažą dujų praeinamumą, variklis perjungiamas avarinį daro režimą ir vilkikas gali judėti tik 20 km/val. greičiu. Vienintelis „ligos“ gydymo būdas – DPF filtro pakeitimas.

DAF serviso meistrai yra susidūrę su atveju, kai į dirbtuves buvo atvilktas sunkvežimis su degalų likučiu bake, turinčiu net 3000 mg/kg sieros. T. y. automobilis buvo maitinamas laivų kuru, todėl, žinoma, toli nenuvažiavo.