Po pernai pristatyto „Volvo XC90“ ir šiemet debiutavusio verslo klasės modelio „S90“ bei jo versijos universalo kėbulu „V90“, kitas Švedijos prestižinių automobilių gamintojo žingsnis – bekelei pritaikyta universalo versija „V90 Cross Country“, kuri pakeis tiek visame pasaulyje, tiek ir Lietuvoje itin populiarų „Volvo XC70“ modelį.
"Volvo V90 Cross Country"
© Gamintojo nuotr.

Ketvirtadienio popietę turėjau unikalią galimybę dalyvauti tuo pačiu laiku Europoje ir JAV vykusioje pasaulinėje modelio premjeroje.

Gamintojas, per kelerius metus investavęs daugiau kaip 11 milijardų (!) JAV dolerių į naujų automobilių kūrimą, visu pajėgumu išnaudoja naujosios modulinės PSA platformos privalumus, todėl buvo labai įdomu, koks gi bus pirmasis naudojant šią universalią platformą pagamintas „Cross Country“ automobilis. Su juo pirmoji pažintis buvo surengta Švedijos Malmės mieste, kur vakarėjant 17 val. vietos laiku įvyko pasaulinis šio automobilio pristatymas (tuo metu JAV – rinkoje, kur buvo parduota beveik pusė praeitos kartos šio modelio pirmtakų – buvo 10 val. ryto).

Kaip teigia „Volvo“ automobilių atstovai, tai yra „Premium“ klasės modelis, kuris savo klasėje pasižymi ne tik tvirčiausiomis bekelei pritaikytomis savybėmis, bet ir siūlo didžiausią komfortą. Sunku nesutikti ir nepripažinti, kad šio modelio strategija atrodo tikrai pergalingai – jei kalbėti tik apie padidinto pravažumo prestižinius universalus, jis turi lygiai vieną konkurentą – „Audi A6 Allroad“.

"Volvo V90 Cross Country"
"Volvo V90 Cross Country"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Žinoma, nei vienas jų neskirtas nuolatos murkdytis purvynėje – kaip ne kaip, kas norės nuo 60 tūkst. eurų kainuojančiais modeliais (nors „V90 Cross Country“ kaina kol kas neskelbiama, žadama, kad ji bus konkurencinga, o greičiausiai – ir gerokai patrauklesnė nei „Audi“) važinėti po brūzgynus ir pelkes, bet didesnė prošvaisa, plastikinės apsaugos ir ypatingai visų varančiųjų ratų sistema su važiavimo režimų pasirinkimu bei galingais varikliais tapo ypatingai mėgstama tų, kuriems laisvalaikio pramogoms tenka vilkti priekabas su žirgais ar motorinėmis valtimis, dažnai nuvažiuojant nuo asfalto.

Taip pat jis tapo ir kelionių, žvejybos, medžioklės ar kitos aktyvios veiklos gamtoje mėgėjų ištikimu pagalbininku, kuriems reikėjo daugiau komforto ir galios nei, pavyzdžiui, galėjo pasiūlyti „Subaru“ gamintojas bei ieškantiems alternatyvos SUV – nors pastarieji automobiliai šiuo metu yra ypatingai madingi, bet visgi aukštas jų kėbulas lemia tiek ir prastesnes valdymo savybes, tiek ir didesnes degalų sąnaudas.

Tikriausiai ne man vienam atrodo, kad „Volvo V90“ universalas atrodo kur kas įdomiau nei sedanas. Na, o „Cross Country“ modelis su didesne prošvaisa gal ir neatrodo taip elegantiškai, bet su papildomomis plastikinėmis apsaugomis jo išvaizda tikrai originali.

Tiesa, kai kam iš kolegų užkliuvo, kad automobilis atrodo per daug „civilizuotai“, turintis per mažai grubių bruožų. „Volvo“ dizainerių atsakymas – „agresyvi“ automobilio išvaizda yra vakarykštė diena ir jie mano, kad būtent toks bekelei pritaikyto universalo įvaizdis bus dominuojantis.

Kaip ir įprastame „V90“ modelyje, ypatingai į akis krenta siaurėjantys lyg žaibas galiniai LED žibintai – puikus derinys su priekiniais žibintais, turinčiais Toro kūju pramintus šviesos elementus – atrodo, kad dizainas buvo įkvėptas žaibais ir kūjais besisvaidančių Skandinavų mitologijos didvyrių.

Deja, bet dėl efektingo dizaino ir siaurėjančios automobilio galinės dalies čia bagažinėje vietos mažiau nei ankstesniame „XC70“ modelyje – daugiausiai telpa 1526 l, kai tuo tarpu pirmtakas „prarydavo“ iki 1641 l – matyt, kompanijos rinkodarininkams pasirodė, kad efektinga išvaizda yra svarbiau už bagažinės talpą.

Salonas, kaip ir „V90“ universale, yra erdvus, itin jaukus ir šviesus, su Skandinavišku minimalizmu, kur nustatymai ir multimedijos sistema valdomi dideliame, į vairuotoją pasuktame 9 colių lietimui jautriame ekrane. Visa saugumo ir pagalbinė įranga – kaip ir kituose 90-os serijos modeliuose – ją išvardinti prisireiktų kelių lapų, tad galiu paminėti tiek, kad šiame automobilyje taip pat įdiegta itin pažangi pusiau autonominio važiavimo sistema, o 2020 metais gamintojas žada, kad nė vienas nežus ar nebus sunkiai sužeistas, vairuodamas „Volvo“ automobilį – įpareigojantys pažadai!

"Volvo V90 Cross Country"
"Volvo V90 Cross Country"
© Gamintojo nuotr.

Apdailos medžiagos – aukščiausio lygio ir automobilio gamintojo pretenzijos „Premium“ segmente yra daugiau nei pagrįstos, niekuo nenusileisdamos, o kai kur – ir lenkdamos vokiečių trijulę „Audi“, BMW ir „Mercedes“, taip pat japoniškąjį „Lexus“.

Bet šitos tiesos jau seniai žinomos tiems, kas bandė „XC90“, taip pat naujausius 90-os serijos sedano ir universalo modelius. „Cross Country“ versija, taip pat turėdama beveik 3 metrus siekiantį atstumą tarp ašių (ji siekia 2941 mm, automobilio ilgis – 4936 mm), siūlo itin erdvų saloną, o „Bowers & Wilkins“ garso sistema su 19 garsiakalbių – maksimalų malonumą melomano ausims.

Apie galimybes bekelėje – modelio prošvaisa yra 21 centimetras ir tai 6 centimetrais daugiau nei įprasto „V90“ universalo. Visi modeliai siūlomi su elektronika valdoma visų varančiųjų ratų sistema („Haldex“ principas su hidrauline sankaba, kurią dabar „Volvo“ gamintojui tiekia „BorgWarner“ kompanija). Yra galimybė keisti važiavimo režimus, su papildomai užsakoma pneumatine pakaba – pasirinkti ir amortizavimo standumą, važiuojant skirtinga kelio danga.

Siūlomi keturi skirtingi varikliai – visi keturių cilindrų su turbinomis. Du benzininiai 1969 cm³- „T5“, pasiekiantis 254 AG ir „T6“ su 320 AG – nei vienas neatrodo per silpnas šiam automobiliui. Tokio paties darbinio tūrio „dyzelių“ fronte – „D4“ su 190 AG ir „D5“ su 235 AG.

"Volvo V90 Cross Country"
"Volvo V90 Cross Country"
© Gamintojo nuotr.

Išskyrus silpniausią „dyzeliuką“, visi komplektuojami su 8 greičių ZF „automatais“ ir, kaip jau minėjau, visi modeliai jau bazinėje versijoje turi visų ratų pavarą (papildomai galima užsakyti pneumatinę pakabą).

Gamintojo nurodomos vidutinės degalų sąnaudos – 7,4 l ir 7,7l 100 km benzininiams modeliams ir 5,1 l ir 5,3 l – su dyzeliniais varikliais. Galingiausias benzininis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sek., 254 AG variantas – per 7,4 sek.. „Dyzeliai“ – atitinkamai per 7,5 sek. ir 8,8 sek.

Deja, bet kol kas važiavimo savybių patikrinti nepavyko, kadangi serijinė modelių gamyba bus pradėta tik lapkritį, o pirmieji automobiliai prekyboje pasirodys artėjant pavasariui.

Trumpa „Cross Country“ istorija

1996 metais pasirodė pirmasis „Cross Country“ modelis „V70 XC“ ir tapo itin populiarus, kadangi vis daugiau SUV automobilių pranašumas buvo tik didesnė prošvaisa, o ne savybės bekelėje. 2000 metais debiutavo antroji šio modelio karta, kuri 2002 m. buvo patobulinta bei įgijo modernią visų varančiųjų ratų sistemą, valdomą elektronikos.

2007 metais debiutavo trečioji modelio karta, kuri buvo gaminamą iki šių metų, ir tapo itin populiari Šiaurės Amerikoje, kur pirkėjai įsigijo beveik pusę visų pagamintų automobilių. Būtent šį modelį ir pakeis naujasis „Volvo V90 Cross Country“.

„Volvo V90 Cross Country“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1969 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 173 kW/235 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 480 Nm/1750-2250 aps./min.
Pavarų dėžė : 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4939 mm
Plotis: 1879 mm
Aukštis: 1543 mm
Važiuoklės bazė: 2941 mm
Svoris: nuo 1920 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,5 sek.
Maksimalus greitis: 230 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 560/1526 litrai
Kaina: kol kas neskelbiama

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (2)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (32)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (4)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Top naujienos

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (142)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (135)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (136)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Batelių paieška pajūryje: ar įmanoma rasti nebrangių ir įspūdingų batų? (9)

Kad Palangoje galima atrasti stilingų apdarų, DELFI Stilius jau įsitikino. Todėl šį kartą...

Pasipiktinę graikai įtaria NBA atstovus konspiracija

Medicininiai tyrimai tolimoje Kinijoje, nekonkreti diagnozė, bendravimas per socialinius tinklus....

Pirštelius apsilaižysite: traški vištiena amerikietiškai (3)

Šios traškios vištienos nėra net ko lyginti su greito maisto užkandinių patiekalu – skonis...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (5)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (33)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Priežastys, kodėl apsilankius tualete vargina nemalonūs pojūčiai (28)

Deginimo pojūtis šlapinimosi metu yra vienas nemaloniausių dalykų. Štai kodėl svetainė...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (236)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...