Daugelis priekabų ir puspriekabių pardavėjų gerais rezultatais pasigirti negali, išskyrus kelis sėkmingai savo nišą išlaikiusius rinkos dalyvius. Neišmirė ir vietiniai gamintojai – pirkėjai susidomėjo mūsų šalyje gaminamomis birių produktų priekabomis.
© Gamintojo nuotr.

Pagal naujų priekabų ir puspriekabių registravimo rezultatus, pernai Lietuvos rinkoje dominavo „Schmitz-Cargobull“ produkcija. „Lietuviai renkasi ne tiek vokišką produkciją, kiek vokišką kokybę“, – pastebi Donatas Krasickas, „Schmitz-Cargobull“ atstovaujančios UAB „Hanse Trailer“ direktorius.

Stiprią konkurenciją šiems priekabų ir puspriekabių pardavėjams sudarė kito Vokietijos gamintojo – „Krone“ – produktai, tačiau pernai jie patyrė didžiausią pardavimo kritimą – bemaž 95 proc. Trečioje vietoje atsidūrė Lietuvos automobilvežių gamintojai „Rimo“. Toliau – Jonavos „Denga“, „Koegel“ bei „Wielton“. Visų kitų gamintojų naujų priekabų ir puspriekabių parduota vos po kelias.

Anot pardavėjų, pernai buvo nedaug naujų užsakymų. „Nors naujų priekabų ir puspriekabių šiek tiek nupirkta, bet visos jos – iš sandėlių užsilikusios prekės“, – tvirtino „Scanbalt trailer“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Augutis.

Pardavėjai teigia, kad ne tik dėl ekonominės krizės, bet ir dėl stipraus psichologinio smūgio, kurį patyrė vežėjai, matydami, kaip subyrėjo krovinių gabenimo rinka, pirkti naują techniką ryžtasi retas verslininkas. Jei 2008 m. rinkoje buvo parduotos 2 286 puspriekabės, 2009 m. –7 nupirkta vos 254.

„Kai kuriuos vežėjus ištiko bankrotas. Verslo strategus apėmė nežinomybė, todėl vežėjai net nesvarstė apie naujas investicijas“, – sakė Marius Vitkauskas, „Koegel“, „Chereau“ bei „Langendorf“ gamintojams atstovaujančios UAB „Transuorė“ direktorius.

Bankai išparduoda

M.Vitkauskas tvirtina, jog bankai dabar tapo pirmaujančiais puspriekabių pardavėjais, ir kol jie neišparduos iš bankrutuojančių įmonių perimtos technikos, naujos produkcijos iš gamintojų niekas nepirks.

„Bankai pateikia pasiūlymus, kurie nuo mūsų skiriasi kaip diena nuo nakties. Vis dėlto jų susigrąžinta technika nebūna geriausios kokybės – joje sukeistos detalės arba ji pernelyg ilgai stovėjo“, – aiškino M. Vitkauskas.

Sandėliuose užsilikusių naujų priekabų ir puspriekabių kaina krito 30–40 proc., o kelerių metų senumo – iki 70 proc. „Kainos – tikra kiaulystė. Parduodame perpus pigiau“, – skundėsi M. Augutis.

Vis dėlto naujos ir kokybiškos produkcijos kainos sumažėjo nežymiai. M. Vitkauskas pastebi, jog praėjusių metų pradžioje nesijautė jokio transporto priemonių poreikio, o paskutiniais mėnesiais atsirado daugiau klientų. Deja, dauguma jų negauna lizingo įmonių ir bankų finansavimo.

Puspriekabių pardavėjai susiduria su kita opia problema – nemokiais klientais. Internete atsiranda vis daugiau informacijos apie nepatikimas įmones. Tai, anot pardavėjų, gelbsti nuo nesėkmingų sandorių.

Lietuvių gamintojai nežlugo

Rinkoje gana neblogai debiutavo Jonavoje įsikūrusi lietuviškų priekabų gamintoja „Aldenga“. Iš pradžių pirkėjai nežinojo šios įmonės ir nepatikliai žiūrėjo į lietuviškus gaminius, tačiau ilgainiui ji pelno vis didesnį klientų pasitikėjimą.

„Palyginus su „Krone“, mūsų puspriekabės yra 750 kg lengvesnės, o kokybe nenusileidžia vokiškai produkcijai“, – tvirtino „Aldengos“ pardavimo skyriaus vadovas Ramūnas Paplauskas.

Iš pradžių kompanija taikėsi į komercinių transporto priekabų sektorių – siūlė priekabas, puspriekabes, autotraukinius, tačiau prasidėjus krizei, „Aldengos“ vadovybė greitai suvokė, jog pelnas iš šios veiklos mažės. Tuomet buvo pradėtos gaminti priekabos žemės ūkio technikai. Dabar didžiąją dalį – apie 90 proc. – įmonės pardavimo sudaro birių žemės ūkio produktų priekabos po 16, 20 ir 30 t.

„Jei būtume persiorientavę kokiais keturiais ar penkiais mėnesiais anksčiau, būtume išlošę dar daugiau. Žemės ūkio sektorių finansuoja ES fondai, todėl ūkininkai dar turi už ką įsigyti naujos technikos“, – džiaugėsi „Aldengos“ atstovas.

Pirmavo šaldytuvai

Vežėjai savo parką atnaujina kas 2–3 metus, o priekabos įprastai keičiamos kas 5 metus. Tačiau pardavėjai mano, jog esant tokiai situacijai, atnaujinti turimų transporto priemonių nebus skubama. Išskyrus reguliuojamos temperatūros puspriekabes, kurias vežėjai keičia gana reguliariai, mat jomis gabenami gana brangūs kroviniai, o sugedus temperatūros reguliavimo mechanizmui, gali būti patirta nemažai nuostolių.

Pernai beveik pusę pardavimų sudarė šaldytuvai-puspriekabės ir šaldytuvinės priekabos. Jų parduota 158. Priešingybe šaldytuvams gali būti laikomas konteinerinių važiuoklių pardavimas – jų vežėjai įsigijo vos 7. Dėl didelės naudotų pasiūlos mažai parduota ir naujų tentinių-užuolaidinių puspriekabių. Anot M. Augučio, naudotos tentinės puspriekabės perkamos geriau, beveik visos jos skirtos Rusijos ir Baltarusijos rinkai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (82)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1125)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...