„Tai antra didelė „BMW 2 Series“ naujiena per trumpą laiką – praėjusių metų pabaigoje salonuose pasirodęs „Active Tourer“ tapo pirmuoju koncerno modeliu su priekiniais varančiaisiais ratais. Dabar lauksime dviejų naujų versijų su visais keturiais varomais ratais, kurie dėl „xDrive“ technologijos pasižymės dar geresniu sukibimu, stabilumu ir dinamiškumu posūkiuose. Tai reikš didesnį saugumą ir vairavimo malonumą“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Galingi, bet taupūs

„BMW 225i Active Tourer xDrive“ automobilyje sukasi benzininis 2 litrų darbinio tūrio variklis, kuris išvysto 231 AG. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sek., maksimalus greitis – 237 km/val. Galingas motoras su „BMW TwinPower Turbo“ technologija ir tiksliu tiesioginiu benzino įpurškimu, yra efektyvus ir taupus – vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,7–6,5 l/100 km, o CO2 emisijos – 155-151 g/km.

Dyzelinis 190 AG „BMW 220d Active Tourer xDrive“ iki 100 km/h įsibėgėja per 7,3 sek. bei pasiekia maksimalų 223 km/val. greitį. Vidutinės dyzelino sąnaudos sudaro 4,9–4,7 l/100 km. Abiejuose modeliuose BMW „xDrive“ sistema yra sukomplektuota su 8 pavarų transmisija „Steptronic“.

Pritaikyta modelio ypatumams

Keturių ratų pavara BMW „xDrive“, pirmą kartą panaudota BMW visureigiuose X3 ir X5 2004-aisiais, dabar naudojama daugelyje gamintojo modelių ir serijų. Tačiau antros serijos „Active Tourer“ modeliui koncernui teko „xDrive“ sistemą pritaikyti prie jo ypatumų – priekinių varomų ratų su skersai sumontuotu varikliu.

BMW inžinieriai, kurdami visais ratais varomus modelius, nesikoncentravo vien tik į traukos ir automobilio stabilumo tobulinimą – jie taip pat siekė mažinti degalų sąnaudas ir emisijos lygius. Tai jiems pavyko mažinant sistemų nuostolius ir svorį. „BMW 2 Series Active Tourer“ modelyje įdiegta „xDrive“ technologija sukurta iš kompaktiškų, lengvų komponentų, todėl užima mažai vietos ir sveria tik apie 61 kg.

Automobilio degalų sąnaudas padeda mažinti ir efektyvus vožtuvas. Kai visų ratų pavara nereikalinga – važiuojant kasdieniu įprastu režimu – siurblys išjungiamas ir slėgis iš sistemos išleidžiamas. Automobilis tuo metu būna varomas tik priekiniais ratais. Efektyvus vožtuvas sumažina tepalo lygį sankaboje ir žymiai sumažina trinties (tepalo taškymo) nuostolius. Vožtuvo veikimo vairuotojas nepajunta, automobilio trauka nepakinta.

Reaguoja akimirksniu

Visų ratų pavarą kontroliuoja dinaminio stabilumo kontrolės (DSC) blokas. Jis veikia greitai ir preciziškai, analizuodamas daugybę informacijos: automobilio greitį, skersinį ir išilginį pagreičius, vairo pasukimo kampą, ratų greitį, išilginį posvyrį, akseleratoriaus padėtį. Visų ratų pavaros sistemos pokyčiai, prisitaikydami prie nuolat besikeičiančių kelio ir vairavimo sąlygų, trunka – kaip ir įprasta BMW „xDrive“ – sekundės dalį. Tai garantuoja saugų valdymą net ir sudėtingomis sąlygomis.

Dėl DSC veikimo bet koks ratų praslydimas iškart yra užfiksuojamas. Jei, pavyzdžiui, posūkyje ima slysti priekiniai ratai, galiniams ratams trauka padidinama ir automobilis įvažiuoja į posūkį tiksliau. Slystant galiniams ratams, „xDrive“ jėgos perviršis iš galinės ašies perduodamas priekinei. Taigi keturių ratų pavara maksimaliai išnaudojama slydimui dar net neprasidėjus. Situacijose, kuriose visų ratų pavara yra nenaudinga – pvz. staigiai stabdant, sistema daugiadiskę sankabą visiškai išjungia per kelias milisekundes.

„BMW 2 Series Active Tourer“ modeliai pasižymi erdviu salonu, vairuotojas ir keleiviai sėdi aukštesnėje pozicijoje. Erdvi ir bagažinė – 468 litrų talpos, o prireikus susikrauti daugiau daiktų ir inventoriaus, nulenkus galines sėdynes, talpa padidėja iki 1510 litrų. Visiškai nulenkti galima ir priekinę keleivio sėdynę.

„BMW 225i Active Tourer xDrive“ ir „BMW 220d Active Tourer xDrive“ kainos Lieruvoje bus atitinkamai 38 tūkst. eurų (131,2 tūkst. litų) ir 37,2 tūkst. eurų (128,3 tūkst. litų).

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)