Kaip ne kaip, naujasis švedų SUV automobilis pagamintas, galima sakyti, visiškai nuo nulio ir yra pirmasis „Volvo“, turintis modulinę SPA (Scalable Product Architecture) platformą – naudojant ją bus kuriami visi ateities „Volvo“ automobiliai, o šiuo modeliu pradedama visiškai nauja šių švediškų automobilių era. Be to, jis pakeis net nuo 2002 metų (12 metų!) gamintą pirmos kartos itin populiarų modelį. Kuris, beje, buvo kurtas specialiai JAV rinkai ir iki šiol už Atlanto yra vienas populiariausias septynių vietų europietiškas visureigis.

Bet dar prieš atvykstant į pristatymą, į kurį susirinko beveik 800 žurnalistų iš viso pasaulio, apie automobilį žinojau gana nemažai. Nieko keisto – pirmieji gamintojo platinami pranešimai apie pasirodysiantį naujos kartos modelį pasirodė dar šių metų pradžioje.

Oficialus informacijos „nutekinimas“

Tai gana naujas požiūris į automobilių rinkodarą. Dažniausiai gamintojai slepia net smulkiausias detales ir su nauju automobiliu leidžia susipažinti tik pristatymo metu tarptautinėje automobilių parodoje ar labiau intymiose vietose – nelygu modelio svarba ir statusas. Dar kartais lyg netyčia pasirodo „nutekintos“ maskuojančia plėvele apklijuoto automobilio nuotraukos.

Tačiau su „Volvo XC90“ kitaip. Švedai, o gal greičiau kinai („Volvo“ nuo 2010 metų priklauso Kinijos automobilių gamintojui „Geely“), lyg nusižiūrėję iš „Apple“ kompanijos, saikingai ir oficialiai „nutekindavo“ informaciją apie busimąjį modelį, vis pakurstydami būsimų pirkėjų ir automobilių gerbėjų smalsumą. Neatsitiktinai paminėjau „Apple“ – dar kovo mėnesį pasirodė pranešimas, kad automobilio multimedijos sistema bus kuriama drauge su šia amerikiečių kompanija.

Kadangi šio modelio pirmtakas buvo kurtas būtent siekiant užkariauti Amerikos rinką, galima neabejoti, kad šis bendradarbiavimas neatsitiktinis. Tad ką jau žinojau apie naująjį „Volvo XC90“ automobilį?

Modulinė platforma ir naujausios saugumo sistemos

Kaip jau minėjau, tai yra pirmasis „Volvo“ automobilis, pagamintas naudojant naują SPA modulinę platformą. Beveik keturis metus kurta platforma pakeis „Volvo“ automobilių gamybos būdą – naudojant ją bus derinami skirtingų klasių automobiliai, montuojami skirtingi varikliai, transmisijos, elektros sistemos.

Tad keičiant platformos parametrus, bus gaminami visiškai skirtingo dydžio, aukščio, važiuoklės bazės automobiliai. Be to, naujoji platforma leido sumažinti svorį ir pagerinti svorio paskirstymą – nors už pirmtaką gerokai didesnis ir erdvesnis, naujasis „Volvo XC90“ sveria 125 kg mažiau (nuo 1940 kg).

Taip pat, pasak tyrimų ir plėtros departamento viceprezidento Peterio Mertenso, artimiausius savo konkurentus (t.y. vokiškus „Audi Q7“, BMW X5 ir „Mercedes ML“) lenkia net iki 200 kg mažesniu svoriu ir rekordiniu klasėje, vos 0,30 Cx siekiančiu aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu.

Mesti svorį padėjo ne tik modulinė platforma, bet gamyboje panaudotas lengvasis aliuminis (iš jo pagaminti automobilio sparnai, variklio dangtis, važiuoklės dalys), taip pat pakaboje panaudoti kompozitinių medžiagų elementai!

Žinoma, kur „Volvo“, ten ir didžiausias saugumas – automobilyje pirmą kartą pasaulyje įdiegtos dvi naujausios saugumo sistemos. Pirmoji – drauge su važiavimo savo kelio juosta sistema veikiantys jutikliai, kurie užfiksuoja galimą nuvažiavimą nuo kelio ir iš anksto įtempia automobilio saugos diržus. Antroji – įvažiuojant į sankryžą ir jutikliams užfiksavus iš šono (!) greitai artėjantį automobilį, „Volvo XC90“ bus automatiškai stabdomas.

Be to, tai pirmasis pasaulyje automobilis, kuris bazinėje komplektacijoje turės automatinę avarinio stabdymo sistemą, kuri automatiškai sustabdys automobilį prieš netikėtai į kelią iššokusį pėsčiąjį, išvažiavusį dviratininką ar priekyje stabtelėjusią mašiną.

Tik 4 cilindrų motorai

Dar viena naujiena kai kam gali būti netikėta – didžiausių „Volvo“ lengvųjų automobilių variklių gamoje - tik 2.0 l darbinio tūrio keturių cilindrų turbobenzininiai ir turbodyzeliniai „Drive-e“ motorai.

Gamoje bus ir pirmasis pasaulyje septynių vietų elektra įkraunamas hibridinis T8 modelis su papildomu elektros varikliu. Bendra motorų galia sieks net 400 AG ir 640 Nm, o iki 100 km /val. bus galima įsibėgėti per 6,4 sek. ir iki 40 km nuvažiuoti vien tik elektros režimu.

Kitų, atrodytų, nedidelio darbinio tūrio motorų charakteristikos taip pat vertos dėmesio. D5 modelis turės dviejų turbinų dyzelinį 225 AG ir 470 Nm variklį (vidutinės sąnaudos 6l/100 km), D4 – turbodyzelinį 190 AG ir 400 Nm (5l/100 km). Benzininis T6 motoras su kompresoriumi ir turbina pasieks 320 AG ir 400 Nm, turbobenzininis T5 – 254 AG ir 350 Nm.

Visi motorai bus komplektuojami tik su 8 pavarų automatinėmis greičių dėžėmis, o automobilis galės būti varomas arba tik vien priekiniais, arba visais ratais. Hibridinio automobilio galinius ratus suks elektros varikliai, o visų varančiųjų ratų pavarą užtikrins elektronika. Tuo tarpu kituose modeliuose visų varančiųjų ratų sistemos darbas patikėtas laiko patikrintai mechaninei „Haldex“ movai.

Automobilio priekyje – dvigubų svirčių pakaba, o štai galinėje pakaboje papildomai su amortizatoriais, svirtimis ir stabilizatoriumi, skersai sumontuota iš kompozitinių medžiagų pagaminta moderni lingių sistema! Sprendimas tikrai originalus, o tai leido gerokai padidinti erdvę galinėje automobilio dalyje. Be to, papildomai bus galima užsisakyti ir pneumatinę pakabos sistemą.

Ką gi, automobilis pagaliau atidengtas ir jį galima apžiūrėti iš arčiau.

Toro kūjis ir planšetė

Kaip gamintojas ir žadėjo, priekinių žibintų su LED technologija dabar nesupainiosi su esančiais kituose automobiliuose – „Toro kūjo“ vardu pakrikštytos šviesos tokios pačio kaip ir koncepciniame „Concept Estate“ modelyje, šiuo dizaino elementu pasižymės ir kiti naujausi „Volvo“ modeliai.

Priekyje į akis krenta gerokai didesnės ir horizontalios radiatoriaus grotelės, virš jų lyg lėktuvnešio denis pūpso milžiniško dydžio variklio dangtis. Po juo sumontuotas keturių cilindrų motoras su naujoviška, iš minkšto plastiko pagaminta stora apsauga atrodo lyg žaislinis, o erdvės čia tiek, kad galima buvo pagalvoti apie papildomus bagažo skyrius.

Įsėdus į saloną, iš karto atkreipiau dėmesį į svarbiausią akcentą – priekyje esantį vertikalų ir planšetę primenantį (ir kaip čia vėl neprisiminsi paralelių su „Apple“) lietimui jautrų ekraną, kurio pagalba valdomos visos pagrindinės funkcijos, įskaitant ir vėdinimą. Tad prietaisų skydelyje liko vos keli jungikliai – originalu, stilinga ir dailu, bet visgi reikia laiko įprasti.

Saloną be išlygų galima pavadinti prabangiu – čia dominuoja minkšta oda, natūralaus medžio ir aliuminio elementai. Yra netgi krištolo (!) detalių – iš jo pagaminta elegantiška pavarų perjungimo svirtelė.

1400 vatų melomanų svajonė

Apžiūrėtame automobilyje buvo sumontuota net 1400 vatų ir 19 garsiakalbių turinti žymaus britų garso specialisto „Bowers & Wilkins“ sistema, kuri buvo kurta drauge su automobilio gamintoju. Tokiu būdu pavyko suderinti geriausią skambesį automobilio salone, o žemų dažnių garsiakalbis buvo įmontuotas į automobilio konstrukciją ir gali išgauti ypatingai žemą, iki 20 Hz siekiantį dažnį. Deja, pilnai pasimėgauti garsu taip ir neteko – automobilio duris nuolatos varstė smalsūs žurnalistai. Avansu galima įtarti, kad skambesys tenkins net ir išrankiausius melomanus.

Salono sėdynės aptrauktos malonia paliesti, minkšta ir neslidžia oda. Priekinės sėdynės pagaliau turi gerą profilį su šoninių prilaikymu. Siekiant sutaupyti vietos ir dėl estetinių sumetimų, sėdynių užpildas itin plonas – jos atrodo ne tik skandinaviškai elegantiškos, bet ir iš tiesų itin patogios. Be to, gamintojas žada, kad sumontavus specialų mechanizmą, avarijos metu papildomai bus apsaugotas stuburas.

Mūsų rinkoje bus siūlomi tik 7 vietų automobiliai. Ir, kaip paaiškėjo, trečios eilės sėdynės čia nėra tinkamos tik vaikams (o dažnai ten net nepavykdavo įsirangyti) – trečioje sėdynių eilėje 180 cm ūgio piliečiui pavyko gana patogiai įsitaisyti. Ir kadangi visos salono sėdynės gali būti pastumtos į priekį ir atgal (taip pat ir nulenktos), paprašius antroje eilėje sėdintį keleivį pastumti sėdynę į priekį, galima gana patogiai. Bent jau 300 km nuo sostinės iki jūros čia tikrai labai neprailgtų. Dėl šios erdvės reikia dėkoti originaliai galinės pakabos sistemai, leidusiai sutaupyti vietos.

Nustebino ir bagažinė – net ir keliaujant septyniese, bagažo skyriuje dar lieka visai padori, iki 350 l siekianti erdvė, o nulenkus ir antros eilės sėdynes, į automobilį pavyks sutalpinti net 1899 litrus.

Naujasis „XC90“ bus siūlomas su įvairiais priedais, kurie padės pritaikyti automobilį pagal savininko poreikius ir pomėgius. Dvi pagrindinės išorės stilizavimo linijos bus tokios:
- „Urban Luxury“ paketas, kuriame korpuso spalva derinama su poliruoto nerūdijančiojo plieno detalėmis, pavyzdžiui, priekinėmis grotelėmis, priekinėmis ir galinėmis apsauginėmis plokštėmis ir slenksčių apsaugomis. Dizainą pabrėžia 21 colio nerūdijančiojo plieno ratlankiai.
- „Rugged Luxury“ paketas, išryškinantis naujojo visureigio masę: juodos matinės apdailos detalės, nerūdijančiojo plieno apsauginės plokštės, laipteliai, apšvietimo ir integruoto išmetamojo vamzdžio apdaila. Ši versija pateikiama su 22 colių skersmens ratlankiais.

Išvada

Naujasis XC90 – neabejotinai svarbiausias pastarųjų metų, o galbūt ir dešimtmečio, „Volvo“ modelis - į jį švedai „sudėjo“ viską, ką šiuo metu gali pasiūlyti geriausio. Nuo to, kaip jam seksis, priklauso ir tolesnė gamintojo ateitis. Automobilis Lietuvoje pasirodys ne anksčiau kaip kitų metų pradžioje, vėliau sužinosime ir kainas. Akivaizdu, kad palyginti su prieš 12 metų pradėtu gaminti modeliu, nors ir ne kartą atnaujintu, šiuos automobilius skiria visiškai kita epocha. Naujasis automobilis vėl siūlo ne tik didžiausią saugumą, bet ir itin erdvų bei prabangų saloną, taip pat unikalias technologijas. O labiausiai nekantriems yra gera žinia – nuo rugsėjo 3 dieną bus pradėta prekyba išskirtinės serijos 1927 automobiliais – šie skaičiai žymi „Volvo“ įkūrimo metus. Individualiai sunumeruoti automobiliai pirmą kartą kompanijos istorijoje bus parduodami tik internetu.

„Volvo XC90 D5 AWD“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1969 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 165 kW/225 AG/4250 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 470 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4950 mm
Plotis: 2008 mm
Aukštis: 1775 mm
Važiuoklės bazė: 2984 mm
Svoris: nuo 1940 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,8 sek.
Maksimalus greitis: 220 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,8 l/100 km
CO2 emisija: 152 g/km
Bagažinės tūris: 350/1899 l
Kaina: neskelbiama