„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2011 m. Lietuvoje vidaus poreikiams įregistruoti 12 849 nauji lengvieji automobiliai (M1 ir N1) arba 73 proc. daugiau negu 2010 m. (7 414 vnt.).
© Shutterstock nuotr.

Būtent šie skaičiai geriausiai atspindi šalies vidaus rinkos būklę. Čia iš bendro naujų registruotų automobilių skaičiaus yra atimti visi per 121 d. išregistruoti automobiliai, kurie buvo reeksportuoti. Taip išregistruoti 2 209 automobiliai arba 15 proc. 2011 m. bendros registravimo apimties. Kalbant apie 2010 m. registravimą, reeksportas siekė 1 492 vnt. (17 proc.).

Vertinant tik registravimą vidaus poreikiams, 2011 m. pagal markes pirmavo „Volkswagen“ (2 111 vnt., +129%), „Nissan“ (1 454 vnt., +213%), „Peugeot“ (1 196 vnt., +28%), „Toyota“ (1 078 vnt., +19%) ir „Škoda“ (938 vnt., +49%). Lyginant su bendruoju registravimu, čia markių rikiuotė nedaug pasikeitė, išskyrus „Fiat“ smukimą per 8 pozicijas. Įdomu ir tai, kad beveik visos markės, išskyrus tik neatstovaujamas ir egzotiškas, 2011 m. padidino savo įregistruotų automobilių apimtį. Nuosmukį patyrė tik „Mazda“ (-32%), „Lada“ (-21%), „Chevrolet“ (-8%) ir „Lexus“ (-1%).

„Autotyrimai“ pastebi, kad organizuotas reeksportas per 121 d. iš esmės visiškai pasibaigia, išskyrus vieną atvejį, susijusį su „Peugeot“. Šios markės automobilių importuotojas (UAB „Liondoros automobiliai“) kartu yra ir pats stambiausias šių automobilių savininkas, kuriam 2011 m. teko 91 proc. naujų šios markės automobilių (1 276 vnt. iš 1 398 vnt.).

Taigi, po kurio laiko šie automobiliai išregistruojami, tačiau kai kuriais atvejais tai užtrunka ilgiau nei metus. Panašu, kad šie automobiliai reeksportuojami dar neišregistruoti, nes vargu ar kuris nors klientas lauks metus ar dar ilgiau, arba pardavėjas įšaldys savo pinigus tokiam ilgam laikotarpiui. Žiūrint pagal šio tyrimo metodiką, per 121 d. išregistruoti tik 202 iš 1 398 (14%) per 2011 m. įregistruotų naujų „Peugeot“ automobilių, tačiau įvertinant ir vėliau išregistruotus, bendra „Peugeot“ reeksporto apimtis pasiekia 1 269 vnt., o tai sudaro net 91 proc. visų šios markės automobilių, ir tai gali būti dar ne pabaiga. „Autotyrimų“ teigimu, naudojant tokį verslo modelį, vietiniai pirkėjai tampa beveik nereikalingi. Taigi, įvertinant šį „Peugeot“ efektą, 2011 m. reeksporto dalis išauga iki 22 proc. bendros registravimo apimties.

Reikia pastebėti, jog dėl tyrimo metodikos ypatybių (t.y. stebimo išregistravimo per 121 d.) galutiniai registravimo vidaus poreikiams rezultatai natūraliai „pavėluoja“ keturis mėnesius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aplinką teršiančių automobilių atsisakysiantiems britams „Ford“ siūlo išmokas

„Ford“ antradienį pranešė siūlysiantis pinigines išmokas britams, nusprendusiems atsisakyti...

„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas (6)

„ Siemens “ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo...

Vilniuje riaumojo galingieji „Mercedes-AMG“ automobiliai (19)

Šį pirmadienį Vilniuje vyko „ Mercedes-Benz StarExperience“ renginys, kurio metu buvo...

Kinijos „Great Wall Motor“ planuose – „Fiat Chrysler“ įsigijimas

Kinijos automobilių gamintojas „ Great Wall Motor “ svarsto galimybę įsigyti koncerną „ Fiat...

A. Merkel: Vokietijos automobilių kompanijų vadovai nenusipelno didžiulių išmokų

Daugiamilijoninės išmokos didžiųjų Vokietijos automobilių gamintojų vadovams yra...

Top naujienos

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau (2)

Lietuvoje įdarbinus profesionalę iš užsienio, paaiškėjo labai nemalonus dalykas: visus leidimus...

Tiesiog atėmė žadą: 70 eurų kainavusio bilieto pareikalavo ir iš 4 mėnesių kūdikio (335)

DELFI skaitytoja Virginija pasakoja patekusi į absurdišką situaciją – už galimybę stebėti...

Akušerė-ginekologė: šlapimo pūslės uždegimas gali turėti baisių pasekmių

„Daugeliu atveju, negydomas šlapimo pūslės uždegimas gali praeiti savaime, be gydymo, jei tik...

Lietuvos bankas persikels iš prabangaus pastato: specialistai įvardija vienintelį jo privalumą (15)

Lietuvos bankui paskelbus, kad išsikraustys iš pačiame miesto centre esančių pastatų į...

Dėl planų griauti pajūrio tualetus ginklus surems teisme: tai – absurdas (56)

Rugpjūčio pradžioje naujieji Palangos paplūdimio tualetai buvo pripažinti neteisėtais...

Kuriantiems savo namus – vertingi interjero architektės patarimai (8)

Nemažai apie savo būsto interjerą galvojančių žmonių vis dar iki galo nesupranta, ko gali...

Šiaurės Korėjoje savo noru gyvenęs JAV karys: apie mirtį pranešta tik po metų (21)

Sūnūs patvirtino, kad dar 2016 metais nuo insulto mirė paskutinis Šiaurės Korėjoje gyvenęs JAV...

Dėl suvalgyto saldainio – konfliktas su prekybos centro apsaugos darbuotoju (313)

Prieš pirkdami maisto produktus turguje, nesibodite jų paragauti, o pardavėjai tai leidžia.

Nuo dukrytės gimimo iki bilieto į Europos čempionatą: geresnės vasaros naujokas negalėjo tikėtis (3)

Pirmadienio vakarą komandos draugai Eimantą Bendžių sveikino su dukrytės gimimu, o jau po paros...

Kerintis atsisveikinimas su vasara: vėjyje ir L. Somovo muzikoje plazdanti Jazzu svaigino tūkstančius (23)

Antradienio vakarą į Vilniaus Universiteto botanikos sodą renkasi minios Leono Somovo ir Justės...