„Ford“ automobilių vairuotojai automobilių salone turbūt jau atprato girdėti triukšmą, nes inžinieriai sąžiningai įvykdė tikslą – sumažino variklio triukšmą ir padidino salono garso izoliaciją. Tačiau sportinių automobilių mėgėjams variklio gausmas yra sudedamoji vairavimo malonumo dalis.
Ford Focus ST
© Gamintojo nuotr.

Todėl „Ford“ inžinieriai sugalvojo elektroninį sprendimą – leisti vairuotojui kelionės metu pačiam nuspręsti, ar jis nori girdėti sportinio automobilio variklio riaumojimą, ar mėgautis tylia kelione.

„Ford“ inžinieriai sukūrė „Sound Sympose“ įrenginį, kuris, padidinęs variklio garsą, perteikia jį į automobilio salono vidų. Elektra valdomas prietaisas „Focus ST“ automobiliui suteikia sportiškesnį variklio garsą, kuris staiga greitėjant pagarsėja beveik dvigubai, o lėtai važiuojant nutyla.

„Focus ST“ vairuotojai nuspaudę greičio pedalą nori išgirsti variklio melodiją. Mūsų automobiliai sukonstruoti taip, kad salono viduje būtų kuo tyliau, todėl reikėjo kelių inžinerinių triukų, kad pašėlę vairuotojai galėtų mėgautis trokštamu variklio garsu. Štai čia „Sound Symposer“ įrenginys ir atėjo į pagalbą“, - sakė Bjoernas Boettche, „Ford of Europe“ automobilių garso kokybės ekspertas.

Anot profesionalaus lenktynininko Tomo Chiltono, vairavusio „Ford Focus EcoBoost“ pasaulinėse „Touring Car“ lenktynėse, variklio garsas ne tik malonumas ausims, bet jis kartu suteikia vertingos informacijos vertinant automobilio būklę.

„Sound Sympose“ sistema sukurta specialiai 2.0 l benzininiams „EcoBoost Focus ST“. Elektronikos pagalba stipriau nuspaudus greičio pedalą, vožtuvai atidaromi, ir sustiprėjęs variklio garsas užpildo salono vidų, o važiuojant lėčiau, kai norisi tylesnio važiavimo, sklendė užsidaro.

„Jei išimtume „Sound Sympose“ įrenginį, automobilio salone variklio gausmo visiškai nesigirdėtų, o tai būtų gana netikėta patirtis vairuojant tokią galingą mašiną kaip „Focus ST“, - sakė B. Boettche.

Anot jo, tol kol pavyko gauti norimą garsą, buvo begalės bandymų, kūrėjo dėmesys buvo sutelktas į smulkiausias detales. Po to, kai garso laboratorijoje pavyko išgauti tinkamą garsą įrenginiui, toliau garsas buvo šlifuojamas važiuojant trasoje. „Galutinis rezultatas „Focus ST“ tinka idealiai: pakankamai tylus, kad vairavimas dieną būtų malonus, ir pakankamai garsus, kai norisi smagaus įsibėgėjimo.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Apklausa: vokiečiai vis skeptiškiau vertina „dyzeliukus“ (16)

Vokietijos automobilių pirkėjai vis skeptiškiau vertina automobilius su dyzeliniais varikliais,...

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (3)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (36)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (11)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (148)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (60)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (30)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1229)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (341)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...