Čia iš bendro naujų registruotų automobilių skaičiaus yra atimti visi per 121 d. išregistruoti automobiliai, kurių didžioji dalis buvo reeksportuota. Šalia to, čia pridėti pirmą kartą Lietuvoje įregistruoti automobiliai, nuo kurių pirmos registracijos bet kurioje užsienio šalyje datos praėjo ne daugiau 121 d. (t.y. reimportuoti apynauji automobiliai). „AutoTyrimų“ nuomone, toks skaičiavimo būdas geriausiai atspindi šalies vidaus rinkos dydį ir būklę. Taigi, net smarkiai išaugęs išregistravimas nepajėgė atsverti gerokai padidėjusio registravimo.

2014 m. naujų automobilių išregistravimas išaugo net 74,4 proc., iki 3 020 vnt. (arba 18,4 proc. bendros registravimo apimties). Tuo tarpu 2013 m. išregistravimas sudarė 1 732 vnt. (12,4 proc. registravimo apimties).

2014 m. šalyje pirmą kartą įregistruoti 359 apynauji automobiliai, kurių amžius yra iki 121 d., t.y. 100 vnt. daugiau, negu 2013 m. (259 vnt.). Tai sudarė tik 2,2 proc. bendros registruotų naujų automobilių apimties (1,9 proc. 2013 m).

Tokiu būdu, pagal registravimą vidaus poreikiams 2014 m. pirmavo „Volkswagen“ (2 268 vnt. arba 16,4 proc. vidaus rinkos), „Škoda“ (1 684 vnt., 12,2 proc.), „Toyota“ (1 631 vnt., 11,8 proc.), „Nissan“ (1 088 vnt., 7,9 proc.) ir „Ford“ (747 vnt., 5,4 proc.).

Pagal naujų automobilių išregistravimą 2014 m. niekas neprilygo „Fiat“ – 1908 vnt., arba 63,2 proc. bendros išregistravimo apimties. Toliau sekė „Volkswagen“ (181 vnt., 6,0 proc.), „Alfa Romeo“ (154 vnt., 5,1 proc.) ir BMW (95 vnt., 3,1 proc.).

Pagal didžiausią išregistruotų automobilių dalį, nevertinant tų markių, kurių registravimas neviršijo 10 vnt., pirmavo „Alfa Romeo“ (98,1 proc., arba 154 vnt. iš 157 įregistruotų), „Dodge“ (89,4 proc., 42 vnt. iš 47) ir „Fiat“ (79,5 proc., 1 908 vnt. iš 2 401).

Pagal apynaujų (iki 121 d.) automobilių įregistravimą 2014 m. pirmavo „Subaru“ (68 vnt. arba 18,9 proc. bendros apimties), BMW (42 vnt., 11,7 proc.) ir „Mercedes-Benz“ (33 vnt., 9,2 proc.).

Lyginant su bendruoju registravimu, pirmaujančių markių rikiuotė beveik nepasikeitė, išskyrus „Fiat“ smukimą net per 6 pozicijas (t.y. iš antros į aštuntą).

Reikia pažymėti, jog dėl tyrimo metodikos ypatybių galutiniai registravimo vidaus poreikiams rezultatai natūraliai pavėluoja, tačiau paskutinį mėnesį galimi tik labai nedideli pokyčiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)