Ilgiau nei dešimtmetį „Goodyear“ mokslinių tyrimų specialistai kartu su „PPG Industries“ tyrė chemiškai apdoroto silicio poveikį padangos savybėms. Buvo siekiama dar labiau sumažinti pasipriešinimą riedėjimui bei nepabloginant traukos ant šlapios dangos. Naujos kartos silicis panaudotas gaminant „Goodyear“ „EffcientGrip SUV“ padangos protektoriaus gumos mišinį ir naujo protektoriaus rašto sluoksnį. Tokie pokyčiai sumažins pasipriešinimą riedėjimui, o trauka ant šlapios dangos taps geresnė.

„Vairuotojams visame pasaulyje reikia didesnį degalų naudojimo efektyvumą lemiančių padangų, bet kartu jie nori, kad mes sumažintume su tuo susijusį neigiamą poveikį kitoms savybėms, – teigė „Goodyear“ pasaulinio medžiagotyros padalinio direktorius Davidas Zanzigas. – Mūsų medžiagų tyrimo specialistai dirbo su kitų sričių ekspertų grupėmis ir drauge su padangų projektavimo bei konstravimo inžinieriais atrado integruotą sprendimą, leidžiantį optimizuoti svarbiausias padangos savybes. Naujojo silicio vaidmuo yra itin svarbus tenkinant mūsų klientų poreikius.“

Silicis naudojamas kaip padangos protektoriaus gumos mišinio armuojamoji medžiaga. Palyginti su suodžiais, tradicine padangų armuojamąja medžiaga, silicis mažina pasipriešinimą riedėjimui. O esant mažesniam pasipriešinimui riedėjimui, automobilis taupiau naudoja degalus.

Be to, pasirodė, kad naujos kartos silicis, kurį „PPG Industries“ pavadino „AGILON®“ siliciu, pranašesnis ir dėl jo apdorojimo būdo, darančio mažesnį neigiamą poveikį aplinkai. Tokį silicį lengviau įmaišyti į gumos mišinius, gamykla sunaudoja mažiau energijos padangoms gaminti ir atitinkamai išmeta mažiau teršalų.

Siekdama sukurti mažiau aplinkai kenkiančias padangas, „Goodyear“ tyrė įvairius silicio panaudojimo būdus. Pernai kompanija sudarė tiekimo sutartis dėl silicio pirkimo, kuris gaunamas iš pelenų, liekančių deginant ryžių lukštus.

„Nors nė vienas iš šių naujų silicio šaltinių nepajėgia patenkinti visos mūsų žaliavų paklausos, tačiau kiekvienas iš jų yra svarbus formuojant mūsų naudojamų medžiagų gamą. Mūsų siekis – sukurti aplinkai mažiau kenksmingas padangas“, – teigė D. Zanzigas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)