Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Pastebima, kad automobilių gamintojai pastaruoju metu kurdami naujus automobilius juos daro taip, kad jie naudotų kuo mažiau degalų būtent tomis laboratorijos sąlygomis, kurios vėliau deklaruojamos kaip degalų sąnaudos, o į realų gyvenimą visai neatsižvelgia. Būtent dėl to automobilius nusipirkę žmonės vis dažniau yra nepatenkinti, kai realios sąnaudos kartais net iki 50 procentų skiriasi nuo tų, kurias deklaruoja gamintojas.

Tai yra dalis visame pasaulyje besiplečiančios kampanijos už realias degalų sąnaudas – šis procesas prasidėjo Amerikoje, kai vienas pirkėjas padavė į teismą „Honda“ už tai, kad jos hibridinio „Civic“ modelio degalų suvartojimas kone dvigubai skyrėsi nuo skaičių realiame gyvenime.

Europos Komisijos tyrimas parodė, kad testuojant automobilius degalų sąnaudoms nustatyti kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad jis turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Buvo pastebėta netgi tai, kad šių testų metu naudojami ypač lygūs kelio paviršiai, kokių paprasčiausiai nebūna gyvenime.

Dėl to gamintojai pasiekdavo mažiausiai 11 proc. geresnius degalų sunaudojimo rodiklius, negu bandant automobilius normaliuose keliuose.

Šiek tiek sugriežtinti degalų suvartojimo testai bus paskelbti ir įsigalios jau nuo rugsėjo pirmosios, tačiau planuojama juos gerokai patobulinti iki metų galo.

Komisijos teigimu, plaučių vėžį sukeliančio azoto oksido išmetimo parametrai yra dar labiau nutolę nuo realybės. Manoma, kad paskelbus realius šio itin toksiško elemento išmetimo kiekius, jie nuo deklaruojamų gamintojų gali skirtis net iki penkių kartų.

Automobilių gamintojai smarkiai priešinasi tokiems planams, nes paskelbtos gerokai sugriežtintos ekologijos normos šių metų pradžioje jiems tampa sunkiai įgyvendinamos. Nuo 2025 metų įsigaliosiančios naujos ypač griežtos ekologijos normos naujiems automobiliams taps beveik neįmanomos, jeigu Europos Komisija tuo pat metu privers gamintojus deklaruoti ir realias savo gaminamos produkcijos anglies dvideginio emisijas. Gali būti, kad po dešimtmečio automobiliai taps gerokai brangesni, nes gamintojai turės mokėti didžiules baudas už ekologijos standartų neatitinkančių automobilių gamybą, kurios žinoma, užguls pirkėjų pečius.

„Žinių radijo“ laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais - ketvirtadieniais 7.20 val.