Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.
© Gamintojo nuotr.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Pastebima, kad automobilių gamintojai pastaruoju metu kurdami naujus automobilius juos daro taip, kad jie naudotų kuo mažiau degalų būtent tomis laboratorijos sąlygomis, kurios vėliau deklaruojamos kaip degalų sąnaudos, o į realų gyvenimą visai neatsižvelgia. Būtent dėl to automobilius nusipirkę žmonės vis dažniau yra nepatenkinti, kai realios sąnaudos kartais net iki 50 procentų skiriasi nuo tų, kurias deklaruoja gamintojas.

Tai yra dalis visame pasaulyje besiplečiančios kampanijos už realias degalų sąnaudas – šis procesas prasidėjo Amerikoje, kai vienas pirkėjas padavė į teismą „Honda“ už tai, kad jos hibridinio „Civic“ modelio degalų suvartojimas kone dvigubai skyrėsi nuo skaičių realiame gyvenime.

Europos Komisijos tyrimas parodė, kad testuojant automobilius degalų sąnaudoms nustatyti kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad jis turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Buvo pastebėta netgi tai, kad šių testų metu naudojami ypač lygūs kelio paviršiai, kokių paprasčiausiai nebūna gyvenime.

Dėl to gamintojai pasiekdavo mažiausiai 11 proc. geresnius degalų sunaudojimo rodiklius, negu bandant automobilius normaliuose keliuose.

Šiek tiek sugriežtinti degalų suvartojimo testai bus paskelbti ir įsigalios jau nuo rugsėjo pirmosios, tačiau planuojama juos gerokai patobulinti iki metų galo.

Komisijos teigimu, plaučių vėžį sukeliančio azoto oksido išmetimo parametrai yra dar labiau nutolę nuo realybės. Manoma, kad paskelbus realius šio itin toksiško elemento išmetimo kiekius, jie nuo deklaruojamų gamintojų gali skirtis net iki penkių kartų.

Automobilių gamintojai smarkiai priešinasi tokiems planams, nes paskelbtos gerokai sugriežtintos ekologijos normos šių metų pradžioje jiems tampa sunkiai įgyvendinamos. Nuo 2025 metų įsigaliosiančios naujos ypač griežtos ekologijos normos naujiems automobiliams taps beveik neįmanomos, jeigu Europos Komisija tuo pat metu privers gamintojus deklaruoti ir realias savo gaminamos produkcijos anglies dvideginio emisijas. Gali būti, kad po dešimtmečio automobiliai taps gerokai brangesni, nes gamintojai turės mokėti didžiules baudas už ekologijos standartų neatitinkančių automobilių gamybą, kurios žinoma, užguls pirkėjų pečius.

„Žinių radijo“ laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais - ketvirtadieniais 7.20 val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (3)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (35)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (10)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (6)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Top naujienos

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (69)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (19)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (229)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Pavojinga misija: sugalvojo būdą, kaip siųsti tiesą į Šiaurės Korėją (4)

Šiaurės Korėjos pasienyje apsilankiusi Čekijos televizija nufilmavo Pietų Korėjos aktyvistą,...

Savame bute jaučiasi kaimynų įkaitu (14)

Nuo lubų besisunkiantis vanduo, kibirkščiuojantys laidai ir nuolatinė drėgmė jau tapo...

Užsiminė apie galimybę padėti mažiau uždirbantiems, dėl kurios iečių nelaužo jokia partija (75)

Politikai turėtų peštis ne dėl Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatų, o galvoti apie...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (7)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

Gyvai / Europos jaunių merginų rankinio čempionato finalas: Lietuva - Portugalija

Europos jaunių merginų rankinio čempionato finalas: Lietuva - Portugalija.

Beprasmė tragedija: pasaulio čempionas Rusijoje pateko į mirtinas muštynes (180)

Rusijos sporto bendruomenė sukrėsta: nuo patirtų sunkių galvos traumų Anapilin iškeliavo...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus (12)

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...