EcoCup lenktynės rugsėjo 29 d. startavo Rygoje, sustojimo stotelės numatytos Lomžoje, Lenkija, bei Dortmunde, Vokietija. Lietuvių ekipaže – 4 patyrę vairuotojai ir žurnalistai: Aidas Bubinas, Egidijus Babelis, Tomas Markelevičius ir Vitoldas Milius. Lietuviai Paryžių tikisi pasiekti per dvi su puse paros. Latvių ir estų ekipažus taip pat sudarys po 4 žurnalistus, lenktyniaus ir 4 jungtiniai Baltijos šalių automobilizmo mėgėjų ekipažai.

Aistringas automobilistas ir keliautojas A. Bubinas, vienas motociklu per rekordiškai trumpą laiką įveikęs trasą nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno, sako ne kartą stebėjęs panašius eko važiavimus ir žino, kad tai pareikalaus daug patirties ir kantrybės.

„Ilgiausia distancija, kurią teko ekonomiškai važiuoti pačiam, buvo apie 350 km. Išlaikyti koncentraciją kelyje nepamirštant taupyti kiekvieną kuro gramą yra tikrai nemenkas išbandymas. Bus svarbi kiekviena smulkmena – nuo maršruto pasirinkimo iki laiko ir greičio planavimo. Didelė mūsų konkurentų patirtis tokiose varžybose bus ne mūsų naudai, tačiau esame pilni optimizmo ir geros nuotaikos“, - prieš startą sakė A. Bubinas.

Lietuvių ekipažo dalyvio, „Keturių ratų“ žurnalisto Egidijaus Babelio taip pat negąsdina laukianti įtempta kova. „Nemanau, kad bus labai sunku važiuoti naudojant mažiau nei 4 l/100 km. Nors įprastai važinėjant kuro sąnaudos dažnai viršija gamintojo dokumentuojamus rodiklius, „pasileidus“ į visiškus ekonomiško vairavimo kraštutinumus, tikrai įmanoma sąnaudas sumažinti ir iki 3,5 l/100 km.
Iš tiesų ekonomiškas vairavimas reikalauja dar daugiau susikaupimo, koncentracijos ir gebėjimų, nei sportinis. Svarbiausia visiškai pasinerti į tokį vairavimą ir pajusti malonumą – taip galima pasiekti geriausių rezultatų“, - mano E. Babelis.

Visi Lietuvos ekipažo dalyviai sutinka, kad didžiausias pavojus, tykantis EcoCup trasoje – kantrybės trūkumas. „Kai reikės važiuoti per miestus ir gyvenvietes, tikrai bus ką veikti: reikės prognozuoti aplink judantį eismą, derinti savo veiksmus. Tačiau išvažiavus į atvirus kelius ir magistrales lengviau nebus – reikės kantriai judėti taupant kiekvieną lašą ir „drebinant“ koją ant akceleratoriaus pedalo. Po ilgų valandų automobilyje be kondicionieriaus, radijo ar kitų elektrą naudojančių prietaisų, kiekvieno kantrybė gali pradėti „streikuoti“, - vaizdingai laukiančius sunkumus įsivaizduoja E. Babelis.

Lenktyniaujama bus vienodais šių metų gamybos „Peugeot 308 SW BlueHDI“ dyzeliniais automobiliais su 6-ių pavarų automatine greičių dėže.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)