Prieš trejus metus „Nissan“ buvo viena iš pirmųjų kompanijų, pažadėjusių, kad paleis į kelius autonomišką savavaldį automobilį iki 2020 metų. Šiemet vykusioje Frankfurto parodoje „Nissan“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas patikino, jog prognozė nesikeičia, tačiau viskas priklausys ne nuo technikos.
Carlos Ghosn
© AFP/Scanpix

Anot jo, tai, kiek mes galėsime važiuoti nenaudodami rankų ar kojų, priklausys ne vien nuo technologijų, bet ir nuo įstatymų.

„Nesvarbu, kaip greitai vystosi technologijos, savavaldžių automobilių koncepcija yra labai priklausoma nuo reguliavimo“, – sakė C. Ghosnas. Perfrazavus jo žodžius, galime suprasti, kad Japonijos gamintojas autonomišką automobilį sukurs greičiau, nei tokioms transporto priemonėms bus pritaikyti įstatymai.

„Galime prikurti galybę autonomiškumą užtikrinančių sistemų, bet visos jos mums bus betiksliai kaštai tol, kol vairuotojas vis tiek turės laikyti rankas ant vairo ir stebėti kelią“, – pažymėjo C. Ghosnas, leidęs suprasti, kad jo atstovaujama įmonė nesiūlys šių technologijų, kol nebus priimti aiškiai autonomiškų automobilių eismo tvarką nustatantys teisės aktai.

„Nissan“ vadovas atskleidė tris pakopas, kuriomis remiasi Japonijos gamintojas, vystydamas autonomiškumo technologijas. Visų pirma, japonai sukurs sistemą, kuri leidžia be rankų važiuoti greitkelyje tol, kol nereikia pakeisti eismo juostos.

2018-aisiais „Nissan“ siūlomos sistemos galės pačios keisti eismo juostas, be žmogaus įsikišimo.

„2020-aisiais turėsime automobilius, kurie tiek mieste, tiek užmiestyje galės autonomiškai atlikti sudėtingesnes operacijas“, – autoblog.com cituoja C. Ghosną.

Pabaigai jis patikino, kad bepilotis automobilis nėra „Nissan“ prioritetas: „Norime gaminti automobilius vairuotojams, tik pridėdami keletą funkcijų, kurios leistų savininkui pačiam pasirinkti: vairuoti, kai jis nori tai daryti, ir nevairuoti, kada to nesinori“.

Apie planus sukurti savarankišką automobilį 2020-iesiems yra užsiminę ir „Toyota“ vadovai. Šiam koncernui priklausiančios „Lexus“ markės GS automobiliuose jau dabar testuojamas įspūdingas įrangos rinkinys – įvairiausi radarai ir kameros leidžia automobiliui susidaryti kompleksišką kelio vaizdą ir priimti aibę sudėtingų sprendimų be žmogaus įsikišimo: keisti eismo juostas, landžioti tarp kitų transporto priemonių, jas praleisti, laikytis saugaus atstumo ir atlikti posūkius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atskleidė įspūdingą modelį (11)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (11)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (19)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (5)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Automobilių gamyboje – nauja aukso kasykla (16)

Autonomiški automobiliai gali drastiškai sumažinti aukų keliuose skaičių, apkarpyti suvartojamų...

Top naujienos

Apie prezidento postą svajojusiam J. Petraičiui – ypatinga žinia iš teismo (31)

Prieštaringai vertinamas Australijoje gimęs milijonierius, kolekcininkas, 2002 m. Lietuvos...

Kita augančių algų pusė visai nedžiugina (132)

Lietuvos gyventojų emigracija – itin neigiamas reiškinys, turėjęs tik vieną teigiamą pusę –...

Vokietijoje per išpuolį subadyti du žmonės, vienas jų mirė (18)

Vokietijos vakariniame Vupertalio mieste du žmonės penktadienį buvo subadyti, vienas jų –...

A. Tapinas apie mokytojų padėtį: jei taip, tai emigruočiau (226)

Vienas įtakingiausių Lietuvos žurnalistų Andrius Tapinas prisipažįsta, kad jei uždirbtų 400...

Incidentas Suomijoje: į ligoninę išvežti aštuoni žmonės atnaujinta (192)

Suomijos pietvakariniame Turku mieste penktadienį buvo subadyta keletas žmonių, o mažiausiai...

Karklė apgulta. Stop juostos, užkardos ir palaidi šunys (19)

Karklės gyventojai, kurie neišvyko iš kaimo prasidėjus festivaliui „Karklė live music beach...

Gyvai / Neįprastos kontrolinės rungtynės be žiūrovų: Lietuva – Rumunija (7)

Europos krepšinio čempionatui besiruošianti Lietuvos rinktinė penktadienį pradeda kovas...

Atrodo paprasta, bet daugelis lietuvių nežino atsakymo į šį klausimą apie Europos Parlamentą (3)

Nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą praėjo 13 metų, tačiau ne visi Lietuvos gyventojai...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (97)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Nuotraukose niekuomet nesišypsanti B. Hadid tam turi keistą priežastį (3)

Supermodelį Bellą Hadid fotografai dažniausiai užfiksuoja rimtą ar net griežtą, o gerbėjai...