Trečiasis pagal dydį automobilių gamintojas Japonijoje teigia svarstantis galimybę perduoti savo partneriams Kinijoje technologijas, tokias kaip ličio-jonų baterijų.

Pasak bendrovės atstovų, šios technoligijos galėtų būti panaudotos įgyvendinant bendrą įmonių veiklą Kinijoje. „Nissan Motor“ ir „Dongfeng Motor Group“ planuoja kartu gaminti ir parduoti „Nissan Leaf“ elektromobilius Kinijoje.

„Technologijai, kurią atvedame į Kiniją, nėra jokių ribų, – žurnalistams per bendros įmonės „Dongfeng Motor Co.“ naujos surinkimo gamyklos atidarymą Zhengzhou mieste sakė „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas. – Elektromobilių ateitis Kinijoje yra šviesi“.

C.Ghosno komentarai pasirodė kaip tik tuo metu, kai Pekinas svarsto dešimtmečio planą, kuriuo siekiama nustatyti taisykles ir tvarką, numatančią, kaip užsienio automobilių gamintojai, nusprendę šioje šalyje gaminti ir parduoti elektromobilius ir iš elektros tinklo įkraunamus hibridus, privalės Kinijai atskleisti svarbias technologijas.

Šis žingsnis padidino tarptautinį automobilių gamintojų susirūpinimą. Plano projekte numatyta, kad Pekinas galėtų priversti užsienio automobilių gamintojus, norinčius gaminti elektromobilius Kinijoje, pasidalinti savo svarbiomis technologijomis, reikalaudamas užsienio bendrovėms įkurti bendras įmones su Kinijos bendrovėmis.

Be to, taip pat numatyta, kad šiose bendrose įmonėse užsienio investuotojai galėtų turėti daug mažiau akcijų, nei jų partneriai kinai.

C.Ghosnas su bendrove „Dongfeng Motor Group“ vykstančių derybų nekomentavo ir neatskleidė, ar šie pokalbiai kaip nors susiję su naujuoju šalies planu. Tačiau Kinijoje esančio „Nissan“ atstovo Kimiyasu Nakamura teigimu, „Nissan“ laukia, kol Pekinas įformins dešimtmečio planą.

„Kad ir kokia bus galutinė politikos forma, mes neatsitrauksime (nuo dalinimosi technologijomis), – pažymėjo K.Nakamura. – Ketiname nubrėžtuose teisiniuose rėmuose išsiaiškinti tikslias metodologijas, kaip galėtume perkelti čia savo technologijas“.

C.Ghosnas taip pat pažymėjo, kad bendrovė „Dongfeng Motor Co.“ ketina padidinti savo dalį Kinijos rinkoje iki 10 proc. Dabar šios bendrovės dalis siekia kiek daugiau nei 6 proc. Tai padaryti ketinama šalyje atidarant naujų gamyklų.

Praėjusiais metais „Dongfeng Motor Co.“ Kinijoje pardavė 519 tūkst. automobilių, o šiemet šis skaičius turėtų išaugti iki 600 tūkst.