Gamintojų pranešime žiniasklaidai pažymima, kad nuo pačių pagrindų kurtas naujasis „Porsche Panamera“ modelis išsiskiria nauja variklių gama ir pavarų dėže, patobulinta pakaba, gerokai pasikeitusia išvaizda ir skaitmeninės eros poreikius atitinkančia salono ergonomika. Modelio atnaujinimo teko laukti septynerius metus.

Nauji varikliai – išaugusi galia, sumažėjusios degalų sąnaudos

Kartu su naujaisiais „Porsche Panamera“ modeliais debiutuoja trijų naujų variklių gama. Galingiausias „Panamera Turbo“ modelis aprūpintas 4 litrų darbinio tūrio V8 benzininiu varikliu, išvystančiu 404 kW/550 AG galią (esant 5750 sūkių per minutę) ir maksimalų 770 Nm sukimo momentą (1960-4500 sūkių per minutę diapazone). Palyginti su ankstesniuoju modeliu, jo galia yra išaugusi 30 AG, o maksimalus sukimo momentas padidėjęs 70 Nm.

Su šiuo varikliu „Panamera Turbo“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 3,8 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ įsibėgėjimo laikas – vos 3,6 sekundės. Maksimalus išvystomas greitis – 306 km/val.

„Panamera Turbo“ svorio ir galios santykis sudaro 3,6 kg/AG. Nepaisant įspūdingų dinaminių charakteristikų, šis modelis išsiskiria sumenkusiomis degalų sąnaudomis, kurios siekia 9,4-9,3 l/100 km. Palyginti su ankstesniuoju modeliu, jos sumažėjusios 1,1 l/100 km. Anglies dvideginio emisija sudaro 214-212 g/km.

Prie išaugusio šio variklio efektyvumo prisideda ir pirmą kartą V8 tipo variklyje panaudota adaptyvioji cilindrų valdymo funkcija, galinti laikinai „išjungti“ 4 variklio cilindrus.

„Panamera 4S“ modelyje naudojamas 2,9 litro darbinio tūrio V6 benzininis variklis, kurio išvystoma galia siekia 324 kW/440 AG (esant 5650 sūkių per minutę) ir yra 20 AG didesnė už ankstesnį modelį; 550 Nm jėgos sukimo momentas, palyginti su buvusio modeliu, yra išaugęs 30 Nm, jis išvystomas 1750-5500 sūkių diapazone. Šis variklis leidžia „Panamera 4S“ iki 100 km/val. greičio gali įsibėgėti per 4,4 sekundės, su „Sport Chrono Package“ paketu – per 4,2 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis siekia 289 km/val.

Vidutinės degalų sąnaudos sudaro 8,2-8,1 l/100 km (mažesnės iki 1 l/100 km, palyginti su ankstesniuoju modeliu), anglies dvideginio emisija – 186-184 g/km. Kaip ir V8 variklyje, taip ir šiame degalų purkštukai yra optimaliai išdėstyti pačioje degimo kameroje, kas užtikrina maksimalų variklio darbo našumą ir gyvybingesnę reakciją į akceleratoriaus spustelėjimą. „Panamera Turbo“ ir „Panamera 4S“ išsiskiria itin sodriu išmetimo sistemos garsu.

Tuo metu „Panamera Diesel“ ratus suka naujas V8 dyzelinis variklis, kuris pirmą kartą yra sukomplektuotas su nuolatine keturių varančiųjų ratų sistema. Šis variklis išvysto 310 kW/422 AG galią (esant 3500 sūkių per minutę) ir 850 Nm jėgos sukimo momentą (išvystomas 1000-3250 sūkių diapazone). Gebantis išvystyti maksimalų 285 km/val. greitį, „Porsche Panamera 4S Diesel“ yra šiuo metu greičiausias pasaulyje serijinės gamybos automobilis su dyzeliniu varikliu. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 4,5 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ – per 4,3 sekundės.

Vidutinės kuro sąnaudos sudaro 6,8-6,7 l/100 km, anglies dvideginio emisija – 178-176 g/km. Šiame dyzeliniame variklyje taip pat naudojamos 2 turbinos su kintančia geometrija. Bet esant mažiems variklio sūkiams veikia tik viena jų, antroji įsijungia pasiekus 2700 sūkių per minutę ribą. Toks sprendimas leidžia pagerinti dinamines variklio ypatybes.

Visi trys varikliai, pirmą kartą įskaitant ir dyzelinį, gali būti komplektuojami su nuolatine keturių ratų varančiąja sistema ir nauja aštuonių pavarų dvigubos sankabos transmisija „Porsche PDK II“. Šis naujų variklių ir naujos greičių dėžės tandemas lemia iki 16 proc. sumažėjusias degalų sąnaudas.

Naujos sistemos – naktinis matymas ir autopilotas

„Panamera“ modeliai aprūpinti daugybe standartinių ir pasirenkamų vairuotojo asistavimo sistemų. Tarp svarbiausiųjų – vairavimo naktį asistavimo sistema, kuri geba aptikti žmones ir didelius gyvūnus kelyje pagal jų skleidžiamą šilumą. Pasirinkus LED matricinius žibintus su 84 taškų vaizdo sistema, ji padeda aptikti žmones už įprastos apšvietimo zonos ribų ir apie tai iš anksto įspėja vairuotoją, kad jis sugebėtų laiku sureaguoti.

Nauja autopiloto sistema „Porsche InnoDrive“, analizuodama palydovo duomenis ir jutiklių bei kamerų informaciją, gali parinkti optimaliausią greitį ir stabdymo intervalą artimiausiems trims kilometrams. Ši sistema ne tik geba palaikyti pastovų greitį, bet ir gali jį sumažinti atsižvelgdama į kelio ženklus, pati įveikti posūkius.

Išorėje – į 911 panašesnės linijos

Antrosios kartos „Panamera“ forma yra įgijusi dar dinamiškesnę išvaizdą ir aštresnių linijų. Naujo modelio ilgis siekia 5049 mm (34 mm daugiau už ankstesnį modelį), plotis – 1937 mm (6 mm daugiau), aukštis – 1423 (5 mm daugiau). Nepaisant padidėjusio automobilio aukščio, šis sedanas atrodo žemesnis ir ilgesnis. Tokį išvaizdos pokytį pirmiausia lemia 20 mm pažeminta galinės dalies stogo linija, nors galinių sėdynių erdvė išsaugota nepakitusi.

Ratų bazė taip pat pailginta 30 mm iki 2950 mm. Priekinė ašis dar labiau pastumta pirmyn, todėl automobilio priekis yra mažiau išsikišęs, o atstumas tarp priekinės ratų arkos ir durų padidėjęs. Galinė automobilio dalis už galinės ašies atrodo labiau išsikišusi ir kuria galingos pozos įspūdį.
"Porsche Panamera"

Nors „Panamera“ plotis padidėjo vos 6 mm, automobilio kuriamas pločio efektas kur kas didesnis, o jį sustiprina tokie dalykai kaip A formos oro angos, vizualiai susijungiančios su šoninių sparnų ortakiais, bei horizontalios priekinių grotelių linijos. Dėl naujų ir kompaktiškesnių variklių automobilio priekinė dalis yra pažemėjusi ir padeda kurti plataus, galingo vaizdo įspūdį. Atnaujinti LED žibintai su keturių taškų LED dienos lempomis.

Automobilio durelės, variklio ir bagažinės dangčiai, stogas, sparnai ir kitos šoninės dalys pagamintos iš aliuminio. Kėbulo elementai ir naujoji stogo linija dar labiau išryškina sportiško automobilio siluetą, kuriame galima atpažinti klasikinę „Porsche 911“ formą. Šoninių stiklų forma taip pat akcentuoja kupė automobiliams būdingą stilistinę išraišką. Plačios arkos pritaikytos didelių matmenų ratams – nuo standartinių 19 colių („Panamera 4S“ ir „Panamera 4S Diesel“) ir 20 colių („Panamera Turbo“) iki pasirenkamų 21 colio skersmens lengvo lydinio ratlankių.

Tai, kad „Panamera“ yra ne tradicinis sedanas, o keturių durų kupė, išryškina galinė automobilio dalis – dinamiška stogo ir bagažinės stiklo linija ir platūs galiniai statramsčiai. Labiausia išsiskiriantis elementas automobilio gale – tai trijų lygių LED žibintai su keturių taškų stabdžių lempomis ir abu žibintus sujungiančia LED juosta.

Galinis oro aptakas nuo šiol yra integruotas į kėbulą, o „Panamera Turbo“ modelyje pakilęs aptakas dar gali išsiplėsti į šalis ir sukurti didesnį paviršiaus plotą. Automobilio galinę dalį užbaigia oro difuzorius su dviem išmetimo antgalių poromis. „Panamera 4S“ ir „Panamera 4S Diesel“ modeliuose antgaliai yra apvalūs, o „Panamera Turbo“ turi trapecijos formos išmetimo vamzdžių antgalius.
Įspūdingai modernus "Porsche Panamera Turbo" oro aptakas

Prabangus keturių durų kupė su sportinio automobilio galimybėmis

Naujojo „Panamera“ patogumą ilgose kelionėse ir sportinio automobilio charakterį lemia tokios inovatyvios technologijos kaip adaptyvioji pneumatinė pakaba, kitos automobilio stabilumą kelyje užtikrinančios sistemos.

Automobilyje įdiegta pakabos valdymo sistema „4D Chassis Control“, kuri kontroliuoja visus pakabos elementus ir parenka optimalią jų konfigūraciją atsižvelgiant į kelio dangą ir sąlygas. Vairavimo tikslumą dar labiau padidina į vairo judesius reaguojanti ir pasisukantys galinės ašies ratai. Ši funkcija pirmą kartą panaudota „918 Spyder“ ir „911 Turbo“ modeliuose.

Salono ergonomika – ateitis šiandien

„Porsche“ salono ergonomikos skaitmenizacija, prasidėjusi nuo „918 Spyder“ modelio, naujajame „Panamera“ modelyje pasiekia naują lygį. Jame pritaikyta „Porsche Advanced Cockpit“ koncepcija, kurioje analoginės valdymo ir informacijos pateikimo priemonės pakeistos į ateitį orientuotais skaitmeniniais sprendimais.

Daugelio įprastų valdymo mygtukų pakeitė lietimams jautrūs paviršiai, o į prietaisų skydelį ir centrinę konsolę betarpiškai integruoti didelės raiškos ekranai. Vairuotojo apžvalgos zonoje nuolatos yra du 7 colių įstrižainės ekranai, o tarp jų – analoginis tachometras.

Centrinėje konsolėje tarp vairuotojo ir keleivio integruotas 12,3 colio įstrižainės jutiklinis ekranas, per kurį galima naudotis naujos kartos „Porsche Communication Management“ sistema su interneto navigacija, kitomis interneto funkcijomis, išmaniojo telefono ir „Apple Car Play“ sąsaja. Tiek vairuotojas, tiek keleivis gali šią sistemą nustatyti pagal savo individualius poreikius.

Įprastas funkcijas atliekantys kiti centrinės konsolės mygtukai taip pat valdomi lietimais, tarp jų – net ir oro angų grotelės.

Kasdienam praktiškumui – 40:20:40 santykiu atlenkiama galinių sėdynių eilė ir bagažinės talpa nuo 495 iki 1304 litrų. O aukštesnį prabangos lygį gali padėti sukurti tokie pasirenkami dalykai, kaip pasikeliantis panoraminis stogas, masažinės sėdynės, foninis salono apšvietimas ir erdvinio garso „Burmester“ sistema.

„Porsche“ salonus naujieji „Panamera“ turėtų pasiekti 2016 m. lapkričio pradžioje. „Panamera 4S“ kaina prasideda nuo 114 tūkst. 926 eurų įskaitant mokesčius, „Panamera 4S Diesel“ – nuo 118 tūkst. 919 eurų, „Panamera Turbo“ – nuo 155 tūkst. 582 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)