„Audi“ atstovai neslepia, kad „Mercedes“ ir „Volvo“ staigmenos verčia juos pasitempti, todėl norėdami papasakoti daugiau apie naujos kartos A3 modelį, kuris Lietuvos rinką pasieks artėjant rudeniui, pakvietė mus į Ingolštatą – svarbiausią šios markės gamybos centrą. Vis dėlto Vokietijoje gražbyliaudami apie patobulėjusį A3, „Audi“ atstovai renginio dalyvius privertė pasijusti tarsi į saldainių fabriką įleistais vaikais, kurie taip ir liko neparagavę skanėstų, t.y. bandomųjų važiavimų dar teks kurį laiką palaukti.

Jeigu vertintume vien tik dizaino pokyčius, būtų sunku patikėti, kad prieš akis – naujos kartos A3, kuris visuomenei buvo pristatytas kovo mėnesį Ženevoje. Šis modelis išlaikė pirmtako formas, rodos, pasikeitė tik priekiniai žibintai (kurie buvo pasiskolinti iš naujos A4) ir galiniai žibintai, kurie tokie pat, kaip ir Q3. Taigi iš išorės naujasis A3 – viso labo tik iš naujų šios markės modelių „suklijuotas“ automobilis, neturintis originalių bruožų. Tiesa, kalbėdami apie dizainą, „Audi“ atstovai išskyrė „išraiškingas“ šonines linijas, kurios, priklausomai nuo apšvietimo, esą net meta šešėlį ant durų.

Tuo pasakojimas apie išvaizdos pokyčius ir baigtas. Kur kas įdomesnės permainos slypi po automobilio „oda“, kur buvo pakeisti praktiškai visi agregatai. Bene svarbiausia yra tai, kad A3 sukurtas pagal platformą, kuri pradeda naują erą „Volkswagen“ grupėje. Pagal šią MBQ pavadintą platformą bus sukurta galybė skirtingo dydžio ir įvairių klasių „Volkswagen“ grupei priklausančių automobilių – nuo šiemet pasirodysiančio naujojo „Golfo“ iki „Passat“.

Dėl naujos platformos pasikeitė variklio montavimo pozicija, o tai leido važiuoklės bazę pailginti 23 mm, iki 2601 mm. A3 praplatėjo 12 mm, iki 1777 mm, o ilgis ir aukštis praktiškai nepakito (atitinkamai 4237 mm ir 1421 mm).

Audi A3 svorio mažinimas
Pasinaudoję MBQ programa, „Audi“ inžinieriai sukūrė iki 80 kg lengvesnį A3, lyginant su pirmtaku. Svorį vokiečiai „metė“ kaip įmanydami ir skaičiavo kone kiekvieną gramą. Jų teigimu, investuoti į lengvasvores medžiagas apsimoka, nes vėliau papildomos išlaidos grįžta su kaupu matuojant automobilio ekonomiškumą. Daugiausiai pavyko sutaupyti nuo 1.4 TFSI variklio „nurėžus“ 21 kg, sėdynės palengvėjo 4 kg, iš aliuminio pagamintas variklio dangtis ir kitos detalės svorį sumažino dar 9 kg, o šių pastangų rezultatas – lengviausia „Audi A3 1.4 TFSI“ versija dabar sveria 1175 kg.

Bandė prisitaikyti prie „išmaniosios“ kartos poreikių

Naujos kartos „Audi A3” kūrėjai perdarė centrinę konsolę. Dabar prietaisų valdymo mygtukai išdėstyti vienoje linijoje, oro kondicionavimo sistema valdoma šiek tiek žemiau, ir tai iš pirmo žvilgsnio sudaro solidų įspūdį. Šiek tiek pakeistas kondicionavimo sistemos deflektorių dizainas, o spalvotas informacinio kompiuterio ekranas dabar tiesiog išlenda, o ne užsilenkia, kaip kad kituose „Audi“ modeliuose.

Informacinė-pramoginė sistema „MMI navigation plus“ turės praktiškai visas išmaniojo telefono funkcijas – nuo interneto iki galimybės tiesiogiai skaityti naujienas, sužinoti orų prognozę ar jungtis prie socialinių tinklų. Ji A3 vairuotojui leis disponuoti 64 GB kietuoju disku, kuriame bus galima kaupti duomenis, reikalingus navigacijos ar garso sistemai.

„Audi“ bandė pritaikyti naująjį A3 prie šiuolaikinės „išmaniosios“ kartos poreikių. Pavyzdžiui, informaciniame kompiuterio ekrane dabar bus galima sekti savo „Facebook“ profilio „sieną“, o viena iš salono daiktadėžių specialiai pritaikyta išmaniajam telefonui padėti. „Audi Phone Box“ leis ne tik saugiai laikyti telefoną kol vairuojate, bet ir sujungs jį su automobilio informaciniu kompiuteriu ir įkraus jį USB jungties pagalba. Be to, „Audi“ atskleidė, kad šiuo metu siekia sukurti sistemą, kuri leistų „Phone Box“ įkrauti telefoną be jokio laido.

Svarbu ir tai, kad „Audi“ į naująjį kompaktinio segmento modelį perkėlė daugybę papildomos įrangos, kuri iki šiol buvo siūloma tik aukštesnės klasės automobiliuose. Pavyzdžiui, A3 pirkėjai galės užsisakyti automobilį su prisitaikančia pastovaus greičio palaikymo sistema ar „Pre Sense“ sistema, kuri artėjant neišvengiamam susidūrimui akimirksniu įtempia saugos diržus, uždaro langus ar stoglangį.

Trūksta išraiškingumo

Nuo pardavimų pradžios „Audi A3” bus siūlomas su vienu iš trijų variklių. 1.4 TFSI, 122 AG ir 2.0 TDI, 150 AG derinami su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, o 1.8 TFSI, 180 AG standartiškai komplektuojamas su 7 laipsnių automatine „S tronic“ transmisija.

Norėdami važiuoti taupiau, A3 pirkėjai turėtų rinktis 2.0 TDI,150 AG variantą, kurio žadamos vidutinės sąnaudos bus 4,1 l/100 km. Teigiama, kad su pilnu 50 l degalų baku toks A3 galės nuvažiuoti iki 1200 km.

Versija su 1.8 TFSI galės pasiūlyti dinamiškiausią važiavimą – iki 100 km/val. šis modelis įsibėgės per 7,2 sek.

Jau žinoma, kad dar šiemet rinkoje pasirodys ir 1.6 TDI, 105 AG versija, kurios degalų sąnaudos bus 3,8 l/100 km, taip pat – ir 1.4 TFSI, 140 AG variantas.

Galima numanyti, kad kokybė ir techninės charakteristikos išliks stipriąja A3 puse ir pagal tai šis modelis nubrėš naujus standartus savo segmente, tačiau pirkėjai, norintys ne tik gerai riedančio, bet ir išraiškingai atrodančio kompaktinio automobilio, neišvengiamai atkreips dėmesį į naujomis spalvomis sužibusią „Mercedes“ A-klasę ar švedišką viliotinį ruošiantį „Volvo V40“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)