„Kiekviena kultinė mašina lygiomis dalimis yra menas ir mokslas. Automobilis pirmiausiai pasižymi funkcionalumu, tai įėjimo bilietas, ir tik tada žavesiu – tai bilietas tikram pasitenkinimui. Naujasis „CLS Shooting Brake“ išsiskiria pagal abu šiuos požymius kaip joks kitas automobilis“, – sakė „Mercedes-Benz Cars“ vadovas dr. Dieteres Zetsche.

Naujojo CLS modelio ilgis – 4956 mm, plotis – 1881 mm, aukštis – 1 413 mm, o bagažo skyriaus tūris siekia nuo 590 iki 1 550 litrų.

„CLS Shooting Brake“ proporcijos stebina panašumu į kupė ir atrodo, kad automobilis pasirengęs šuoliui: ilgas variklio dangtis, siauri langai be rėmų šonuose ir dinamiškas žemėjantis stogas. It tik pažvelgus atidžiau tampa aišku, kad „Shooting Brake“ turi penkias duris ir žada daugiau funkcionalumo.

Gamintojų teigimu, iš esmės tai yra beprecedentė sportiško penkiaviečio automobilio su didelėmis galinėmis durinis versija. Tai specialus pasiūlymas žmonėms, kurie nori išsiskirti iš masės, tačiau nenori prarasti nei sportiškumo, nei kelionėse būtinos erdvės.

Medinės bagažo skyriaus grindys

Antrosios kartos CLS aukštai iškėlė dizaino ir interjero kokybės, inovatyviomis detalėmis papildytos elegancijos ir tobulos gamybos kartelę. Shooting Brake perkelia šiuos principus į bagažo skyrių, aptrauktą aukščiausios kokybės danga, derančia su odiniais apmušalais. Galima pasirinkti iš aliuminio pagamintus bagažo skyriaus išilginius bėgelius.

Ekstravagantiškas ir unikalus automobilių pramonėje elementas yra designo medinės bagažo skyriaus grindys, pabrėžiančios, kad gaminant interjerą dominuoja rankų darbas. Vyšnia yra tikra klasika tarp medžio rūšių ir kontrastuoja su ąžuolo fragmentais ir aliumininiais bėgeliais. Tai suteikia bagažo skyriui elegancijos dvelksmą, kurį galima rasti nebent jachtose. Siekiant išgauti stabilias charakteristikas, grindims, pagamintoms iš amerikietiškos vyšnios, parinkta rankomis suklijuota penkiasluoksnė fanera.

Lengvasvorė konstrukcija

Šiame modelyje montuojamos visiškai aliumininės durys, neturinčios rėmų stiklams, kurios apie 24 kg lengvesnės už įprastines plienines. Bagažo skyriaus durys, variklio dangtis, priekiniai sparnai, įvairūs profiliai ir svarbios pakabos bei variklio detalės taip pat pagamintos iš aliuminio.

„CLS Shooting Brake“ galės būti montuojamas vienas iš keturių variklių – dviejų dyzelinių arba dviejų benzininių. Su visais jais komplektuojama 7G-TRONIC PLUS automatinė pavarų dėžė su ECO start/stop funkcija. Be to, du modelius, „CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY“ ir „CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY“, galima užsisakyti su visų varančiųjų ratų pavara.

Bazinis modelis „CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY“ išvysto 204 AG, o jo vidutinės degalų sąnaudos siekia 5,3 l/100 km (anglies dvideginio emisija 139 g/km). Toliau rikiuojasi du šešiacilindriai „CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY“ (265 AG) ir „CLS 350 BlueEFFICIENCY“ (306 AG). Modelių gamos viršūnėje įsitaisė „CLS 500 BlueEFFICIENCY“, turintis 408 AG išvystantį V8 variklį su dviem turbinomis.

Modelis CLS 250 CDI CLS 350 CDI CLS 350 CDI 4MATIC CLS 350 CLS 500 CLS 500 4MATIC
Cilindrų formulė I4 V6 V6 V6 V8 V8
Darbo tūris ccm 2143 2987 2987 3498 4633 4633
Maks. galia AG/-1 204 / 4200 265 / 3800 265 / 3800 306 / 6500 408 / 5000 408 / 5000
Maks. sukimo momentas Nm/-1 500 / 1600 - 1800 620 / 1600 - 2400 620 / 1600 - 2400 370 / 3500 - 5250 600 / 1600 - 4750 600 / 1600 - 4750
Vid. degalų sąnaudos Ltr. / 100 km 5.3 6.0 6.6 7.3 9.2 9.8
CO2 emisija g/km 139 159 174 169 214 229
Pagreitėjimas 0-100 km/h sek. 7.8 6.6 6.7 6.7 5.3 5.3
Maks. greitis km/h 235 250 250 250 250 250

„Shooting Brake“ vardo kilmė

Pavadinimas „Brake“ anksčiau buvo duotas vežimams, skirtiems pakinkyti laukinius arklius bei sutramdyti (angl. brake) juos, kad šie galėtų būti panaudoti kaip darbiniai. Kadangi vežimai šio proceso metu galėjo būti lengvai sulaužyti, žmonės šiam reikalui stengdavosi nenaudoti tų vežimų, kurie būdavo būtini kitiems tikslams. Tačiau esant reikalui ant „Brake“ vežimų galėjo būti sumontuota bet kokia įranga, pvz. viskas, ko gali prireikti medžioklėje. Taip visos transporto priemonės, kurios būdavo naudojamos medžioklėje, pradėtos vadinti „Shooting Brake“ arba „Shooting Break“ (angl. shooting reiškia šaudymą). Septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose automobiliai su „Shooting Break“ tipo kėbulu išpopuliarėjo Didžiojoje Britanijoje – tai buvo išskirtiniai visureigiai, kuriuose derėjo coupé prabanga ir universalų talpumas.