Nėra paprastos ir šio modelio vardo metamorfozės. 2004 metais debiutavęs pirmosios kartos „Hyundai Tucson“ antrosios kartos debiuto metu 2009 metais buvo perkrikštytas „iX35“ vardu, kurį ir turėjo iki šiol. Ir nors tikriausiai kompanijos rinkodaros guru slapčia audė mintį, kad pavadinime esanti X raidė kels asociacijas su kilmingu modeliu iš Bavarijos, akivaizdu, kad planas neišdegė.

Todėl nors kompaktiniam SUV automobiliui pirkėjų nestigo (ir čia švelniai pasakyta – Europoje šis buvo tarp populiariausių kompaktinių SUV modelių), nupasakoti kaip atrodo „iX35“ galėjo nebent tik didžiausias automobilių žinovas. Tad nieko keisto, kad trečioji karta atgavo savo pirmapradį vardą, o gamintojas savo pretenzijas į „Premium“ klasę išreiškė kūnu (t. y. išvaizda), o ne žodžiu.

Efektingas automobilio kėbulas

Ir šis kūnas išties efektingas! Turiu pripažinti, kad „Hyundai“ propaguojama „Fluidic Sculpture“ dizaino kalba man niekada nebuvo prie širdies – daug kėbulo bangų ir linijų akivaizdžiai išduodavo azijietišką markės kilmę, kuri stokojo europietiško santūrumo ir saikingomis linijomis paremtos elegancijos. O labiausiai kliūdavo „kažkur matyti“ elementai automobilio išvaizdoje – daug citatų iš skirtingų markių automobilių, o vientisumo taip ir nebuvo.

Tačiau naujasis „Tucson“ kitoks. Pirmiausiai reikia pabrėžti, kad jis nieko bendro neturi su pirmuoju „Tucson“, o nuo antrojo labiausiai skiriasi savo vientisa išvaizda ir tik šiam modeliui būdingais bruožais. Už ankstesnįjį modelį jis platesnis, turi didesnį atstumą tarp ašių (dėl to salone atsirado daugiau vietos), bet yra žemesnis – visi šie pakeitimai lėmė, kad automobilis atrodo gerokai sportiškiau ir dinamiškiau.

Na, o labiausiai į akis krenta išskirtinės ratų arkos. Jos yra asimetrinės formos ir galiu tik pritarti dizaineriams, kurie tvirtina, kad toks ratų arkų siluetas net stovinčiam automobiliui suteikia dinamišką išvaizdą. Ją papildo drąsūs šoninių kėbulo elementų štrichai ir lyg koncepciniame ar kupė automobilyje bagažinės link žemėjanti stogo linija. Efektinga ir stilinga! Na, galbūt vienintelis neatsakytas klausimas – kaip atrodys automobilis ne su 19 colių, o mažesnio diametro ratlankiais. Bet, kaip žinome, grožis reikalauja aukų.

Kaip pristatymo metu Berlyne sakė Peteris Schreyeris, „Hyundai“ grupės dizaino vadovas, dabar automobilis atrodo gerokai tvirtesnis, turi kitokias proporcijas ir turėdamas ilgą variklio gaubtą primena „Premium“ modelius. Nėra jokių abejonių, kad talentingas dizaineris, kurio sukurti „Kia“ automobiliai pelnė ne vieną dizaino apdovanojimą, šį palyginimą taikė ir į bavariškų BMW automobilių daržą.

Naujos kartos salonas

Žinoma, tokios ambicijos, nors garsiai ir neįvardinamos, turi būti pagrįstos ir geromis važiavimo savybėmis. Deja, apie jas kol kas nieko negaliu pasakyti – Berlyne vyko tik statinis automobilio pristatymas, o bandymai kelyje bus pradėti pasibaigus Ženevos automobilių parodai.
Tačiau galiu patvirtinti, kad apsidairęs mašinos salone likau maloniai nustebintas. Prietaisų skydelis padalintas į dvejas – viršutinę ir apatinę dalis, dominuoja horizontalios, o ne vertikalios linijos.

Prietaisų skydelio centre sumontuotas didelis, šiuolaikiškai atrodantis lietimui jautrus ekranas su „TomTom“ navigacijos sistema ir septynerių metų nemokamu paslaugų palaikymu. Dar vienas ekranas – tarp spidometro ir tachometro. Viršutinės prietaisų skydelio dalies plastikas minkštas, salono apdailą galima užsisakyti dviejų skirtingų kontrastuojančių spalvų, sėdynės aptrauktos kokybiška oda, ortakiai ir valdikliai turi chromuotus apvadus – dar viena pretenzija į „Premium“. Ir, turiu pripažinti, visiškai pagrįsta – trumpos pažinties metu salonui priekaištų neturiu.

Ir pagaliau, pagaliau „Hyundai“ automobilio vairą patikėjo sukurti specialistui, kuris jį matęs ne tik kompiuterio ekrane, bet ir naudojasi realiame gyvenime. Anksčiau ant vairo esantys pagalbiniai mygtukai būdavo išdėstyti bet kur, tik ne ten kur juos būdavo patogu pasiekti ranka. O dabar ergonomika puiki, putlus ir sportiškas vairas maloniai gula į rankas, jo padėtis reguliuojama sklandžiai ir pakankamu diapazonu. Reikia tik tikėtis, kad ir elektrinis vairo stiprintuvas su skirtingais veikimo režimais bus suderintas geriau nei kompiuteriniame vaire iš prekybos centro už 29.99 eurus – anksčiau tai buvo silpnoji „Hyundai“ vieta.

Salono erdvė nenuvils – kompaktiniame SUV automobilyje čia jos išties nemažai, o dėl didesnio atstumo tarp ašių papildomi centimetrai atsirado gale sėdintiems keleiviams. Nemaža ir bagažinė – nenulenkus galinių sėdynių į ją tilps 513 l. Ir nors gamintojas nenurodė, kiek tilps nulenkus galines sėdynes, iš pažiūros čia išsitektų apie 1650-1700 litrų. Tai išties daug, įvertinus žemėjantį lyg kupė automobilyje kėbulą. Dar vienas privalumas – nulenkus galinių sėdynių nugarėles grindys bus lygios.

Apie naująjį „Hyundai Tucson“ jau buvo rašyta, todėl nesikartosiu. Noriu tik priminti, kad benzininį 2,0 l 166 AG motorą pakeitė šiuolaikinis 1,6 turbobenzininis variklis, kuris yra ne tik galingesnis (176 AG), bet ir neabejotinai taupesnis, taip pat galės būti komplektuojamas su 7 greičių dviejų sankabų automatine pavarų dėže – ankstesnis 2,0 l motoras buvo derinamas su įprastu 6 greičių „automatu“.

Bazinio benzininio 1.6 l motoro galia siekia 135 AG, dyzelinių variklių – nuo 115 iki 184 AG. Kaip ir anksčiau modelis galės būti komplektuojamas ir su visų varančiųjų ratų pavara.

Konkurencija segmente didėja

Neabejoju, kad tokie kompaktiniai SUV automobiliai kaip „Mazda CX-5“, „Honda CR-V“, „Toyota RAV4“ ir keletas kitų sulaukė stipraus konkurento, kuriam, beje, siūloma ir 5 metų garantija be ridos apribojimų. Labai norisi tikėti, kad visiškai naują platformą turintį „Tuscon“ vokiečiai sugebėjo „išmokyti“ važiuoti taip, kad automobilis bus ne tik dailus pažiūrėti, bet ir smagus vairuoti.

Juolab, kad rinkos varžovai nesnaudžia, o konkurencija šiame populiariame rinkos segmente išties itin didelė. Todėl suklysti „Tuscon“ neturi teisės, tuo labiau, kad jo išvaizda ir įranga tikrai nusipelno gero įvertinimo. Tad jei ateityje rinksitės kompaktinį SUV automobilį, į kandidatus verta įtraukti ir šį pretendentą – prekybos salonuose jis turėtų pasirodyti antroje metų pusėje.