„Visi BMW modeliai gaus naudos iš „BMW i“ – su šia serija pristatytos esminės elektros variklių, baterijų ir elektronikos mechanizmų technologijos bus panaudotos mūsų ateities hibridiniuose modeliuose. Dirbame, kad pasiūlytume klientams tobulą elektrifikuotos pavaros sprendimą“, – sakė BMW valdybos narys plėtrai Herbertas Diessas.

Oficialios BMW atstovės Lietuvoje, įmonės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk mano, kad pademonstruota hibridinė ateitis – jau netoli. „Mes tikimės, kad jau 2015 metais Lietuvoje sulauksime pirmųjų BMW modelių su „eDrive“ sistema, kurie bus dinamiški, kaip įprasta BMW, tiksliai valdomi, komfortiški ir, svarbiausia, galės judėti visiškai neteršdami aplinkos“, – sakė jis.

Koncepcinis „BMW 3“ sedanas

Prancūzijoje gamintojas pademonstravo iš tinklo įkraunamą hibridinį „BMW 3 Series“ prototipą, kuris turi keturių cilindrų „TwinPower Turbo“ benzininį variklį ir elektros motorą, maitinamą iš elektros tinklo įkrautos aukštos įtampos baterijos. Elektros variklis ir pavara naudoja „BMW eDrive“ technologiją, kuri įdiegta elektromobilyje „BMW i3“ ir sportiniame hibride „BMW i8“.

Dinaminiais parametrais šis sedanas gali būti lyginamas su tradiciniu BMW „trečiuku“, turinčiu 6 cilindrų variklį: 245 AG (183 kW) pajėgumas ir 400 Nm sukimo momentas. Tačiau prakalbus apie degalų sąnaudas prototipas atrodo, kaip ateivis iš kitos planetos – 100 kilometrų kelią jis gali įveikti vidutiniškai sunaudodamas apie 2 litrus degalų ir palikdamas 50 g/km CO2 pėdsaką. Važiuojant elektriniu režimu prototipas gali įsibėgėti iki 120 km/val. greitį ir nuvažiuoti apie 35 kilometrus.

Pagrindas – „EfficientDynamics“ technologijas

Tokias neįtikėtinas BMW automobilių savybes koncernas pasiekia plėtodamas hibridines technologijas pagal „EfficientDynamics“ programą, kuria siekiama elektrifikuoti pavarą ir didinti atstumą, kurį galima nuvažiuoti vien elektra. Tuo pačiu BMW siekia užtikrinti, kad koncerno modeliai būtų tokie pat ar net dar dinamiškesni, nei versijos tik su vidaus degimo varikliais. Koncernas pastebi, kad hibridinės technologijos leidžia net itin galingiems ir dinamiškiems automobiliams anglies dvideginio emisijas sumažinti iki 100 g/km ribos.

BMW sukurtos hibridinės pavaros koncepcija pagrįsta preciziška vidaus degimo ir elektros variklių sinchronizacija. Spaudžiant akceleratorių varančiuosius ratus padeda sukti elektros motoras, o stabdant baterija įkraunama. Beje, ličio-jonų baterijų blokas, aprūpintas aukšto efektyvumo vėsinimo sistema. Visi jėgos elektronikos elementai sudaro sudėtingą integruotą sistemą. Svarbu tai, kad hibridinės versijos lygiai tiek pat praktiškos, kaip ir šiandien įprasti automobiliai – jų bagažinės tūris yra tik šiek tiek mažesnis nei BMW 3 serijos sedano.

Perspektyvoje – 500 kW galios hibridai

Pasak BMW atstovų, iš tinklo įkraunamo BMW hibrido technologija yra lengvai pritaikoma kitiems koncerno modeliams. Tobulėjant technologijoms BMW hibridai pasižymės daug galingesniais varikliais ir dvigubai talpesnėmis baterijomis: bendra elektros ir vidaus degimo motorų galia hibriduose sieks 500 kW, vien elektra bus galima nuvažiuot dukart toliau – iki 100 km. Tai leis praktiškai kasdien miesto kelionėse važiuoti neteršiant aplinkos, vien elektros režimu, o vidaus degimo variklį naudoti tik tolimesniems atstumams įveikti.

Beje, demonstruodamas hibrido koncepciją automobilių gamintojas iš Bavarijos taip pat numatė, kad elektros variklis galėtų būti derinamas su vandenilio variklių technologijomis. Tiesa, kol kas plėtojant pavaros mechanizmą su vandenilio kuro elementais kyla tvarios gamybos problemų.

Paskelbusi apie plėtojamas hibridines technologijas „BMW Group“ pranešė, kad nuo kitų metų pradžios visų svarbiausių „eDrive“ technologijų ir komponentų gamybą vykdys BMW gamykloje Dingolfinge. Šioje gamykloje bus sukurta 200 naujų darbo vietų, susijusių su elektros technologijų transporto srityje plėtojimu. Per artimiausius penkerius metus į gamyklą bus investuota dešimtys milijonų eurų.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (57)