Tačiau 2016-ieji – kitokie. Pirmą kartą per pastaruosius 8 metus pasaulio metų varikliu pripažintas agregatas, turintis daugiau nei 4 cilindrus. Tai – „Ferrari“ sukurtas 3.9 l darbo tūrio V8 670 AG motoras iš 488 GTB modelio.

Iki to laiko iš „didelių“ variklių pagrindinį titulą 2000-ųjų pradžioje buvo laimėję tik du BMW motorai – 5.0 V10 ir 4.4 V8.

Maža to, šis „Ferrari“ dviejų turbinų agregatas nugalėjo ir dar trijose kitose kategorijose – jis išrinktas geriausiu nauju varikliu, geriausiu sportiniu varikliu ir geriausiu varikliu nuo 3 iki 4 l kategorijoje.

Itališka jėgainė surinko 331 komisijos balą, antroje vietoje likusį hibridiniam „BWM i8“ skirtą trijų cilindrų 1.5 l motorą aplenkusi 47 balais. Pastarasis buvo pripažintas geriausiu pernai.

Trečia vieta (267 balai) atiteko trilitriniam turbininiam V6 „Porsche“ agregatui, montuojamam „911 Carrera“, „911 Carrera 4“, „911 Carrera S“ ir „911 Carrera 4S“ modeliuose.

Po jo išsirikiavo 1.2 l trijų cilindrų „PSA Peugeot-Citroen“ motoras (sutinkamas „Peugeot 208“, 308, 2008, 3008, 5008, taip pat „Citroen C3“, „C3 Picasso“, „C4 Cactus“, C4, DS3, C4 „Picasso/Grand Picasso“ ir DS4“ modeliuose), į penketuką geriausių pateko ir litrinis „Ford EcoBoost“ variklis iš „Ford Fiesta“, „B-Max“, „Focus“, „C-Max“, „Grand C-Max“, „Mondeo“, „EcoSport“ bei „Tourneo Connect“ modelių.

Po jo išsirikiavo 2 l „Mercedes-AMG“ jėgainė, 6.3 V12 „Ferrari“ ir 2.5 l V5 „Audi“ motorai.

Geriausiu „žaliu“ varikliu, beje, trečius metus iš eilės, pripažinta elektrinė „Tesla“ modeliuose montuojama jėgainė.

Kategorijoje iki 1 l laimėjo jau minėta turbininė 999 kub. cm trijų cilindrų „Ford“ „širdutė“, kategorijoje tarp 1 ir 1.4 l – trijų cilindrų 1.2 „PSA Peugeot- Citroen“, tarp 1.4 ir 1.8 l – irgi aukščiau paminėtas BMW 1.5 l motoras, suderintas su elektros varikliu.

Geriausiu 1.8-2.0 kategorijos varikliu išrinktas 2 l „Mercedes-AMG“ agregatas, 2.0-2.5 kategorijos – 2,5 l V5 „Audi“. Įdomu tai, kad visi šie motorai tose pačiose klasėse nugalėtojais pripažinti ir pernai. O štai 2.5-3.0 kategorijoje laimėtojas pasikeitė – juo tapo 3 l V6 „Porsche“ agregatas.

Motorų, didesnių nei 4 l darbo tūrio, klasėje nugalėjo 6.3 l V12 „Ferrari“ jėgainė.

Tarp variklių vertinimo kriterijų – ekologiškumas, degalų sąnaudos, dinaminės charakteristikos modelių, kuriuose tie motorai montuojami.