1997-aisiais startavusiame Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse „Metų visureigio“ nominacija atsirado po poros metų, o pirmuoju jos laureatu tapo „Nissan Patrol“.
Opel Mokka
© Organizatorių archyvas

Iki šiol nugalėtojų karūną laimėjo 13 visureigių, kurių rinkimuose net penkis kartus dominavo Japonijos „Toyota“ gamintojų bekelės monstrai – tris kartus įvairių modifikacijų „Land Cruiser“, po kartą „Hilux“ ir RAV 4. Trissyk triumfavo Vokietijos „Volkswagen“ gamintojų „Touareg“, „Tiguan“ ir „Amarok“ modeliai, du kartus – korėjiečiai „Hyundai Santa Fe“ ir „Tuscon“.

Kokios tendencijos visureigių rinkoje, kurlink suka jų gamintojai tenkindami nuolat besikeičiantį pirkėjų skonį ir kaip šias tendencijas atspindi šiemetiniame konkurse besivaržantys visureigiai, - apie tai konkurso spaudos centrui pasakoja DELFI Auto redaktorius Tadas Markevičius, šiemet papildęs konkurso vertinimo komisijos gretas.

Tadas Markevičius
Tadas Markevičius
© Organizatorių archyvas

„Užkietėję visureigių gerbėjai, vos užmetę akį „Metų automobilio 2013” dalyvių sąrašą, galėtų tvirtinti, kad jame nėra nė vieno tikrojo visureigio. Taip, šiemet konkurse nėra tokių pripažintų bekelės monstrų kaip „Toyota Land Cruiser“, tačiau visureigių klasėje turime tuos automobilius, kurie atspindi pastarųjų metų tendencijas automobilių pasaulyje.

Šiuo metu itin didelės komercinės sėkmės sulaukia SUV klasės automobiliai, tokie kaip „Honda CR-V“, „Mazda CX-5”, „Mercedes-Benz GLK“, „Mitsubishi Outlander“ ar „Subaru XV“, ir jie konkurso dalyvių sąraše užima panašią dalį, kaip ir ankstesniais metais.

Taigi nieko keisto, kad gamintojai mažina investicijas į galingus visureigius ir daugiau dėmesio skiria tiems SUV modeliams, kurie jau keletą metų laikosi „ant bangos“. Vis dėlto šie automobiliai greičiausiai pretenduos į pernai įsteigtą „Miesto visureigio“ titulą, kurį prieš metus iškovojo „Audi Q3“.

O bene geriausiai „miesto visureigio“ koncepciją iš šių metų konkurso dalyvių atitinka naujai besikuriančio B segmento SUV automobilių atstovas „Opel Mokka“. Tai nedidelis modelis, tačiau jį galima užsisakyti su 4x4 sistema ir jis pasižymi padidinto pravažumo savybėmis.

Žvelgiant į ateitį galima prognozuoti, kad dar po 2-3 metų „Metų automobilio“ konkursuose tokių dalyvių kaip „Mokka“ bus gerokai daugiau. Situacija yra tokia, kad maži automobiliai auga ne į ilgį ar plotį, o į aukštį, ir tampa „miesto visureigiais“. Visi mato, kokios sėkmės susilaukė prieštaringai vertinamas „Nissan Juke“ ir skuba rinkai pasiūlyti panašius automobilius.

O prisiminus praėjusių metų istoriją, kai „Metų visureigio“ titulas atiteko pikapui „Volkswagen Amarok“, galima akcentuoti, kad ir šiemet sunkesnio kalibro visureigių serijoje liko tik dvi tokios mašinos. Tai – „Ford Ranger“ ir „Isuzu D-Max“, kurie iš šiųmečių dalyvių yra geriausiai pritaikyti važiuoti bekele. Šie du pikapai atrodo kaip vienas kito verti konkurentai, pasižymintys panašiomis techninėmis charakteristikomis.

Juolab, kad neseniai pasibaigusiuose „Tarptautinio metų pikapo 2013“ rinkimuose šie du modeliai atsidūrė viršūnėje – laimėjo „Ranger“, o „D-Max“ liko antras.

Kuris iš jų geresnis, matyt, paaiškės Druskininkuose, „Metų automobilio 2013“ bandymų stovykloje, surengtus akivaizdžią jų akistatą.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (2)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (3)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (31)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Enduro motociklų gerbėjus sukvietė į BMW mokymus (7)

Vienas žinomiausių pasaulyje didelių kelioninių enduro motociklų gamintojų „ BMW...

Kaip greitai lietuviai persės į hibridinius ar elektrinius automobilius (143)

Dabar viskas atsiremia į kainą, nes naujas vidutinės klasės elektromobilis kur kas brangesnis nei...

Top naujienos

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (246)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (309)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...