Praėjusią savaitę prasidėjo Lietuvos „Metų automobilio 2013” rinkimai, kuriuose šiemet varžosi 38 naujausi modeliai. Iš tiek automobilių išrinkti geriausią – nelengva ir atsakinga užduotis, reikalaujanti išmanyti ne tik techniką, bet ir automobilio valdymo subtilybes.
© Organizatorių archyvas

„Metų automobilio 2013” rinkimus organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas nusprendė šiemet skirti daugiau dėmesio komisijos narių pasiruošimui ir surengė saugaus vairavimo treniruotę. Bene vienintelė vieta mūsų šalyje, kur galima tą tinkamai padaryti – „Nemuno žiedo“ trasa Kačerginėje, kur šeštadienį ir rinkosi konkurse dalyvaujančius automobilius vertinantys žurnalistai.

Komisijos narius instruktavo bei patarimais dalinosi „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis su sūnumis lenktynininkais Ignu ir Jonu. Jiems talkino ir sportinio vairavimo instruktorius Andrejus Savčenka.

Ryte į „Nemuno žiedą“ susirinkusių žurnalistų jau laukė specialiai jiems paruošta trasa. Ji buvo tarsi suskirstyta į atskirus sektorius, kuriuose nestigo įvairių užduočių – nuo staigaus stabdymo ar aštrių posūkių įveikimo iki „briedžio“ testo.

Tampa įprasta, kad lapkričio pabaigoje, kai Druskininkuose rengiama „Metų automobilio” bandymų stovykla, jau būna pasnigę. Todėl komisijos nariams buvo itin svarbu pasitikrinti vairavimo įgūdžius slidžiame kelyje. Nors savaitgalį Kačerginėje nei snigo, nei šalo, tačiau ką reiškia vairuoti sunkiai valdomą automobilį buvo galima įsivaizduoti šalia trasos esančioje aikštelėje sėdus prie vadinamo „skid car“ automobilio vairo. Jis vietoje galinių ratų turi sumontuotus ratukus, tad tokio automobilio vairavimo esmė – perprasti, kaip mašina gali elgtis slidžiame kelyje, ir išmokti ją kontroliuoti esant pavojingoms situacijoms.

„Ko gero, dar nesame turėję taip gerai vairuojančių mokinių. Visų komisijos narių vairavimo įgūdžiai nekelia abejonių, tuo buvo galima įsitikinti ir slalomo varžybose, kuriose daugumos rezultatai buvo labai panašūs“, – po praktinių užsiėmimų sakė A. Gelžinis.

„Automobiliai iš „Nemuno žiedo“ trasos išvažiavo sveiki, kokie ir atvažiavo. Tai geriausias įrodymas, kad gamintojų atstovai gali būti ramūs, jog konkursui deleguoti jų automobiliai yra patikimose rankose“, – neabejojo A. Savčenka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (82)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1126)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...