technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių automobilių koncepcijas. Šįkart pristatomų automobilių superautomobiliais nepavadinsi. O du iš jų – veikiau panašūs į „kūlverstukus“, į krokodilo Genos sukaltą inkilėlį ar keistąjį „Fiat Multipla“.
© Gamintojo nuotr.

Vis dėlto tai irgi tarybiniai automobiliai, kuriuos pamatysi toli gražu ne kiekviename automobilių muziejuje. Kviečiame susipažinti su „Istra“, „Belka“ ir „Vniite PT“.

„Istra“

Žinoma, „inkilėlio“ eptitetas šiam automobiliui netinka. Tai – normalaus serijinio automobilio koncepcija, kurią sukūrė automobilių gamyklos AZLK inžinieriai. Koncepcijos pavadinimas – „Moskvič 2144 Istra“. Koncepcija kurta 1985-1988 m.

Buvo manoma, kad automobilio kėbulas, kurio maketas buvo bandomas aerodinamikos tunelyje, turėtų būti gaminamas iš diuraliuminio ir išsiskirti plačiomis durimis, kurios pakeliamos aukštyn.

Elektroninės sistemos turėjo reguliuoti pneumatinę automobilio važiuoklės pakabą ir diagnozuoti gedimus. Tokiais atvejais ekrane būtų matomas ne tik apie gedimą įspėjančio ženklo simbolis, bet ir rekomendacijos, kaip pataisyti gedimą. Automobilio ratus turėjo sukti trijų cilindrų turbodyzelinis variklis.

Vis dėlto koncepcija ir liko koncepcija.

„Belka“

O štai čia – pirmasis iš tarybinių „kūlverstukų“: eksperimentinis mažalitražis automobiliukas „NAMI-050 Belka“. Koncepciją kūrė automobilių gamykla NAMI ir Irbitsko motociklų gamykla. Ko gero, tai galėjo būti viena pirmųjų aplinką tausojančių to meto koncepcijų: 0,746 cm3 darbinio tūrio dviejų cilindrų varikliukas 100 km „srėbdavo“ vos 5 litrus degalų. O vežti „Voveraitė“ (rus. – Belka) galėjo net 4 asmenis.

Automobilis išsiskyrė neįprasta konstrukcija: priekinė kėbulo dalis su priekiniu stiklu ant sąvarų būdavo atverčiama į priekį – taip į priekines sėdynes atsisėsdavo vairuotojas ir keleivis. Ant galinių sėdinių atsidurti buvo įmanoma tik pro vienerias galines dureles.

„Belka“, kurios bendroji masė siekė vos 640 kg, sugebėdavo įsibėgėti iki 80 km/val. Taip pat buvo suprojektuotas ir dar lengvesnis šio keisto automobilio prototipas be durų ir su tentu. 1957 m. SSRS ministrai svarstė apie serijinės tokių mašinų gamybos pradžią, tačiau ministrai išsirinko būsimąjį „kupriuką“ ZAZ-965.

Perspektyvusis taksi „Vniite-PT“

Esminė projekto Vniite-PT (Sąjunginio techninės estetikos mokslo tyrimų instituto Perspektyvusis Taksi) idėja – specialaus taksi automobilio sukūrimas. Automobilis privalėjo būti saugus, talpus, patogus ir manevringas. Konceptas buvo sukonstruotas iš „Moskvič“ agregatų ir buvo sėkmingai išbandytas Maskvos gatvėse. Tačiau serijinė šio keistuolio gamyba taip ir nebuvo pradėta.

Keleiviai (iki 4 asmenų) į „Perspektyviojo Taksi“ saloną įlipti galėjo pro plačias stumdomas duris. Vairuotojo sėdynė buvo įtaisyta beveik per vidurį – tarp priekinių ratų arkų, bet vis dėlto šiek tiek kairiau nuo centro. Taip vairuotojui buvo užtikrintas geresnis apžvalgumas ir judesių laisvė.

Pedalų korpusas buvo reguliuojamas: buvo įmanoma keisti jo padėtį vairuotojo sėdynės atžvilgiu. Taip pat verta pabrėžti ir nestandartinę 1358 cm3 darbinio tūrio „Moskvič-408“ varikliui (50 AG) skirtą vietą – jis buvo montuojamas galinėje kėbulo dalyje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (82)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1125)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...