Daugiau kaip 10 Lietuvos vežėjų pradėjo pusmetį truksiantį degalų taupymo eksperimentą. Pusę metų naudodami degalus taupančią (angl. „fuel economy“) alyvą, vežėjai fiksuos degalų suvartojimo rodiklius ir kitų metų sausį galės įvertinti šio eksperimento rezultatus – konkrečius degalų ir kitų eksploatacinių sąnaudų pokyčius.
© Organizatorių nuotr.

Lietuvoje plačiai paplitęs mitas, kad visos alyvos yra vienodos, skiriasi tik kaina. Eksperimente dalyvaujantys vežėjai turės galimybę įvertinti brangesnės, bet aukštos kokybės alyvos teikiamus privalumus ir labai konkrečiai suskaičiuoti bei palyginti degalų sąnaudų pokyčius savo automobilių parke“, - sakė automobiliams bei pramonei skirtų tepimo priemonių didmenininkės bendrovės „Autotrade“ generalinis direktorius Gintautas Ignotas.

Kaip vieną iš problemų, kuri prisideda prie mitų apie alyvas, G. Ignotas išskiria tai, kad alyvoms nėra taikomi ženklinimo reikalavimai, kaip kad padangoms, elektros prietaisams ir pan. „Visa tai atveria kelią įvairioms manipuliacijoms. Pavyzdžiui, vietoje „fuel economy“ ant pakuotės užrašoma „fuel efficiency“. Dėl to vartotojui gana sunku objektyviai įvertinti kokybę ir pasirinkti“, - sakė eksperimentą orgnaziuojančios įmonės vadovas.

Iššūkis – sutaupyti degalų

Esant aukštoms degalų kainoms ir joms augant, vežėjai susiduria su itin dideliu poreikiu mažinti sąnaudas. Būtent degalai sudaro didžiąją vilkiko eksploatacijos sąnaudų dalį, o alyvoms paprastai tenka 3-5 proc. G. Ignoto teigimu, naudojant brangesnę alyvą, ekonomiškumą galima pagerinti taip, kad šimtui kilometrų nuvažiuoto kelio krovininis automobilis sutaupytų iki 1 l dyzelino.

Pasak jo, degalus taupančią alyvą testavusi Vokietijos metrologijos organizacija „TUV Rheinland“ nustatė gerokai didesnę - iki 3,4 proc. siekiančią degalų ekonomiją eksploatuojant transporto priemonę mieste ir net iki 6 proc. – užmiesčio keliuose ir autostradose.

„Mes savo skaičiuotėse naudojame mažesnę santykinę degalų ekonomiją, sudarančią apytiksliai 1,72 proc. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tokia santykinė degalų ekonomija nėra itin reikšminga. Tačiau įvertinus metinį sunaudojamų degalų kiekį, vienam automobiliui galima būtų sutaupyti net iki 3500 Lt. Turėjome pavyzdį kaimyninėje Latvijoje, kur viena transporto kompanija, eksploatuojanti apie 800 vilkikų parką, naudodama degalus taupančią alyvą per metus sutaupo iki 1,5 mln. Lt“, - G. Ignotas.

Sužinos, ar sutaupo

Degalų taupymo eksperimente dalyvauja daugiau kaip 10 šalies vežėjų, kurių autoparkų dydis svyruoja nuo 20 iki 100 vilkikų. Kiekvienos įmonės automobiliai keliauja jiems įprastais maršrutais, kaip ir iki eksperimento pradžios, todėl telemetrijos būdu fiksuojami degalų sąnaudų duomenys bus vertinami ir lyginami su ankstesniais duomenimis bei su tuo pačiu metu analogiškais maršrutais važiuojančių kolegų degalų sąnaudomis.

Vienas iš projekte dalyvaujančių vežėjų – UABAnykščių ratas“, turinti 33 krovininius automobilius su priekabomis. Bendrovės autogaražo vadovo Regimanto Grybo teigimu, įmonė nusprendė išbandyti degalus taupančią alyvą, ieškodama būdų didinti veiklos efektyvumą.

„Tikimės, kad eksperimento rezultatai leis sumažinti degalų sąnaudas. Jos yra didelės, konkurencija rinkoje aštri, todėl kiekvienas sutaupytas degalų litras svarbus. Be to, esame socialiai atsakinga įmonė, turime pakankamai naujus automobilius, tad taupydami degalus taip pat norime mažiau teršti aplinką“, - sakė R. Grybas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Baltarusiai pagamino savo pirmą elektrinį automobilį (12)

Baltarusija giriasi pagaminusį pirmąjį šalyje elektrinį automobilį . Transporto priemonę...

„Harley-Davidson“ jubiliejaus proga pradėjo „Softail“ modelių revoliuciją (1)

Artėjančio 115 jubiliejaus proga „ Harley-Davidson “ skelbia didžiausią modelių premjerą...

Aplinką teršiančių automobilių atsisakysiantiems britams „Ford“ siūlo išmokas

„Ford“ antradienį pranešė siūlysiantis pinigines išmokas britams, nusprendusiems atsisakyti...

„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas (8)

„ Siemens “ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo...

Vilniuje riaumojo galingieji „Mercedes-AMG“ automobiliai (22)

Šį pirmadienį Vilniuje vyko „ Mercedes-Benz StarExperience“ renginys, kurio metu buvo...

Top naujienos

Artėjančio rudens prognozė: šalnos ir šalčiai – dar rugsėjį (46)

Rugsėjį jau galime sulaukti šalnų ir šalčių, tiesa, bent sniego tikimybė, laimei, išlieka...

T. Janonis. „Valstiečiai“, apsidairykite, kas vyksta jums už nugaros (16)

Valdantiesiems šokinėjant iš laimės, kad pavyko pradėti urėdijų reformą, urėdai laiko...

Po sproginėjančių baterijų skandalo grįžta „Samsung Note“ gyvai nuo 18 val. (1)

Trečiadienio vakarą JAV, Niujorke, bus pristatytas naujausias „Samsung“ telefonas, tai...

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (496)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

ES piliečiai Jungtinėje Karalystėje priblokšti: gavo įspėjimą apie deportaciją (29)

Aukštas pareigas užimanti Londono Queen Mary universiteto istorikė Dr. Eva Johanna Holmberg...

Prezidento rinkimai: centro dešinėje prognozuojama tikra mėsmalė (39)

Centro dešinėje, kuriai sąlyginai galima priskirti liberalių ir konservatyvių politinių jėgų...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (161)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (22)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Kirpėjos verdiktas: po atostogų neprižiūrėtus plaukus teks nurėžti

Maloniai šildanti saulė , plaukus kedenantis lengvas vėjas, maudynės atviruose vandens...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (79)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...