Statistikos departamento duomenimis, pernai mūsų šalyje buvo registruoti 67 tūkst. VAZ automobilių, t.y. 6 tūkst. mažiau nei 2007 m. Taip pat gerokai sumažėjo naujų mašinų pardavimai: 2007 m. tokių automobilių buvo parduota 132, o 2008 m. – 44. Per pastarąjį dešimtmetį daugiausiai šio gamintojo automobilių buvo registruota 2000-iais – 138 tūkst.

„Moskvičių“ pernai buvo registruota 29,5 tūkst. (užpernai - 31,8 tūkst.). Per dešimtmetį šių mašinų mūsų šalies keliuose sumažėjo du kartus (2000 m. buvo registruota 61,8 tūkst.). Pernai Lietuvoje buvo įregistruoti 2, o prieš porą metų 3 nauji „Moskvičiai“.

Be to, 2008 m. buvo registruota 8,6 tūkst. GAZ markės automobilių (400 mažiau nei 2007 m.).

Mažėja ir dar vieno sovietmečio simbolio – Ukrainoje gaminto „Zaporožiečio“ mašinų. Pernai jų buvo registruota 7,5 tūkst., iš kurių 2 nauji.

Kokybė prastėja – dalys pinga

„Po 2000 m. Lietuvoje sumažėjo rusiškų automobilių poreikis. Taip įvyko todėl, kad rinkoje atsirado daugiau Europos šalyse pagamintų mašinų, o pirkėjai juos pamėgo“, – pažymėjo „Regitros“ atstovė spaudai Laimutė Užupė. – Jei pažvelgsime į praėjusių metų statistiką, nė vienas Rusijoje pagamintas automobilis nepatenka į populiauriausių mašinų dvidešimtuką Lietuvoje. Tai galioja ir naujiems, ir seniems automobiliams“.

„Lada klubo“ prezidentas Laimonas Staniulis DELFI pripažino, kad pirkėjai, rinkdamiesi net ir ne naują automobilį, pirmenybę teikia ne Rusijoje, o Vokietijoje ar Japonijoje pagamintiems automobiliams.

„Net ir nauji rusiški automobiliai nuo europietiškų labai skiriasi atsižvelgiant į komfortą. Prestižas taip pat yra svarbus. Rusijos automobilių pardavimai yra riboti, man atrodo, kad taip yra ir dėl pačių pardavėjų pasyvumo“, – sakė L.Staniulis.

„Senesni rusiški modeliai buvo patikimesni, bet vėliau jie nebuvo atnaujinti dešimtmečiais, o Vakarų gamintojai investavo į gamybos linijas. Tad kai „AvtoVAZ“ ar bankrutavęs „Moskvič“ visiškai neinvestavo į plėtrą, jų kokybė labai smuko. Jų automobiliuose antikorozinio padengimo visai nebuvo, tad mašinos pasidengdavo rūdimis per 2-3 metus. Tik varikliai buvo daugmaž tvarkingi“, – sakė „Lada klubo“ prezidentas.

Jo teigimu, rusiškų automobilių detalės Lietuvoje kelis kartus pigesnės lyginant su vokiškais automobiliais.

„Kalbant apie detalių kokybę, daug kas priklauso nuo gamintojo. O štai norint suremontuoti automobilį, iškyla kitų sunkumų. Tuos meistrus, kurie remontuodavo rusiškas mašinas anksčiau, pakeitė jaunesni, kurie nemėgsta terliotis su tomis rusiškomis mašinomis “, – sakė L.Staniulis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)