„Tai yra prietaisas, skirtas nustatyti oro pasipriešinimą ir kitus aerodinaminius procesus, kurie vyksta tiriamojoje kameroje sukuriant dirbtinį oro srautą“, – pasakojo Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos, automobilių transporto katedros lektorius Tadas Vipartas.

Idėja sukurti šį projektą gimė keturiems studentams. Sunkiausia dalis buvo šį tunelį suprojektuoti, o pati jo gamyba užtruko apie mėnesį. Į jį telpa automobilio modeliukas, tačiau pagal tai šis prietaisas gali parodyti, kokie yra parametrai, t.y. pasipriešinimo jėga ir prispaudžiamoji jėga.

Baigiamajame darbe studentai tyrė įvairių automobilių aerodinamines savybes – lygino senus ir naujus automobilius, tikrino, kaip skiriasi aerodinamika važiuojant uždarytais ir atidarytais langais, nuėmus arba pakėlus kabrioleto stogą. Tyrimams buvo naudojami originalūs, 18 kartų sumažinti modeliai, gauti iš automobilių pardavėjų atstovybių. Paskui gauti duomenys buvo sulyginti su gamintojų skelbiamais duomenimis.

Šie tyrimai padėjo išmatuoti automobilių aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą – šis faktorius itin svarbus skaičiuojant mašinos degalų sąnaudas ir taršą. Remiantis studentų skaičiavimais, jų gauti duomenys nuo gamintojų pateikiamos informacijos skyrėsi tik 4 proc.

Nors vėjo tunelį sukūrę studentai jau baigė mokslus kolegijoje, šį prietaisą toliau planuojama tobulinti. Kokios naudos iš jo tikimasi ateityje, sužinosite peržiūrėję TV laidos „Ne vienas kelyje“ siužetą.

TV laidą „Ne vienas kelyje“ žiūrėkite sekmadieniais 17.00 val. per LNK.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)