Neįprastoms kelionėms reikia nestandartinių mašinų. Viena tokia gimė vilniečio Andžejaus Dzikevičiaus garaže.
© A.Lauciaus nuotr.

Ladoga. Žmonėms šis žodis kelia nevienodas asociacijas: vieniems ežero pavadinimas tėra nieko nesakantis daiktavardis, kitiems - civilizacijos nepaliestos Karelijos perlas. Tačiau visiems be išimties visureigių sporto entuziastams Ladoga sukelia adrenalino antplūdį. Būtent čia jau antrą dešimtmetį vyksta didžiausios ir sudėtingiausios pasaulyje bekelės varžybos.

Iš kokio molio drėbtas Ladogos nuotykis, gerai iliustruoja vienas skaičius: 15 km ilgio greičio ruožą lenktynių dalyviai kartais įveikia tik per dieną. Tai, kas vyksta trasoje, sunkoka pavadinti važiavimu. Pragariškai sunkus procesas labiau primena žemės perkėlimą iš visureigio priekio į galą ar bandymo horizontą prisitraukti hidrauline gerve. Laikas, kurį mašina praleidžia iki ausų panirusi į brastą ar pelkę, dažnai būna ilgesnis už tas akimirkas, kai finišo link slenkama sausuma. Akivaizdu, kad serijinės gamybos visureigiu įveikti tokių kliūčių neįmanoma net teoriškai. Todėl didžiausi šios lengvai beprotiškos sporto šakos entuziastai išleidžia kalnus pinigų neatpažįstamai perdirbdami savo techniką. Arba konstruodami visiškai originalius monstrus.

Tokį mūsų komanda aptiko sportinių automobilių ruošimo kalvėje „TRT-Shop". Vienas geriausių Lietuvos žiedinių lenktynių meistrų A. Dzikevičius, užsimojęs paragauti naujų lenktynių pasaulio patiekalų, bekelės varžyboms lipdo analogų neturintį ratuotį. Šiųmečiam pasirodymui Ladogoje visureigio paruošti nespėta, tad planuose lieka varžybos 2015-aisiais.

„Tai antras visureigis prototipas, kurį konstruoju per pastaruosius metus. Pirmą kūrėme naudodami kai kurias „Toyotos" kėbulo detales, o šio modelio rėmas suvirintas iš vamzdelių. Ir pakabos konstrukcija visiškai kitokia - pagaminta naudojant karinio „Volvo" sunkvežimio „Laplander" detales. Variklis nebe dyzelinis, o benzininis V8, transplantuotas iš „Corvette". Žodžiu, tai visiškai kito lygio automobilis", - rodydamas konstravimo epopėjos finišo tiesę pasiekusį automobilį komentavo Andžejus.

Prieš porą metų transporto inžinieriaus diplomu savo trofėjų kolekciją papildęs vaikinas „TRT-Evo" brėžinius, naudodamas specialias kompiuterines programas, sukūrė pats. Devynis kartus pamatavęs Andžejus, padedamas poros talkininkų, ėmėsi lankstyti vamzdžių fragmentus ir pamažu virinti juos į sudėtingai atrodančią laikančiąją konstrukciją. Nors prototipas iš pirmo žvilgsnio visiškai kiauras, sukomplektuoto visureigio masė turėtų siekti maždaug pusantros tonos.

„Tai neblogas rezultatas, nes rėmas, variklis ir transmisija palyginti lengvi. Daug sveria papildoma įranga - hidraulinės gervės, siurbliai, kompresoriai ir panašūs dalykai, be kurių sunkiausių ruožų įveikti nebūtų įmanoma. Kadangi sulaukti pagalbos iš šalies taip pat galima nebent teoriškai (Ladogos varžybose stojantys prie starto linijos privalo turėti maisto atsargų dviem dienoms), taupyti tokiems daiktams nėra kaip", - aiškino A. Dzikevičius.

Beje, profesionalūs bekelės varžyboms skirti agregatai kainuoja klaikiai brangiai. Preliminariais Andžejaus skaičiavimais, kovinė „TRT-Evo" ekipuotė verta mažiausiai 170 tūkst. litų. Visureigio ratus suks benzininis 420 AG „Corvette“ variklis.

Klausiamas, ar nėra pagundų pradėti mažaserijinę tokių monstrų gamybą, nagingasis „TopGear" herojus patikino, kad teoriškai įmanoma viskas. Pirmą savadarbį bekelės automobilį „TRT-Proto" Andžejus konstravo beveik metus ir, kai sėkmingai pasirodė varžybose Lietuvoje, sulaukė gausybės pasiūlymų mašiną parduoti. Vienam jų neatsispyręs pradėjo konstruoti gerokai patobulintą versiją. Trečias modelis neabejotinai galėtų gimti bent dukart greičiau - per 6-8 mėnesius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atskleidė įspūdingą modelį (23)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (11)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (20)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (6)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (130)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (53)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Tokio ažiotažo nebuvo jau seniai, bet K. Porzingio žvaigždė lietuvių negąsdina specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (1)

Lengvas pasivaikščiojimas draugiškose rungtynėse Rygoje Lietuvos rinktinei išėjo į naudą –...

Joniškio rajone iš voljero pabėgusi meška jau surasta atnaujinta 08.16 (94)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (27)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Hobis tapo antrąja profesija (20)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (15)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (98)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (32)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (11)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...