Šios ekovairavimo iniciatyvos metu atliktos vairuotojų apklausos rezultatai parodė, kad 33 proc. vairuotojų padangų slėgį tikrina kartą per 2-3 mėnesius, o ne kas mėnesį, kaip yra rekomenduojama. 43 proc. vairuotojų nuomone, automobilyje įjungus kondicionierių, lauko ir vidaus temperatūrą užtenka riboti 8-10 laipsnių skirtumu, nors iš tiesų vertėtų apsiriboti 5 laipsnių skirtumu. 48 proc. vairuotojų, važiuodami 60 km/val. greičiu, dar nejungia 5 pavaros.

Beveik penktadalis vairuotojų niekada nenaudoja stabdymo varikliu, kuris padeda išvengti staigaus stabdymo ir yra ekonomiškesnis. Daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiųjų nežino, kad bagažinėje vežti krovinį yra ekonomiškiau, nei ant automobilio stogo arba priekaboje.

„Renault“ organizuotose ekovairavimo dienose bei internetu buvo apklausti 138 vairuotojai. Renginio metu daugiau nei šešiasdešimt norinčiųjų mokėsi taupiau važiuoti nemokamose ekonomiško vairavimo pamokose, o visiems besidomintiems buvo teikiamos išsamios ekovairavimo konsultacijos.

Ekovairavimo mokęs sertifikuotas instruktorius Danas Brazauskas sako, kad mūsų šalies vairuotojai kuro taupymą dažnai asocijuoja su ekonomiškesniu varikiu, tačiau tikrai ne kiekvienas susimąsto, kad kuro išlaidos priklauso ir nuo vairavimo stiliaus.

„Kai kuriose šalyse, pvz. JAV, Švedijoje, Belgijoje, Suomijoje veikia ekovairavimo mokyklos, kitose pradedantiesiems ir patirtį turintiems vairuotojams skaitomas specialus ekonomiško-ekologiško vairavimo kursas. Tačiau Lietuvoje veikiančiose vairavimo mokyklose būsimiesiems vairuotojams apie ekovairavimą žinių suteikiama tikrai mažai. Norintiems išmokti taupiai važiuoti vairuotojams, kurie turi ilgesnį vairavimo stažą, nebepakanka įgyti naujų žinių, bet tenka atsikratyti ir žalingų vairavimo įpročių“, – teigė D. Brazauskas.

Ekovairavimo dienų metu taupaus bei gamtai draugiškesnio vairavimo mokėsi ir grupės „InCulto“ lyderis Jurgis Didžulis.

„Naudingiausia buvo pamoka su instruktoriumi, kuris atkreipė dėmesį į konkrečias mano daromas klaidas vairavimo metu, tad įgijau praktinių įgūdžių, o ne tik teorinių žinių. Manau, kad ekovairavimo pamokos praverstų kiekvienam. Be abejo, yra vairuotojų, kuriems spustelti akseleratoriaus pedalą tiesiog smagiau, nei važiuoti ramiai ir išlaikytai. Tačiau visgi reta žmonių, kurie nenorėtų važiuoti mažesnėmis kuro sąnaudomis ir išleisti mažiau pinigų. O sąmoningi turėtų džiaugtis ir išmokę mažiau teršti savo miestą bei aplinką, kurioje gyvena“, – apie ekovairavimo naudą kalbėjo J.Didžiulis.

Taikant nesudėtingas ekovairavimo taisykles, kuro sunaudojimą ir aplinką teršiančią CO2 emisiją galima sumažinti iki 15 proc. Pavyzdžiui, patartina išlaikyti pastovų greitį, po kelio vingio greitį didinti palaipsniui, bent kartą per mėnesį tikrini padangų slėgį, oro kondicionierių naudoti tik tuomet, kai jis būtinas, pasiekus 60 km/val. greitį įjungti 5 pavarą, nešildyti variklio prieš važiuojant, net žiemą, nepalikti nereikalingų krovinių automobilyje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)