BMW prestižinių automobilių sektoriaus lydere tapo 2005 m., aplenkusi ilgą laiką čia dominavusią „Mercedes-Benz“. Padedama spartaus augimo Kinijos rinkoje „Audi“ 2011 m. irgi aplenkė „Mercedes-Benz“ ir įsitvirtino antroje vietoje. Iki 2020 m. „Audi“ tikisi pasiekti 2 mln. vnt. metinius pardavimus ir aplenkti BMW. Praeitais metais „Audi“ pardavimų apimtis sudarė 1,47 mln. automobilių. Vis dėlto, „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris tvirtina, kad siekiama ne tik pardavimų apimčių didinimo. Žurnalui „Automotive News Europe“ jis teigė, kad siekiant pirmauti nepakanka parduoti daugiau už konkurentus, bet reikia ir pasiūlyti geresnę kokybę ir aukštesnio lygio paslaugas.

Tuo tarpu BMW grupė, kurią sudaro BMW, „Mini“ ir „Rolls-Royce“ markės, ketina aršiai ginti lyderio pozicijas ir 2 mln. vnt. pardavimų apimtis pasiekti net keturiais metais anksčiau nei „Audi“, t.y. jau 2016 m. Praeitais metais BMW markės pardavimai išaugo 12% iki 1,54 mln. vnt., o bendra grupės pardavimų apimtis pasiekė 1,86 mln. vnt. BMW vadovas Norbertas Reithoferis, panašiai kaip ir „Audi“ lyderis R.Stadleris, tvirtina, kad svarbu yra ne tik parduoti kuo daugiau automobilių, bet ir nustatyti naujus produktų, technologijų ir paslaugų standartus, kurti naujus segmentus, o pirkėjus pavesti ištikimais markės gerbėjais.
Mercedes-Benz GLA

„Daimler“ grupės ir „Mercedes-Benz“ markės vadovas Dieteris Zetsche kol kas neturi kuo pasigirti, nes dar prieš pusantrų metų jis žadėjo 2020 m. susigrąžinti pirmąją vietą, tačiau nuo to laiko „Mercedes-Benz“ atsilikimas nuo BMW ir „Audi“ tik didėjo. Vis dėlto per artimiausius aštuonis metus „Mercedes-Benz“ pristatys net 13 visiškai naujų modelių ir tikisi jų padedamas aplenkti savo varžovus.

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris mano, kad 2014-2016 m. „Mercedes-Benz“ turi šansą lenkti „Audi“ nes šiuo laikotarpiu bus pasiekti didžiausi naujų A ir B klasių bei CLA ir GLA modelių pardavimai. „Bernstein Research“ analitikas Maxas Warburtonas mano, kad „Audi“ daugiausiai dėmesio turėtų skirti pardavimų apimties didinimui JAV, nes Europoje ir Kinijoje jai ir taip sekasi puikiai.

BMW šiuo metu yra neabejotinas lyderis pagal pardavimų apimtis, tačiau ne visada gali pasigirti geriausiais pelningumo rodikliais. Tiesa, N.Reithoferis gyrėsi, jog BMW yra pelningiausia prestižinė markė, kurios pelnas prieš palūkanas ir mokesčius pernai išaugo 3,5% iki 8,3 mlrd. eurų (28,7 mlrd. Lt). Vis dėlto „Audi“ gali pasigirti aukštesne veiklos marža, nes priklausymas „Volkswagen“ grupei leidžia smarkiai sumažinti kaštus. Praeitais metais „Audi“ veiklos marža siekė 11%, tuo tarpu BMW marža sumažėjo nuo 11,8% iki 10,9%. Vydamasi savo varžovus „Mercedes-Benz“ turi daug investuoti į naujų modelių kūrimą, tad šios markės veiklos marža pernai smuktelėjo nuo 9% iki 7,1%. „Mercedes-Benz“ šiemet tikisi dar kiek mažesnės veiklos maržos, o „Audi“ ir BMW prognozuoja, kad jų veiklos marža sudarys 8-10%.

BMW akivaizdžiai pirmauja pagal pardavimų pajamas: pernai jos sudarė 70,2 mlrd. eurų (242,4 mlrd. Lt). „Mercedes-Benz“ ir „Smart“ markių pajamos siekė 61,7 mlrd. eurų (213,0 mlrd. Lt), o „Audi“ ir „Lamborghini“ pajamos sudarė 48,8 mlrd. eurų (168,5 mlrd. Lt). Tuo tarpu pagal dar vieną rodiklį pirmauja „Mercedes-Benz“: „Barclays Equity Research“ duomenimis, skaičiuojant vienam automobiliui tenkančias pajamas, šios markės rodiklis pernai sudarė 45’800 eurų (158’100 Lt), BMW vidutinės pajamos siekė 41 350 eurų (142 770 Lt), o „Audi“ – 37 500 eurų (129 500 Lt). „Barclays“ atstovas Michaelis Tyndallas pastebi, kad pagal minėtą rodiklį BMW ir „Mercedes-Benz“ lenkia „Audi“, nes 7 serijos ir S klasės reprezentacinių sedanų parduodama daugiau nei A8.

Nors Europoje vis dar tęsiasi nuosmukis, BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ didina investicijas į naujus produktus bei gamybos pajėgumus siekdami sustiprinti savo pozicijas tokiose augančiose rinkose kaip Kinija bei JAV. Be to, atsižvelgdami į besikeičiantį pirkėjų skonį prestižinių automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria ne tradiciniams sedanams ar kupė, o visureigiams ir pereinamiesiems modeliams su aukštesne sėdėsena. BMW 2013-2014 m. pristatys net 25 naujus modelius, tad šiemet investicijos išaugs nuo 6,8% iki 7% pajamų. Apie 10 modelių bus visiškai nauji ir praplės gamintojo gamą naujose rinkos nišose. Tai, pavyzdžiui, elektrinis miesto automobilis i3, sportiškas hibridinis modelis i8, erdvus hečbekas 3 Gran Turismo, priekiniais ratais varomas mažas roadsteris Z2, visureigių gamą papildys X2 ir X4.

„Mercedes-Benz“ per artimiausius aštuonis metus ketina pristatyti 13 visiškai naujų modelių. Šiemet jau debiutavo kompaktinis sedanas CLA, orientuotas į jaunus pirkėjus daugiausiai Šiaurės Amerikoje ir Kinijoje. Gamintojas taip pat planuoja netrukus pristatyti mažą visureigį GLA. „Audi“ per artimiausius trejus metus į naujų modelių kūrimą investuos 11 mlrd. eurų (38 mlrd. Lt) ir tai, anot R.Stadlerio, bus didžiausia investicinė programa per šios markės istoriją. Pirkėjus jau pasiekė naujasis A3 sedanas, visureigių gamą turėtų papildyti Q2, Q4 ir Q6 modeliai. „Audi“ ketina smarkiai didinti ir gamybos pajėgumus: ketinama išplėsti Gyoro gamyklą Vengrijoje bei atidaryti naujas gamyklas Kinijoje ir Meksikoje.

„IHS Automotive“ prognozuoja, kad bent iki 2020 m. prestižinių automobilių rinkos lyderių trejeto rikiuotė liks nepakitusi. Prognozuojama, kad padedama naujų produktų ir naujos priekinių varomųjų ratų architektūros BMW 2020 m. pasieks 2,22 mln. vnt. pardavimus, „Audi“ pardavimai sudarys 1,86 mln. vnt., o „Mercedes-Benz“ – 1,81 mln. vnt.