Suomio Risto Nykaneno rusė žmona nekenčia vyro hobio. Koks tai pomėgis? Jis perka ir restauruoja senas „Ladas“, kurios kažkada buvo Suomijos šeimų automobiliai, o dabar kai kam tapo kolekcine vertybe, rašo „The New York Times“.
© DELFI / Tomas Vinickas

„Kad ir kas buvo gaminama sovietinėje Rusijoje, viskas yra šlamštas“, – aiškindamas, kodėl ne tik jo žmona, bet ir dauguma suomių niekina „Ladas“, sakė R. Nykanenas.

Tačiau jis yra išimtis iš taisyklės. Suomis perka ir restauruoja senus rusiškus kledarus, kurie yra ir dalis jo tautos istorijos.

Prieš daugiau nei keturis dešimtmečius pradėti gaminti „Lada“ automobiliai tapo vienu iš Šaltojo karo simbolių. Šiuo laikotarpiu Suomija turėjo subtiliai balansuoti tarp Sovietų Sąjungos ir Vakarų.

Kol Vakarų Europos, Amerikos ir Azijos automobilių gamintojai kūrė naujus ir techniškai pažangesnius modelius, „Lados“ dešimtmečius išliko nepasikeitusios. Vis dėlto tai kompensavo kai kurias silpnybes. Rusiški automobiliai dėl prastos izoliacijos kėlė daug problemų šaltomis suomiškomis žiemomis, tačiau jie turėjo galingą šildymo sistemą.

„Buvo du režimai – karštas arba labai karštas, – juokdamasis kalbėjo R. Nykanenas. – Puikus pasirinkimas“.

R. Nykanenas turi nusipirkęs penkis „Lada“ automobilius, kurie yra laikomi garaže Helsinkio pakraštyje. Jo nuomone, Suomijoje vis dar yra likę apie 15 tūkst. „Lada“ automobilių.

Prieš porą dešimtmečių, kai rusams po Sovietų Sąjungos žlugimo buvo leista laisvai keliauti į Suomiją, tūkstančiai jų suplūdo į kaimyninę šalį pirkti „Ladų“ ir varė jas namo.

„Daugiau nei 30 tūkst. „Lada“ automobilių grįžo atgal į Rusiją, – kalbėjo R. Nykanenas. Daug suomių linkėjo jiems geros kelionės namo“.

2008 m. jis su keliais bendraminčiais sudarė devynių „Ladų“ konvojų ir nukeliavo iki Rusijos miesto Toljačio, kur įsikūrusi pagrindinė „AvtoVAZ“ gamykla. „Apsižvalgėme ir grįžome namo“, – sakė suomis, priešingai nei dauguma jo tautiečių, jaučiantis nostalgiją rusiškiems automobiliams.

Baigė tiekti „Ladas“

Nuo 1971 m. Suomijoje pardavinėti „Lada“ automobiliai dešimtmečius buvo tarp populiariausiųjų. 1998 m. buvo pasiektos pardavimų aukštumos – 15 390 vnt., tai sudarė apie 10 proc. rinkos.

Tačiau praėjusių metų pabaigoje ilgamečiai „Lada“ automobilių importuotojai „Delta Auto Group“ metė šį verslą, teigdami, kad nuo 2009 m. šalyje pardavė tik vieną rusišką mašiną. Dabar ši kompanija pardavinėja automobilius, kuriuos suomiai mėgsta labiau – „Kia“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“.

Tačiau kažkada buvo kitokie laikai. Ties Rusijos ir Suomijos pasieniu „Lada“ turėjo didžiulį automobilių tiekimo centrą, kuriame dirbo apie 4 tūkst. žmonių. Čia automobiliai buvo ruošiami pardavimui Suomijos rinkoje. Dabar šis centras apleistas.

Neseniai „AvtoVAZ“ paskelbė, kad baigia gaminti paskutinį sovietmetį menantį modelį „Lada 2107”.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...