Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Paryžiaus centre – naujas draudimas (3)

Nuo liepos 1 dienos visiems senesniems nei iki 1997 metų pagamintiems automobiliams ir iki 2000 metų gamybos motociklams darbo dienomis bus uždrausta įvažiuoti į Prancūzijos sostinės Paryžiaus centrą.

Pradės gaminti 8 serijos BMW (6)

BMW kompanija savo modelių gamoje ketina atgaivinti 8 serijos kupė automobilių gamybą, kurie konkuruos su S klasės „Mercedes“ ir kitais prabangiais dideliais kupė automobiliais. Taip pat bus gaminama ir itin galinga M8 versija.

Savaitgalis su „Nissan Navara“: klajonės tarp asfalto ir gamtos (2)

Požeminiame daugiaaukštės stiklo, plieno ir betono sąjungos parkinge pastatęs „Nissan Navara“ kokias penkias minutes stovėjau ir žiūrėjau į ją. Bandžiau suprasti: svetimkūnis ar lyg čia išlietas? Aukščiu ir pločiu nenustebinęs pikapas savo ilgą kūną standartinėje stovėjimo vietoje sutalpino tik perlipus plastmasinį apsaugos bortelį. Tačiau taip „įsirangęs“ niekuo per daug neišsiskyrė iš bendros aplinkos, kurią taip pat sudarė ne vienas visureigis.

Sostinės vairuotojai išlaikė policijos sąžiningumo testą (2)

Antradienį sostinės gatvėse Policijos departamento prie VRM pareigūnai, kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos patruliais vykdė sąžiningumo testą. Šeškinės mikrorajone nedažytas tarnybinis automobilis fiksavo KET pažeidimus, perduodavo informaciją kitiems pareigūnams, kurie už kelių šimtų metrų stabdė pažeidėjus. Vairuotojų buvo klausiama, ar sąžiningai laikosi kelių eismo taisyklių ir ar per pastarąją valandą nėra padarę pažeidimo.

Kada kelyje saugotis žvėrių? (3)

Vairuotojai keliuose turėtų būti itin atidūs paryčiais bei naktį, mat būtent tuo metu į kelius ir gatves gali išbėgti miško žvėrys, perspėja specialistai. Kokių veiksmų imtis, jei sutikote tokį pakeleivį?
Facebook draugai