Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Lietuvoje pristatytas pirmasis „Maserati“ visureigis (12)

Pirmasis italų gamintojo „Maserati“ visureigis „Levante“, praėjus keliems mėnesiams po oficialaus debiuto Ženevos automobilių parodoje, antradienį pristatytas ir Lietuvoje. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, naujasis „Maserati“ SUV automobilis savo klasėje pasižymi prabanga ir sportiniams gamintojo sedanams būdingomis valdymo galimybėmis.

„Volkswagen“ skandalas vien JAV gali įmonei kainuoti 15 mlrd. dolerių (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „Volkswagen“ pranešė susitarusi dėl daugiau nei 15 mlrd. JAV dolerių (13,64 mlrd. eurų) išmokų automobilių savininkams ir baudų Jungtinėse Valstijose. Iš šios sumos 10,033 mlrd. dolerių bus skirta blogų automobilių išpirkimui, dar beveik 5 mlrd. - atšaukimams ir remonto darbams.

Atnaujintas „Hyundai Santa Fe“ – jau ir Lietuvoje (13)

Vienas solidžiausių „Hyundai“ automobilių „Santa Fe“ jau pasiekė oficialių kompanijos atstovų „Fakto Auto“ salono Lietuvos sostinėje duris. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, tai – trečios kartos, atnaujintas („facelift“) SUV klasės automobilis, kuris pasiruošęs grumtis su pagrindiniais savo konkurentais „Kia Sorento“, „Nissan X-Trail“, „Honda CR-V“ ir kitais visureigiais.

Naujajam „Volkswagen Tiguan“ – maksimalus saugumo įvertinimas (2)

Neseniai debiutavęs antrosios kartos „Volkswagen Tiguan“ Europoje įtakingos nepriklausomos vartotojų teisių gynimo organizacijos „Euro NCAP“ bandymų stotyje negailestingai sudaužytas tikrinant automobilio saugumą. Pademonstravęs gerus rezultatus jis pelnė aukščiausią – 5 žvaigždučių įvertinimą, liudijantį, kad, beje kaip ir jo pirmtakas, buvo ir išlieka vienu iš saugiausių Europos automobilių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Fiat“ į Lietuvą atvežė pikapą (12)

Lietuvą pasiekė naujasis „Fiat“ pikapas „Fullback“. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, jis tampa svarbiu „Fiat“ lengvojo komercinio transporto gamos nariu, kurioje nuo šiol galima rasti įvairiapusį modelių pasirinkimą.
Facebook draugai