Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Audi A5“ ir „Audi Q2“ – aukščiausias saugumo įvertinimas

Automobilių saugumo bandymus atliekanti ir juos vertinanti „Euro NCAP“ organizacija neseniai debiutavusius „Audi A5“ ir „Audi Q2“ automobilius pripažino vienais saugiausių savo klasėse. Kaip praneša gamintojas, šie modeliai saugumo testuose pelnė maksimalų saugumo įvertinimą – penkias žvaigždutes, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuvos vairuotojai ieško aukso vidurio (5)

2016-ieji Lietuvos transporto sektoriuje įsimins kaip augimo metai, per kuriuos vairuotojai noriai sudarinėjo automobilių įsigijimo sandorius. Prekyba naujomis transporto priemonėmis šiemet išaugo daugiau nei penktadaliu ir pasiekė ikikrizinius laikus.

„Mitsubishi Motors“ ketina patrigubinti vadovų metinį atlygį (6)

Japonijos automobilių gamintoja „Mitsubishi Motors“ siūlo didesnį atlyginimų fondo limitą, kurį įvedus metiniai aukščiausio lygio vadovų atlyginimai patrigubėtų, informuoja BBC. Apie naujus atlyginimų fondo limitus prabilta tuo metu, kai skandalų krečiama Japonijos automobilių gamintoja ruošiasi savo pirmininku paskirti Carlosą Ghosną.

Parduodama vieną automobilį „Chevrolet“ praras apie 8 tūkst. eurų, bet jai nė motais (4)

Kompanija „Chevrolet“ parduodama kiekvieną „Bolt“ modelį praras po 8-9 tūkst. JAV dolerių (apie 7,52-8,46 tūkst. eurų). Remdamasi šaltiniu įmonės viduje, apie tai rašo verslo naujienų agentūra „Bloomberg“.

Lapkritį Lietuvoje naujų automobilių parduota 5 proc. daugiau (7)

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2016 m. lapkritį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas padidėjo 5 proc. iki 1746 vnt. 2015 m. lapkritį šalyje buvo įregistruoti 1659 automobiliai. Reeksportas išliko svarbiu rinkos augimo veiksniu: 277 lapkritį įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 239 „Fiat“) buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos, o dar bent 13 bus išregistruota artimiausiu metu.
Facebook draugai