Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Iš prekybos atšaukiama 110 tūkst. automobilių su sugedusiomis oro pagalvėmis (2)

Trečiadienį Pietų Korėja pranešė, kad 13 automobilių gamintojų iš prekybos atšauks dar maždaug 110 000 automobilių su Japonijos korporacijos „Takata" pagamintomis sugedusiomis oro pagalvių sistemomis. Apie tai praneša „Reuters".

„Volkswagen“ pelnė pasididžiavimo nekeliantį apdovanojimą (9)

Vokiečių gamintojas pelnė Ig Nobelio chemijos apdovanojimą ir už tai dėkoti turėtų vis dar nenurimusiam skandalui. Anot Ig Nobelio organizatorių, šie apdovanojimai įteikiami už „nuopelnus“, priverčiančius žmones nusijuokti, o tada susimąstyti.

Naujos detalės „Volkswagen" emisijų klastojimo skandale: visos pastangos nuėjo perniek (2)

„Volkswagen" pastangos suvaldyti emisijų klastojimo skandalo pasekmes nuėjo perniek, kai „Audi", didžiausio bendrovės pelno šaltinio, gamybos vadovas atsistatydino dėl sąsajų su skandalu. Apie tai praneša „Bloomberg".

„Renault“ ir „Nissan“ paviešino ambicingus planus iki 2020 metų (3)

„Renault“ ir „Nissan“ teigia vienijanti jėgas su „Microsoft“. Kartu jie vysto internetu susietų automobilių technologiją – tai dar vienas žingsnis į priekį realybe verčiant automobilių gamintojo planus jau 2020 metais pristatyti savarankiškų automobilių, skelbia europe.autonews.com.

„Hyundai Motor“ profsąjunga surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų (1)

Didžiausios Pietų Korėjos įmonės „Hyundai Motor“ profsąjunga pirmadienį, įstrigus deryboms dėl darbo atlyginimo, surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų, informuoja naujienų agentūra „Reuters“.
Facebook draugai