Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

BMW artimiausiais metais tyrimams išleis nuo 5,5 iki 6 proc. visų pajamų

Vokietijos automobilių gamintojas BMW mažiausiai iki 2019 m. išlaidas tyrimams ir plėtrai išlaikys aukšto lygio, teigia kompanijos vyriausiasis finansininkas Nicolasas Peteris.

Po skandalo Vokietijoje bus įkurta nauja automobilių taršos testavimo organizacija

„Volkswagen Group“ automobilių išmetalų emisijų skandalui atskleidus visos industrijos masto taršos problemą, siekiant atgauti klientų pasitikėjimą Vokietijoje bus įkurta nauja organizacija, tikrinsianti automobilių išmetamųjų dujų emisijas.

„Ford EcoBoost“ šeštą kartą tituluotas metų varikliu (6)

Automobilių koncerno „Ford“ sukurtas kompaktiškas ir galingas trijų cilindrų 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklis šeštą kartą iš eilės tapo pasaulio „Metų varikliu“ savo klasėje. Taupų „EcoBoost“ šeimos variklį geriausiu metų varikliu išrinko žurnalistų-ekspertų komisija iš 31 pasaulio šalies. Šiemet „EcoBoost“ nugalėjo net 35 varžovus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

BMW įsipareigojo sukurti naujų darbo vietų JAV gamykloje

Vokietijos automobilių gamintoja BMW, sulaukusi kritikos iš JAV prezidento Donaldo Trumpo, įsipareigojo sukurti naujų darbo vietų JAV gamykloje. Pirmadienį Vokietijos automobilių gamintoja pažadėjo sukurti 1000 darbo vietų JAV rinkoje iki 2021 metų, ketindama padidinti sportinių automobilių gamybą Pietų Karolinoje, informuoja „MarketWatch“.

„Seat“ pristatė naują miesto visureigį „Arona“ (12)

Oficialiai publikai naujasis Ispanijos gamintojos „Seat“ miesto visureigis „Arona“ bus pristatytas rugsėjo mėnesį tarptautinėje Franfurto automobilių parodoje. Tačiau pirmosios nuotraukos kartu su informacija išplatintos pirmadienį, tad prieš jūsų akis – antrasis „Volkswagen Group“ priklausančios markės SUV modelis.
Facebook draugai