Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Ford“ vadovybėje – direktorių pokyčiai

JAV automobilių gamintoja „Ford“ keičia savo vykdomąjį direktorių, rašo naujienų agentūra AP. AP teigia, kad dabartinis bendrovės vadovas 56-erių Markas Fieldsas po 28 metų kompanijoje nusprendė iš jos pasitraukti. Pranešimas kol kas nėra oficialus.

Geriausią Kinijos automobilį rinkęs lietuvis: juoktis nebėra iš ko (58)

Nors Lietuva gyventojų skaičiumi prilygsta vidutiniškam Kinijos provincijos miesteliui, tačiau tokia matematika toli gražu neatspindi mūsų specialistų galimybių. Šią tiesą savo pavyzdžiu patvirtino automobilių žinovas, keliautojas ir žurnalo „AutoBild Lietuva“ leidėjas Vitoldas Milius. Vyrui balandžio pabaigoje teko galimybė Šanchajuje rinkti geriausią Kinijoje gaminamą automobilį.

„Škoda“ pristatė naują miesto visureigį (17)

Kompanija „Škoda“ ketvirtadienį Stokholme pristatė naują kompaktišką miesto visureigį „Karoq“. Šis modelis čekų markės gamoje pakeis lietuviams puikiai pažįstamą „Yeti“, kuris kol kas dar bus gaminamas tam tikroms rinkoms.

BMW modernizavo 1-os serijos modelį (11)

Nuo tada, kai 2004 metais pasauliui buvo pristatytas pirmosios kartos BMW 1 serijos modelis, jų į gatves išriedėjo 2 milijonai. Kitas iškalbingas faktas – beveik pusė jų buvo pagaminti nuo 2011-ųjų iki šių metų. Atėjo metas atsinaujinti, o tai reiškia, kad automobilis tampa dar geresniu. BMW pateikia tai įrodančių faktų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kaune atidarytas naujas automobilių centras (10)

Kaune, 9-ojo Forto gatvėje 47, šalia automagistralės „Via Baltica“, atidarytas inovatyvus automobilių centras. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, „Autofortas motors“ atstovauja keturiems skirtingams gamintojams: „Hyundai“, „Suzuki“, „Isuzu“ ir „Ssangyong“. Autosalonas duris klientams oficialiai atveria gegužės 19-ąją.
Facebook draugai