Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai

 (17)
Vienos naftos produktais prekiaujančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad laikai, kai žaliavinė nafta kainavo daugiau nei 100 dolerių (90 Eur) už barelį gali taip ir nebesugrįžti. Anot jo, ateinančius dešimt metų naftos kaina už barelį sieks nuo 40 (36 Eur) iki 60 dolerių (54 Eur), skelbia „Autoblog“.
Kodėl ir ateinantį dešimtmetį nebrangs degalai
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

„Privalote patikėti, kad yra reali galimybė, jog 100 dolerių kainos už barelį niekada nebeišvysite“, – „Bloomberg“ sakė bendrovės „Vitol Group BV“ vykdomasis vadovas Ianas Tayloras. Jo bendrovė – didžiausia pasaulyje nepriklausoma naftos pardavėja.

I. Tayloras nemano, kad naftos kaina drastiškai augs ar smuks. Jis įsitikinęs, kad pirmąjį 2016 metų pusmetį naftos kaina svyruos 45-50 dolerių (40,54-45,04 Eur) ribose, o antrąjį – suksis apie 50 dolerių ribą. Per ateinančius dešimt metų, anot eksperto, naftos kainos kis maždaug 10 dolerių intervale.

Svarbiausiu veiksniu, lemiančiu mažesnes naftos kainas, specialistai įvardija JAV skalūnų naftą, naftingus Kanados smėlynus ir kitas pasaulio šalis, naftos gavybos mastais metančias iššūkį OPEC.

Be to, sprendimas panaikinti sankcijas Iranui taip pat pastebimai padidino pasaulinę naftos pasiūlą.

„Tikėtis dramatiško kainų augimo tikrai nevertėtų“, – „Bloomberg“ sakė I. Tayloras. Naftos eksportuotojų organizacijos OPEC pateikiami skaičiai jo žodžius tik patvirtina. 2015 metais parengtas OPEC šalių tyrimas prognozuoja, kad 2025 metais barelis žaliavinės naftos kainuos nuo 40 iki 76 dolerių (36-68,46 Eur).

Viena iš galimybių, kaip pavyktų naftos kainas padidinti – sėkmingas bandymas įtikinti OPEC valstybes mažinti gavybos apimtis. I. Tayloras įsitikinęs, kad tai įmanoma. „Taip, vilties yra. Tikimybė maždaug 60 prie 40 proc., bet ji egzistuoja“, – I. Tayloras sakė „Bloomberg“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Autonaujienos

„Ssangyong“ nori įsitvirtinti JAV ir Kinijoje (3)

Siekdama atsverti eksporto į Didžiąją Britaniją nuostolius, Pietų Korėjos automobilių gamintoja „Ssangyong“ sieks įsitvirtinti JAV ir Kinijos rinkose, praneša „Bloomberg“.

Po visą naktį trukusių derybų „Volkswagen“ atnaujins gamybą

Automobilių gamintojas „Volkswagen AG“ po visą naktį trukusių derybų tvirtina radęs bendrą kalbą su detalių tiekėju. Ginčo būta tokia rimto, jog VW, pritrūkus sėdynių ir detalių greičio dėžei, nutraukė gamybą net šešiose Vokietijos gamyklose, skelbia „The Bloomberg“.

Rudenį į Lietuvą atveš naująjį „Citroen Jumpy Combi“ (2)

Šis modelis gaminamas ketverių durelių ir su platforma, skirtas įvairiems profesionalams, įskaitant nuosavą prekybos verslą turinčius žmones, statybų, pristatymo ir paslaugų įmones bei vietos valdžios institucijas. Taip naująjį „Jumpy Combi“ pranešime žiniasklaidai pristato „Citroen“.

„Cadillac“ pristatė prabangų sedaną (36)

Jungtinių Amerikos Valstijų kompanija „Cadillac“ oficialiai pristatė būsimojo flagmano koncepcinę versiją „Escala“. Šio prototipo pagrindu bus gaminamas naujasis modelis, pozicionuojamas laipteliu aukščiau virš sedano CT6. Be to jis atskleidžia naująją įmonės dizaino viziją, rašoma pristatyme.

„Ford“ turi puikią žinią 500 laimingųjų (4)

Kompanija „Ford“ paskelbė nusprendusi pratęsti superautomobilio GT gamybą dar dvejiems metams. Tai reiškia, kad savo trokštamą sportinį automobilį gaus dar penki šimtai laimingųjų – amerikiečiai per metus pagamina 250 šio reto modelio egzempliorių.
Facebook draugai