Nors pirmieji vairo ir pedalų neturinčio bepiločio „Google“ modelio atvaizdai pasirodė jau kone prieš porą metų, pats automobilio „įdaras“ tobulinamas iki šiol. Šiomis dienomis kompanijos inžinieriai pranešė „išmokę“ mašinos kompiuterį atpažinti dviratininko judesius ir reaguoti į juos.

Nestandartinės situacijos kelyje – potencialiai silpnoji savarankiškai galinčio judėti transporto vieta. Tą įrodė ir gegužę JAV įvykusi „Tesla Model S“, važiavusio autopiloto režimu ir atsitrenkusio į sunkvežimio priekabą, avarija, nusinešusi žmogaus gyvybę.

Dviratininkai – viena iš tokių nestandartinių situacijų kilimo priežasčių. JAV Nacionalinės eismo saugumo administracijos duomenimis, vien šioje šalyje kasmet įvyksta apie 50 tūkst. eismo nelaimių, susijusių su šio transporto vairuotojais, jose žūsta šimtai žmonių.

Tad nenuostabu, kad bepiločių automobilių kūrėjai stengiasi, jog tokios mašinos dviratininkus apvažiuotų iš tolo. Pastebėti juos bepiločiai gali nesunkiai: paprasti ir lazeriniai infraraudonųjų spindulių radarai (lidarai), ultragarsiniai davikliai, aukštos raiškos vaizdo kameros, giroskopas, altimetras, GPS įranga, skaitmeniniai žemėlapiai yra tarp standartinės šių automobilių įrangos. Tačiau mašiną valdančiam kompiuteriui kur kas sudėtingiau teisingai suprasti dviračiu judančio žmogaus veiksmus bei nuspėti galimus manevrus.

„Google“ teigimu, nuo šiol dirbtinis jų bepiločių intelektas gali atpažinti dviratininkų judesius ir iš jų atspėti būsimą važiavimo trajektoriją. Pavyzdžiui, pamatęs, kad dviračiu važiuojantis asmuo ištiesė ranką perspėdamas apie posūkį, kompiuteris sumažins mašinos greitį ir leis dviratininkui saugiai atlikti manevrą.

Tiek kelyje, tiek ir kitose vietose savarankiški automobiliai nuo dviratininkų laikysis didesniu atstumu nei nuo kitų automobilių – kad nestandartinio manevro atveju būtų daugiau laiko išvengti susidūrimui.

Beje, programinė dviratininkų atpažino įranga bus irgi „savarankiška“ – ji pati kaups duomenis apie skirtingus dviračių transporto priemonių tipus (pavyzdžiui, vadinamuosius gulsčiuosius dviračius, dviračius tandemus, monociklus ir pan.) ir jų vairuotojų judesių ypatumus. Vieno automobilio kompiuterio renkama informacija pateks į bendrą duomenų bazę, kuria naudosis visi „gūglmobiliai“.

Prieš mėnesį kompanija pranešė išmokiusi savo autopilotą savarankiškai naudoti garso signalą, o šis būsiantis „draugiškas ir šiek tiek futuristiškas“.

O gegužę „Google“ užpatentavo pėsčiuosius turinčią apsaugoti gana keistą naujovę – lipnų variklio antvožą. Kapotas bus padengtas specialių klijų sluoksniu ir susidūrimo atveju apsaugos žmogų nuo pakartotinio smūgio.

Šiuo metu „Google“ JAV keliuose bando 34 dviviečius kompaktinio hečbeko prototipus (kurių serijinė gamyba turėtų būti pradėta per artimiausius penkerius metus) ir dar 24 krosoverius „Lexus RX450h“, kuriuose sumontuoti firminiai „Google“ autopilotai.