Remiantis 2013 m. parduotų naujų automobilių rodikliais, vidutinės vienos mašinos degalų sąnaudos buvo 5 l/100 km. Vis dėlto „Transport & Environment“ skaičiavimais, vairuotojai degalams išleido apie 25 proc. daugiau, t.y. vidutiniškai jie sudegindavo 6,25 l/100 km. Jeigu vairuotojas per metus nuvažiavo 20 000 km ir pylėsi degalų, kurių litras kainavo 1,35 euro (4,66 Lt), per metus jis išleido 350 eurų (1208 Lt) daugiau, nei buvo galima tikėtis atsižvelgiant į automobilių gamintojų pažadus.

„Ekonomiškumo standartus griauna pasenę testai. Testų procedūros yra kaip šveicariškas sūris – jos pilnos skylių, o automobilių gamintojai tuo naudojasi pagražindami degalų sąnaudas ir emisijas“, – sakė „Transport & Environment“ švarių automobilių padalinio vadovas Gregas Archeris.

Tuo tarpu automobilių gamintojai ginasi, kad laboratorijos sąlygomis atliekami testai leidžia pirkėjams patikimai palyginti automobilius, ir jie neturi tikslo atspindėti realaus eismo sąlygų.

Jau anksčiau buvo skelbta, kad automobilių gamintojai kaltinami degalų sąnaudų vidurkių manipuliacijomis. Esą gamintojai sugalvojo ne vieną būdą, kaip „patobulinti“ bandymų metodus. Pavyzdžiui, nustatant automobilio CO2 emisiją naudojami mažesni ratai, kurie padeda optimizuoti pasipriešinimą riedėjimui ir taip gerinama degalų ekonomija. Be to, bandomieji automobiliai specialius tepalus, o tai esą taip pat prisideda prie geresnių rezultatų.

Lietuviams tarša nerūpi

Europos Komisija (EK) planuoja nuo 2017 m. įvesti naujus automobilių testavimo standartus, kurie geriau atspindėtų ekonomiškumą realaus eismo sąlygomis. Vis dėlto gamintojai priešinasi šiam planui ir siekia jį atidėti iki 2021 m., kai visų automobilių CO2 vidurkis turės būti ne didesnis nei 95 g/km.

Europos aplinkosaugos agentūros pateikta ataskaita rodo, kad pernai Europoje parduotų naujų automobilių CO2 vidurkis buvo 127 g/km. Taip pat suskaičiuota, kad vidutinis variklio darbinis tūris buvo 1.6 l, o galingumas – 120 AG.

Kaip ES kontekste atrodo Lietuva? Ataskaitoje nurodoma, kad lietuviai yra tarp tų, kuriems mažiausiai rūpi perkamo automobilio tarša. Vidutinė pernai Lietuvoje parduoto naujo automobilio CO2 emisija buvo 140 g. Mūsų šalis pagal šią statistiką aplenkė tik Latviją (147 g), Estiją (147 g), Lenkiją (142 g) ir Bulgariją (142 g). Palyginimui, ekonomiškiausi automobiliai pirkti Nyderlanduose (109 g), Graikijoje (111 g) ir Portugalijoje (112 g).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)