Kiek kainuoja vairuotojo pažymėjimas?

 (127)
Norintiesiems pigiai išmokti vairuoti geriausia tai daryti Bulgarijoje. LŽ domėjosi, kuriose Europos Sąjungos (ES) valstybėse įgyti teisę vairuoti kainuoja daugiausiai, o kuriose - mažiausiai.
Vairuotojo pažymėjimas
© "Lietuvos žinios"

Skaičiuojant pagal vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje gauti vairuotojo pažymėjimą nėra pigu. Apie tūkstantį litų kainuoja kursai vairavimo mokykloje, dar kelis šimtus reikia mokėti už valstybinius egzaminus ir vairuotojo pažymėjimą. Jei teorinio ar praktinio egzamino nepavyksta išlaikyti iš pirmo karto, bendra suma gali dar labiau padidėti. Tačiau Lietuvoje įgyti teisę vairuoti, kad ir kokios būtų visos išlaidos, vis tiek kainuoja gerokai mažiau nei, tarkim, Skandinavijos ir Vakarų Europos šalyse.

Norvegai nesipigina

Atskirose ES valstybėse skiriasi ir kaina, kurią reikia mokėti norint gauti vairuotojo pažymėjimą. Kai kuriose šalyse - net dešimteriopai. Tiesa, kaip pažymi specialistai, gerokai skiriasi ir būsimų vairuotojų parengimo lygis.

Europos vairavimo mokyklų asociacija (EVMA) išsiaiškino, kad plačiausiai atverti piniginę norint išmokti vairuoti ir gauti vairuotojo pažymėjimą tenka Norvegijoje. Čia visas mokymo kursas vairavimo mokyklose kainuoja daugiau kaip 10 tūkst. litų. Tiesa, Norvegijoje būsimi vairuotojai rengiami itin atsakingai. Daug dėmesio ir pastangų skiriama praktiniams įgūdžiams - vairuotojai mokomi ne tik paprasto, bet ir ekstremalaus vairavimo subtilybių.

Nyderlanduose ir Islandijoje noras išmokti vairuoti atsieina apie 6200 litų. Panašus įkainis nustatytas ir Švedijoje - mokymo kursas šioje šalyje vertinamas maždaug 5500 litų. Minėtose valstybėse būsimų vairuotojų auklėjimui taip pat skiriama ypač daug dėmesio.

Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Danijoje ir Airijoje įgyti teisę vairuoti galima apytikriai už 5200 litų. Maždaug 4150 litų už šią paslaugą reikia pakloti Austrijoje, Belgijoje, Prancūzijoje ir Suomijoje, apie 3450 litų - Ispanijos Karalystėje.

Valstybiniai egzaminai, nelygu kurioje ES šalyje, gali kainuoti papildomai, kitur išlaidas kompensuoja valstybė. Vidutinė egzaminų laikymo kaina - 350 litų. Prancūzijoje už valstybinį egzaminą apskritai nereikia mokėti.

Teisė vairuoti - 500 litų

ES šalyse, kurios nėra itin stiprios ekonomiškai, gauti vairuotojo pažymėjimą kainuoja gerokai pigiau. Antai daugelyje Čekijos vairavimo mokyklų mokymai atsieina kiek daugiau nei 1000 litų, o pigiausiai įgyti teisę vairuoti automobilį galima Bulgarijoje. Šioje ES valstybėje visas mokymo kursas nekainuoja nė 500 litų.

Lietuvą irgi reikėtų priskirti prie ES šalių, kuriose santykinai nebrangiai galima išmokti vairuoti. Šiuo metu vairavimo mokyklose teoriniai ir praktiniai užsiėmimai atsieina mažiau nei 1000 litų. Dar apie 100 litų tenka mokėti už valstybinius egzaminus ir pažymėjimo išdavimą.

EVMA ekspertų nuomone, geriausiai būsimus vairuotojus rengia Norvegijos vairavimo mokyklos. Prasčiausiai šis darbas atliekamas Rytų Europos ir buvusiose Sovietų Sąjungos valstybėse.

Menkas lygis

Valstybės įmonės "Regitra" direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas LŽ teigė, jog EVMA ekspertų pastabos apie vairuotojų parengimo kokybę nenustebino. Jo nuomone, buvusiose Rytų bloko šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, būsimų vairuotojų parengimas atsilieka nuo kitų Europos valstybių.

"Nieko keista, kad rezultatai būtent tokie. Kaip rodo iš pirmo karto vairavimo egzaminus išlaikiusiųjų skaičius, Lietuvoje taip pat nėra kuo džiaugtis. Vadinasi, būsimi vairuotojai prastai parengiami tose įstaigose, kurios tuo užsiima. Lietuvoje viešėję kolegos iš Skandinavijos net stebėjosi, kodėl mūsų šalyje tiek mažai žmonių išlaiko vairavimo egzaminą iš pirmo karto", - kalbėjo S.Šuminas.

EVMA specialistai atkreipė dėmesį ir į tai, kad ne visose ES valstybėse vairavimo mokyklos laikosi Europoje patvirtintų būsimų vairuotojų mokymo reikalavimų. Maža to, kai kuriose šalyse vis dar populiaru ir nesunku gauti vairuotojo pažymėjimą juodojoje rinkoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Didysis „Renault“ SUV „Koleos“ atvyko į Lietuvą (1)

2016 metais Kinijoje, Pekino automobilių parodoje, pristatytas naujasis „Renault Koleos“, jau parduodamas Australijoje, Persijos įlankos šalyse ir tam tikrose Pietų Amerikos bei Azijos rinkose, šį mėnesį jau pasiekė Europos rinkas, įskaitant ir Lietuvą.

„Jaguar E-Pace“ premjera – liepos viduryje

„Jaguar“ netrukus pristatys naują galingą ir kompaktišką miesto visureigį – „Jaguar E-Pace“. Naujas veidas „Jaguar“ šeimoje papildys pasaulio metų automobilio apdovanojimą pelniusio „F-Pace“ bei elektra varomų koncepcinių miesto visureigių „Jaguar I-Pace“ serijas.

„Subaru“ parduoda daugiausiai visais ratais varomų automobilių pasaulyje (11)

„Subaru“ yra keturių varomųjų ratų sinonimas, o dabar kompanija gali didžiuotis parduodanti daugiausiai automobilių su visais varomais ratais pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuviška alkotesterių programinė įranga – pakeliui į JAV rinką (6)

Bendrovė „Alkotesteris“ metinėje JAV Narkotikų ir alkoholio tikrinimo pramonės asociacijos DATIA konferencijoje, vykusioje Orlande, pristatė Lietuvoje sukurtą programinę įrangą alkotesteriams bei darbdaviams skirtą alkotesterį, veikiantį su šia programine įranga.

„Audi e-tron Sportback“ elektromobilio gamyba bus pradėta 2019 metais (6)

„Audi“ plečia savo modelių gamą ir pristatys naująjį „Audi e-tron Sportback“ elektromobilį, kurio gamyba bus pradėta 2019 metais Belgijos sostinėje Briuselyje esančioje gamykloje. Tai bus antras šioje gamykloje surenkamas elektromobilis – kitąmet čia bus pradėta „e-tron“ SUV elektromobilio gamyba, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai