Siekiant išsklaidyti abejones ir atsakyti į kylančius klausimus apie naujajį KET punktą radijo stotyje „Laisvoji banga” kalbėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) teisininkas Ričardas Rupkus ir Lietuvos Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

- Pone Pumputi, naujame KET punkte rašoma, jog draudžiama vairuoti TP neteisėtai organizuotose TP lenktynėse. Apibrėžkime, kas yra neteisėtai organizuotos TP lenktynės?

- KET reglamentuoja eismo tvarką viešo naudojimo keliuose, būtent ten, kur vyksta eismas. Jeigu varžybos organizuojamos uždaroje teritorijoje, KET nuostatos netaikomos. Jeigu “Nemuno žiede” ar kitoje uždaroje teritorijoje vyksta varžybos, šis KET punktas negalioja.

- Ar naujas KET punktas nesudarys prielaidų drausti automobilininkų klubams organizuoti varžybas?

- Yra įvairių varžybų: bekelės, bėgių, kurios vyksta uždarose teritorijose ir, kaip minėjau, KET šių varžybų nereglamentuoja. Taisykle apibrėžiamos tik tos varžybos, kurias ketinama vykdyti ar organizuoti viešo naudojimo keliuose: magistraliniuose, krašto, rajoniniuose, savivaldybių prižiūrimuose keliuose. Tokiu atveju būtina gauti atitinkamą leidimą. Be jo varžybų organizuoti negalima, tai yra draudžiama.

- Ar nėra vietos interpretacijoms, kas yra nelegalios lenktynės? Ką LASF laikytų nelegaliomis lenktynėmis?

- Automobilių sporto federacija yra apibrėžusi, kas yra draudžiamos varžybos. Anot jos draudžiamos varžybos tos, kurios vykdomos nesilaikant Lietuvos automobiliu sporto kodekso reikalavimų, t.y. neturint organizatoriaus licencijos, kurią išduoda LASF.

- Ar nėra ydinga tvarka, kai licencijas išduoda tik LASF?

- LASF yra tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narė ir vadovaujasi pasauline praktika bei tarptautiniais kodeksais, kuriuose šis straipsnis yra nurodytas. Dėl šio klausimo vyko diskusija. Kreipėmės ir išaiškinimo į FIA, jie patvirtino, kad varžybos turi būti organizuojamos tik turint licenciją.

- Ar tokiu būdu neapribojamos pramoginės lenktynes?

- Tikrai neribojamos. Viskas daroma siekiant saugumo. LASF neturi jokių teisinių įgaliojimų juridiniams asmenims drausti organizuoti įvairias varžybas, jas vykdyti privačiose teritorijose. Tačiau kada teismai nagrinėja įvykius, nutikusius tokiose varžybose, atsakomybėn traukia būtent tų varžybų organizatorius, kurie neturi licencijos ir rengė varžybas, nesilaikydami Lietuvos automobilių sporto kodekso reikalavimų.

Teismuose šis dokumentas pripažįstamas, kaip vienas iš dokumentų, reglamentuojančių automobilių sportą. Tai atsakomybes reikalas.

Kiekvienas turi teisę pasirinkti, kur jis dalyvaus, kaip organizuos ir kokia bus atsakomybė.

- Kaip atsakomybė paskirstoma lenktynių organizatoriui ir dalyviui?

- Lietuvos automobilių sporto varžybose atsakomybė dalinama keturiems objektams: federacijai, dėl leidžiamų norminių aktų, kuriais remiantis yra rengiamos varžybos, varžybų organizatoriui, dalyviams ir žiūrovams.

Visos šios atsakomybės tarpusavyje yra glaudžiai susijusios, vienos kitą papildo ir tuo pačiu atskirai neša atsakomybę. Nagrinėjant įvykius teisme yra atsižvelgiama kiek tai yra federacijos, organizatorių, dalyvių ir pačių žiūrovų atsakomybė.