DELFI pasidomėjo, kokiomis nuotaikos gyvena didžiausias Europoje Kauno automobilių turgus.

Aukso amžius liko nuotraukose

Ant V. Naujanio kabineto sienos kabo didžiulė fotografija – iš paukščio skrydžio prieš 4 ar 5 metus nufotografuotas sausakimšas autoturgus.

„Tai jau istorija“, - nusišypso V. Naujanis.

Turgaus vadovas skaičiuoja, kad per pastaruosius penkerius metus automobilių skaičius turguje sumažėjo perpus. Tai lėmė prasidėjusi krizė, per kurią pastebimai sumažėjo autovežių, bankrutavo firmos.

Pasikeitusi prekyba vyksta iki šiol – atvykę „tralai“ nusikrauna automobilius ir vėl leidžiasi į kelią.

Tiesa, negalima sakyti, kad gyvenimas turguje sustojo. Eilinės darbo dienos rytą turguje galima sutikti ne vieną pirkėją ir pardavėją.

Euro nebijo

Daugybę metų turguje didžiąją dalį mašinų įsigydavo pirkėjai iš Rytų šalių, kurie pirmenybę teikia doleriui.

Euras tikrai neduoda reikšmės. Mašina nuolat pinga. Po Naujų metų mašina dar labiau atpigs, nes keičiasi metai. Ir atvirkščiai – latviai aktyviau perka, nors pas juos jau yra euras. Pas mus pirkėjai daugiausiai „doleriniai“ – kirgizai, gruzinai, moldavai. Jie parduoda mašinas už dolerius. Dabar doleris yra pakilęs, tai automatiškai mašinos jiems atpinga. Jei tik dolerio kursas krenta – iškart štilis. Vaikšto, neperka, derasi. Ir atvirkščiai, nes jie savo šalyse mašinas parduoda už dolerius“, - DELFI pasakojo V. Naujanis.

Taip pat turguje pastebimas sezoniškumas.

„Vasarą – ramybė, atostogos. Spalį, lapkritį ir gruodį pastebimas suaktyvėjimas“, - sako V. Naujanis.

Ne konkurentas turgui ir internetas, nes pirkėjai bet kokiu atveju automobilį nori apžiūrėti. Nerimą kelia tik kirgizų planai.

Nauji metai pavojingi tuo, kad kirgizai ruošasi stoti į Rusijos muitų sąjungą. Tai tada jų sumažės stipriai“, - DELFI sakė V. Naujanis.

Mašinos brangios ir užsienyje

Mašinų pardavėjai turguje per daug nesiskundžia, tačiau pripažįsta, kad praėjęs rugsėjis buvo geresnis.

„Sekasi vidutiniškai. Daug susideda faktorių – ir Ukrainos reikalai atsiliepia, dolerio reikalai. Dėl euro įvedimo sunku pasakyti, kokią tai įtaką turi. Gal kaip tik žmonės nori pirkti, nes nežino, kas darysis po euro įvedimo“, - DELFI pasakojo automobiliais prekiaujantis Darius.

Ne vienerius metus į Lietuvą gabenantis mašinas prekybininkas pastebėjo, kad pastaruoju metu automobiliai pabrango ir užsienyje.

„Nebėra ką vežti į Lietuvą. Užsienyje pabrango stipriai. Kainos sukilusios ir atkrenta daug variantų, kad kažką „stebuklingo“ nupirkti. Automatiškai ir čia blogėja pardavimai. Manau, praėjusiais metais buvo geriau, labiau mašinas šlavė“, - sako Darius.

Dauguma automobilių į Kauną atkeliauja iš Olandijos, Vokietijos, Belgijos, Italijos ir Prancūzijos. Tačiau pastaruoju metu kilo daug problemų dėl mašinų iš Italijos ir Prancūzijos dokumentacijos. Tai padėtį dar labiau apsunkino.

„Prieš šventes pardavimai gerėja, bet kas iš to, jei nėra automobilių? Italijoje kilo problemų dėl išregistravimo, Vokietijoje – brangu. O pas mus visi nori daug, skaniai ir pigiai“, - sako Darius.

Prekybininkas sako labai atidžiai besirenkantis mašinas, kurias verta gabenti į Lietuvą. Tačiau pasitaiko, kad mašina turguje prastovi mėnesį ar du. Kiti pardavėjai atviravo, kad iki šiol turi mašinų, kurios į Lietuvą atgabentos dar šių metų pradžioje.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (139)