1996 metais pagamintas BMW po M. Natano „invazijos“ tapo ne tik galingesnis, bet ir ekonomiškesnis.

„Esmė buvo tokia, kad nelįsti į variklio vidų ir stengtis viską padaryti variklio išorėje. Aišku, teko suskaityti labai daug literatūros ir pradėjau darbuotis. Iš pradžių atlikome teorinius skaičiavimus ir labai nudžiugome, kad yra galios prieaugis ir sumažėjo sąnaudos. Tačiau tai tik teorija – skaičiavome, kad galios prieaugis turėtų padidėti 5 kW. Išmatavę ant stendo realiai gavome 2-4 kW galios padidėjimą. Kalbant apie kuro sąnaudas tai paskaičiavau, kad važiuojant mišriu režimu galima sutaupyti iki litro kuro 100 km. Tai maksimalus skaičius. Įprastai sutaupau apie 0,5 litro”, - sako kaunietis.

Investicijos netruko atsipirkti.

„Viską, ką dabar matote kainavo 1500 Lt. Didžiąją dalį sudarė įvairūs perjungėjai, siurbliukas ir pakaitinimas. Tai biudžetinis variantas. Norint pasidaryti rimtai reiktų darytis pakaitinimą pačiame bake. Investicijos atsipirko per dvi savaites, nes užsipili už dyką ir galvoji: kur dabar važiuoti? Gal į Palangą, gal į Rygą? Paskaičiavau, kad litras aliejaus man kainuoja 10 centų – tai kaina už elektrą ir filtrus valymo metu. Viskas. 10 centų ir turi litrą degalų“, - džiaugiasi vaikinas, su aliejumi varomu BMW „prasukęs“ jau 100 tūkst. km.

Aliejaus gauti tapo sunkiau

BMW gali būti varomas įprastu aliejumi, kuris lieka keptuvėje, tarkime kepant bulves ar ruošiant kitą maistą. Prieš patekdamas į baką aliejus per filtrus išvalomas. Tuomet paliekamas kelioms dienoms nusistovėti.

„Tuomet palauki ilgiausiai savaitę ir iš aliejaus išleidi vandenį. Savaitė – tai maksimalus laiko tarpas, skirtumas matosi jau po 2-3 dienų“, - sako vaikinas.

M. Natanas teigia, kad gauti panaudoto aliejaus, priešingai nei užsienio šalyse, Lietuvoje tampa pakankamai sudėtinga.

„Seniau būdavo labai gerai – susitardavau su kavinėmis, restoranais ir paimdavau iš jų panaudotą aliejų. Ir jiems, ir man gerai. Gal kiek daugiau nei prieš metus pradėjo skambinti ir atsisakyti atiduoti aliejų. Tiksliai nežinau, bet yra kažkokios pataisos, kad panaudotą aliejų turi utilizuoti ir negalima perduoti tretiesiems asmenims“, -

Padėjo užsispyrimas

BMW perdarymas į varomą aliejumi buvo M. Natano bakalauro darbas. Šiais metais vaikinas Kauno technologijos universitete (KTU) baigia magistro studijas. Magistrinis darbas taip pat susijęs aliejaus, kaip kuro, panaudojimu.

M. Natanas neslepia, kad prieš imdamas perdaryti savo BMW sulaukė daug skeptikų pastabų, tačiau tai vaikino nesulaikė. Priešingai – kritika tapo papildomu stimulo įrodyti savo sugebėjimus.

„Sulaukiau labai daug kritikos. Tuomet man pačiam atsirado užsispyrimas, kad aš galiu tai padaryti. Norėjau įrodyti, kad automobilis gali važiuoti ir važiuoti sėkmingai. Keičiau kuro siurblį ir tarpines, nes tiesiog atėjo laikas mechaniškai, bet ne dėl aliejaus. Buvau išsiardęs tai viskas švaru, gražu, purkštukai neapdegę. Daugiau jokių trūkumų nepastebėjau. Tiesa, stovi papildomai filtrai aliejui, kuriuos reikėjo perdaryti“, - sako M. Natanas.

Sutaupęs pinigų vaikinas gali investuoti į BMW gražinimą – šį kartą M. Natano automobilį papuošė nauji ratai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (690)