1. Kokį „Euro NCAP“ saugumo bandymų įvertinimą turi šis automobilis?
2. Ar šiam automobiliui yra siūloma autonominio avarinio stabdymo sistema ir ar ji yra bazinės įrangos dalis?
3. Kaip aš pats galiu pasirūpinti didesniu automobilio saugumu?

Informacinėje „Stop the Crash“ kampanijoje bendradarbiaujančios „Thatcham Research“, „Bosch“, „Continental“ ir „ZF TRW“ kompanijos tikisi, kad tai padės sumažinti kasmet Jungtinėje Karalystėje įvykstančių maždaug 100 000 eismo įvykių skaičių, kai atsitrenkiama į galinę automobilio dalį, o vairuotojai pasirūpintų, kad jų perkamas naujas automobilis turėtų pačias naujausias saugumo sistemas.

Įrodymai, kad autonominio avarinio stabdymo sistema yra itin svarbi – neabejotini. 2015 m. „Euro NCAP“ ataskaita skelbia, kad automobiliai su šia sistema į priekyje esantį automobilį atsitrenkė net 38 procentais mažiau. Bet nors beveik visi automobilių gamintojai šiuo metu jau siūlo šią sistemą, kaip standartinė įranga ji kol kas diegiama tik 17 procentų visų Jungtinėje Karalystėje parduodamų naujų automobilių.

„Standartinė autonominio stabdymo sistema turi būti svarbiausias kriterijus kiekvienam, kuris renkasi naują automobilį“, – nebejoja Davidas Wardas, „Global NCAP“ organizacijos generalinis sekretorius. „Šią technologiją siūlo beveik kiekvienas gamintojas, tačiau kol ji nėra privaloma, raginame pirkėjus patiems nuspręsti ir pasirinkti, kad į kelią išvažiuojantis naujas automobilis turėtų šią gyvybes saugančią įrangą“.

Padangos: vienintelis kontaktas tarp automobilio ir kelio

Ne mažiau svarbu yra ir padangos bei jų protektoriaus gylis. Jungtinėje Karalystėje mažiausias leistinas padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Tačiau vertinant padangų bandymų rezultatus, tokios padangos užtikrina tik 55 proc. visų pradinių savybių. Todėl „Continental“ specialistai rekomenduoja, kad padangos būtų keičiamos kai protektorius nudyla iki 3 mm – tai būtų patenkinamas kompromisas tarp saugumo, taupumo ir važiavimo savybių.

„Continental“ atliktas tyrimas atskleidė, kad net 40 proc. vairuotojų niekada nesidomi koks yra protektoriaus gylis ir padangas keičia tik tada, kai dėl jų automobilis negali gauti techninės apžiūros pažymos. O 20 proc. vairuotojų prisipažino, kad jie neturi supratimo kaip reikia patikrinti protektoriaus gylį ir apžiūrėti padangas.

Davidas Wardas

„Tyrimai rodo, kad trys ketvirtadaliai visų eismo įvykių atsitinka tada, kai greitis yra mažesnis nei 32 km/val.“, – pastebi Davidas Wardas. „Tad net ir pati paprasčiausia autonominio stabdymo sistema, drauge su geromis savybėmis pasižyminčiomis padangomis, gali padėti išvengti daugumos šių avarijų“.

Padėti vartotojui suprasti ir pasirinkti

Neseniai „WhatCar.com“ svetainėje atliktas tyrimas atskleidė, kad vairuotojai, rinkdamiesi naują automobilį, yra pasirengę papildomai sumokėti už navigacijos sistemą ir skaitmeninį radiją, bet ne įsigyti papildomą saugumo įrangą.

„Mažiau nei pusė pirkėjų renkasi papildomas saugumą didinančias funkcijas, o tai reiškia, kad praleidžiama puiki galimybė labiau apsaugoti gyvybes keliuose“, – sako p. Wardas. „Nors pats paprasčiausias būdas įdiegti tokias saugumo sistemas kaip autonominis avarinis stabdymas, yra padaryti jas privalomomis visuose naujuose automobiliuose. Būtų kur kas geriau, jei vartotojai būtų plačiau informuojami apie tai, kaip šios sistemos veikia ir kokią jos turi naudą – tai yra esminis dalykas, galintis pakeisti vairuotojų požiūrį ir mes manome, kad dėl to didžiausią atsakomybę turi prisiimti automobilių gamintojai ir jų atstovai“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)