„Renault“-„Nissan“ aljanso vadovas Carlosas Ghosnas turi didelių ambicijų – kalbėdamas balandį vykusiame „Renault“ akcininkų susirinkime jis teigė sieksiąs aljansą įtvirtinti tarp trijų didžiausių pasaulio gamintojų.
© Gamintojo nuotr.

C.Ghosnas tikisi, kad daugiausiai prie Japonijos ir Prancūzijos automobilių gamybos aljanso pardavimų augimo prisidės „Renault“ markės atsigavimas bei agresyvi plėtra Rusijos ir Kinijos rinkose. Tame pačiame akcininkų susirinkime C.Ghosno kadencija buvo pratęsta iki 2018 m.

„Renault“-„Nissan“ praneša, kad pernai bendri aljanso pardavimai išaugo 2 proc. iki 8,26 mln. vnt., tad teks gerokai paplušėti siekiant pavyti dabartinius rinkos lyderius – „Toyota Motor“, „Volkswagen“ grupę ir „General Motors“ – kurie šiemet ketina parduoti daugiau nei po 10 mln. automobilių. Vis dėlto kai kurie leidinio „Automotive News Europe“ pakalbinti analitikai pripažįsta, kad C.Ghosno tikslas gali būti pasiektas.

„Exane BNP Paribas“ analitikas Rabih Freiha mano, kad iki 2020 m. aljansas gali patekti tarp trijų didžiausių gamintojų ir kaip pavyzdį pateikia „Volkswagen“, kuris per paskutinius dešimt metų smarkiai sustiprino savo pozicijas. R.Freiha pastebi, kad pastaruoju metų gamybinius pajėgumus padidinęs „Nissan“ sudarys sąlygas sparčiam pardavimų augimui, be to, prisidės ir „Infiniti“ markės plėtra. Analitikas neabejoja, kad iki 2020 m. „Renault“-„Nissan“ savo pardavimų apimtimis galės varžytis su rinkos lyderiais, tačiau mano, kad nėra svarbu patekti tarp trijų didžiausių gamintojų, nes pagrindinis prioritetas turėtų būti ne apimčių, o pelningumo didinimas.

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris mano, kad artimiausius penkerius metus Prancūzijos-Japonijos gamintojų aljansas vysis savo varžovus, nes jo pardavimai augs didesniu tempu nei „General Motors“ ar „Toyota Motor“. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad 2020 m. „Renault“-„Nissan“ pardavimai priartės prie 9,5 mln. vnt. ribos.

Carlosas Ghosnas
Carlosas Ghosnas
© AP/Scanpix

C.Ghosnas patikino akcininkus, kad aljansas nesivaikys didesnių pardavimų apimčių pelningumo sąskaita. Jis teigė sieksiąs „Renault“ pelno maržą padidinti nuo 3 proc. 2013 m. iki 5 proc. 2017 m. Tuo tarpu „Nissan“ pelno marža per tą patį laikotarpį turėtų padidėti nuo 5,3 proc. iki 8 proc. Siekdamas šių planų aljansas didins „Renault“ ir „Nissan“ markių integraciją – jau anksčiau buvo pranešta apie planus paskirti bendrus vadovus keturioms pagrindinėms sritims: inžinerijai, gamybai, pirkimams ir žmogiškiesiems ištekliams. C.Ghosnas tikisi, kad sinergijos efektas kasmet leis sutaupyti apie 4,3 mlrd. eurų (14,8 mlrd. Lt).

Nors C.Ghosnas sulaukia kritikos, kad 15 metų gyvuojantis aljansas tik dabar imasi didinti tarpusavio sąveiką, specialistai pripažįsta, kad tam reikia nemažai laiko. „Deutsche Bank“ analitikas Gaetanas Toulemonde pastebi, kad „Peugeot“ įsigijus „Citroen“ šių markių integracijai prireikė net 25 metų, o „Fiat“ ir „Chrysler“ integracija veikiausiai užtruks apie pora dešimtmečių.

Balandį vykusiame „Renault“ akcininkų susirinkime C.Ghosnas iškėlė du pagrindinius strateginius tikslus: „Renault“ tapti antru pagal dydį Europos gamintoju ir stiprinti „Renault“ kaip didžiausio ir žinomiausio Prancūzijos gamintojo įvaizdį. Šiuo metu „Renault“ Europoje užima ketvirtą vietą atsilikdamas nuo „Volkswagen“, „Ford“ ir „Opel“/„Vauxhall“ markių. Vis dėlto pernai debiutavęs naujos kartos „Clio“ ir jo visureigiškasis giminaitis „Captur“ sustiprino Prancūzijos markės pozicijas.

Daugiausiai vilčių C.Ghosnas sieja ne su mažais, bet su naujais kompaktiniais ir vidutiniais automobiliais. Dar šiemet „Renault“ ketina pristatyti didelį vienatūrį „Espace“, o vėliau seks kompaktinio modelio „Megane“, jo pagrindu gaminamo vienatūrio „Scenic“ bei vidutinio dydžio modelio „Laguna“ debiutai. Šie nauji modeliai bus gaminami „Renault-Nissan“ aljanso C ir D klasių modeliams skirtos bendros modulinės platformos (CMF-CD) pagrindu. Ši platforma jau naudojama naujuose „Nissan Qashqai“ bei „X-Trail“ modeliuose. Kitąmet aljansas pristatys kuklų automobilį besivystančioms rinkoms, kuris bus gaminamas CMF-A architektūros pagrindu, o mažiems automobiliams skirta CMF-B platforma bus naudojama „Renault Clio“ ir „Nissan Micra“ modeliuose. C.Ghosnas pastebėjo, kad apie 80 proc. „Renault“ automobilių ateityje naudos CMF platformas, o tai leis 30 proc. atpiginti automobilių kūrimą bei 20-30 proc. sumažinti komponentų pirkimo kaštus.

Siekdamas įtvirtinti aljansą tarp trijų didžiausių pasaulio gamintojų C.Ghosnas pabrėžia plėtros Kinijoje ir Rusijoje svarbą. Kinija jau dabar yra didžiausia „Nissan“ rinka, kurioje parduodamas kas ketvirtas šios markės automobilis. „Renault“ po poros metų bendroje gamykloje su „Dongfeng Motor“ pradės gaminti visureigiškus modelius. Šios gamyklos pajėgumai iš pradžių sieks 150 tūkst. automobilių per metus, tačiau vėliau juos bus galima padvigubinti. „Dongfeng Motor“ yra ir „Nissan“ partneris Kinijoje. Nors „Renault“ į Kinijos rinką ateina gana vėlai, Prancūzijos gamintojas tikisi laikui bėgant čia pasiekti 600-700 tūkst. vnt. metinius pardavimus ir užsiimti apie 3proc. rinkos. Analitikai tokius planus vertina gana palankiai pabrėždami šios rinkos augimo potencialą bei „Renault“ galimybes išnaudoti prancūziškos markės įvaizdį.

„Renault“-„Nissan“ šį mėnesį perėmė didžiausio Rusijos automobilių gamintojo „AvtoVAZ“ kontrolę ir su šios šalies rinka sieja daug vilčių. Kol kas Rusijos rinka smunka ir investicijos į „AvtoVAZ“ neduos greitų rezultatų, tačiau C.Ghosnas tiki šios rinkos perspektyvomis dėl augančios vidutinės gyventojų klasės, gana nedidelio automobilių paplitimo bei seno transporto priemonių parko. Analitikai puikiai vertina sprendimą „AvtoVAZ“ vadovu paskirti Bo Anderssoną, kuris prieš tai ant kojų pastatė prie žlugimo ribos atsidūrusį „AvtoGAZ“ ir pagarsėjo kaip puikus kaštų mažinimo specialistas. C.Ghosnas teigė, kad „Renault“-„Nissan“ kartu su „AvtoVAZ“ sieks užimti 40proc. Rusijos rinkos. Dabar aljansui kartu su „AvtoVAZ“ tenka 32 proc. dalis.

Ambicingas elektromobilių vystymo projektas aljansui nebuvo toks sėkmingas, kaip tikėtasi, nes į šią nišą aktyviai skverbiasi kiti gamintojai, pavyzdžiui, BMW su i3 bei „Volkswagen“ su savo užmojais tapti pirmaujančiu elektromobilių gamintoju. „Renault“ pranešė, kad aljansas nepasieks savo tikslo iki 2016 m. parduoti 1,5 mln. elektromobilių.

Aljansas ketina dar daugiau dėmesio skirti biudžetinių automobilių rinkai – prie „Renault“ valdomos „Dacia“ prisijungė „Nissan“ atgaivinta „Datsun“ markė. C.Ghosnas tikina, kad „Dacia“ ir „Datsun“ nekonkuruos tarpusavyje, nes „Dacia“ yra regioninė markė, veikianti Europoje ir Šiaurės Afrikoje, tuo tarpu „Datsun“ pirkėjų ieškos Indijoje, Rusijoje, Indonezijoje ir Pietų Afrikoje. „Dacia“ yra labai sėkmingas „Renault“ projektas – šios kuklios markės užimama Europos rinkos dalis nenusileidžia „Kia“ ar „Seat“, o pagal gaunamą 9 proc. pelno maržą ji gali varžytis su prestižinėmis markėmis. „Nissan“ tikisi, kad „Datsun“ pelno marža sudarys 4-7 proc.

60 metų sulaukęs C.Ghosnas mano, kad ateityje jį turėtų pakeisti atskiri „Renault“ ir „Nissan“ vadovai, nes vadovavimas dviems didelėms bendrovėms vienu metu yra sekinantis darbas. Nors analitikai nemano, kad C.Ghosnui pasitraukus aljansas žlugtų, tačiau pabrėžia, kad dviems vadovams bus sunkiau rasti bendrą strateginę kryptį, tad didesnę svarbą įgis „Renault-Nissan“ holdingo valdyba.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Baltarusiai pagamino savo pirmą elektrinį automobilį (12)

Baltarusija giriasi pagaminusį pirmąjį šalyje elektrinį automobilį . Transporto priemonę...

„Harley-Davidson“ jubiliejaus proga pradėjo „Softail“ modelių revoliuciją (1)

Artėjančio 115 jubiliejaus proga „ Harley-Davidson “ skelbia didžiausią modelių premjerą...

Aplinką teršiančių automobilių atsisakysiantiems britams „Ford“ siūlo išmokas

„Ford“ antradienį pranešė siūlysiantis pinigines išmokas britams, nusprendusiems atsisakyti...

„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas (8)

„ Siemens “ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo...

Vilniuje riaumojo galingieji „Mercedes-AMG“ automobiliai (22)

Šį pirmadienį Vilniuje vyko „ Mercedes-Benz StarExperience“ renginys, kurio metu buvo...

Top naujienos

Artėjančio rudens prognozė: šalnos ir šalčiai – dar rugsėjį (47)

Rugsėjį jau galime sulaukti šalnų ir šalčių, tiesa, bent sniego tikimybė, laimei, išlieka...

T. Janonis. „Valstiečiai“, apsidairykite, kas vyksta jums už nugaros (17)

Valdantiesiems šokinėjant iš laimės, kad pavyko pradėti urėdijų reformą, urėdai laiko...

Po sproginėjančių baterijų skandalo grįžta „Samsung Note“ gyvai nuo 18 val. (1)

Trečiadienio vakarą JAV, Niujorke, bus pristatytas naujausias „Samsung“ telefonas, tai...

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (511)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

ES piliečiai Jungtinėje Karalystėje priblokšti: gavo įspėjimą apie deportaciją (32)

Aukštas pareigas užimanti Londono Queen Mary universiteto istorikė Dr. Eva Johanna Holmberg...

Prezidento rinkimai: centro dešinėje prognozuojama tikra mėsmalė (43)

Centro dešinėje, kuriai sąlyginai galima priskirti liberalių ir konservatyvių politinių jėgų...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (164)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (22)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Kirpėjos verdiktas: po atostogų neprižiūrėtus plaukus teks nurėžti

Maloniai šildanti saulė , plaukus kedenantis lengvas vėjas, maudynės atviruose vandens...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (80)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...