CITA interesų pobūdis – itin platus. Viena iš veiklos rūšių – teikti rekomendacijas Europos komisijai (EK). Tokios rekomendacijos inicijuoja Europos teisės aktų pakeitimus. 

„30 atstovų grupę, kurios darbe dalyvavome, sudarė ne tik ES šalių techninės apžiūros sistemos įgaliotiniai, bet ir įrangos, kaip antai, MAHA, BM gamintojų atstovai. Šie, priklausomai nuo diskusijų temų, operatyviai stengiasi pritaikyti įrangą pagal poreikius, kurias nubrėžia EK teisės aktai", - sako G. Šlėderis.

CITA darbo grupėje aptariamos aktualijos, kaip antai, stabdžių tikrinimas, iškeliamos problemos. Vėliau pereinama prie veiksmų, sudaromos rekomendacijos ir pateikiamos EK. Šiai berengiant direktyvas, gamintojai jau būna sukūrę ir išbandę įrangą, atitinkančią atlikti patikras pagal įsigaliosiančias teisės normas. 

Šių metų CITA darbo grupės rudens posėdį surengė Slovakijos transporto priemonių tyrimo institutas „Testek“.  Tai valdžios deleguota žinyba, daugiau dėmesio skirianti mokslinei veiklai ir turinti plačias galimybes transporto  priemonių bandymams. 

„Šio rudens darbo grupės susirinkime daugiausia dėmesio buvo skiriama transporto priemonių elektroninių saugumo sistemų patikrai, tačiau aptartos ir kitos su eismo saugumu susijusios temos - stabdžių, priekinių stiklų, apšvietimo sistemų patikros problemos, pristatyta slovakų praktika aktualiomis temomis ir galimi tolesni darbo grupės veiksmai", - teigia S. Lipskis.

Antroji darbo grupės susitikimo diena buvo skirta susipažinimui su Slovakijos techninės apžiūros praktika, turinti daug ką bendra su daugumoje Europos šalių vyraujančia techninės apžiūros praktika. 

Čia techninę apžiūrą atlieka valstybės deleguotos įmonės, kurios, kaip ir Lietuvoje įpareigotos užsiimti tik šia veiklą ir negali teikti jokių papildomų remonto bei aptarnavimo paslaugų.  

„Skirtumas tik tas, kad variklio emisijos (išmetamųjų dujų teršalų) matavimus gali atlikti bet kuris šalies servisas – emisijos matavimas nėra patikros dalis. Po matavimo klijuojamas atskiras patikros atlikimą patvirtinantis lipdukas. Dar vienas skirtumas Slovakijos techninės apžiūros procedūroje - stabdžių skysčio virimo temperatūros matavimas", - pastebi G. Šlėderis.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)