Prieš 20-30 metų automobiliams nebuvo atliekami tokie saugumo testai, kokie yra dabar. Priekinė automobilių apsauga buvo išbandoma tiesiog paleidus automobilį į sieną.
© Organizatorių nuotr.
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
© Organizatorių nuotr.

Toks reginys prikausto dėmesį, vis dėlto tai nėra pati geriausia priemonė atskleisti kas nutinka, kai susiduria du automobiliai. Iš tiesų, tokie testai saugumui darė meškos paslaugą. Automobilių gamintojai stengėsi padaryti kuo tvirtesnį mašinos priekį, tačiau nesustiprindavo keleivių skyriaus konstrukcijos. Tėškiantis į sieną, visa smūgio jėga tekdavo priekiui, kuris tiesiog susiplodavo. Šoninėje nuotraukoje pavaizduota 1991-ųjų „Ford Fiesta“, kuri saugumo testo metu atrodo visai neblogai, tiesa?

Vis dėlto visai kitoks vaizdas matomas realiame gyvenime, kai susiduria du automobiliai. Priekinė mašinų dalis buvo per daug standi bet kam, kas yra minkštesnis už betoninę sieną. Todėl kažkuri kėbulo konstrukcijos vieta turėjo neatlaikyti ir dažniausiai tai buvo keleivių skyrius. Rėmas neatlaikydavo ir žmonės žūdavo.

Saugumo testuose naudojama platforma
© Organizatorių nuotr.

Paskutiniame XX a. dešimtmetyje saugumo testuose pradėjus naudoti deformuojamas platformas įvyko lūžis ir automobilių kūrimo srityje. Šie akyti, maži barjerai nustebino kai kuriuos gamintojus. Į pirmuosius saugumo testus dauguma jų atvyko tikėdamiesi šias platformas tiesiog nušluoti. Vis dėlto vietoje to jie pamatė, kaip jų automobiliai keistokai pakeičia formas.

Kaip šios konstrukcijos veikia?

Kaip ir trenkiantis į kitą automobilį, ši konstrukcija sugeria stiprų smūgį ir taip imituojama situacija, labai panaši į tai, kas nutinka realiame gyvenime.

Iš pradžių saugumo ekspertai pradėjo vykdyti testus automobiliui važiuojant 56 km/val. Vis dėlto nereikia pamiršti, kad esant tokiam greičiui imituojama šiek tiek lėčiau, maždaug apie 50 km/val., važiuojančių dviejų automobilių susidūrimas.

Kodėl „Euro NCAP“ pasirinko 64 km/val. greitį? Yra nustatyta, kad gyvybei pavojingi sužalojimai patiriami važiuojant kiek didesniu greičiu. Todėl „Euro NCAP“ nusprendė padidinti savo saugumo testų greitį iki 64 km/val. Papildomas greitis prideda ir daugiau jėgos smūgiui. Pavyzdžiui, padidinus greitį dvigubai, kinetinė energija išauga keturis kartus.

Todėl automobilių gamintojai, norėdami gerai pasirodyti „Euro NCAP“ testuose, turėjo pakeisti ir kėbulo struktūrą. Tad dabar nauji automobiliai turi gerokai sustiprintą keleivių skyrių bei puikiai veikiančias saugos oro pagalves ir saugos diržus. Penkias žvaigždutes už saugumą gaunantys modeliai pastebimai sumažina riziką patirti sunkius sužalojimus.

Trūksta įrodymų?

Jeigu šie pokyčiai kai kam kelia abejonių, siūlome pažiūrėti kas nutiko, kai susidūrė 1987-ųjų „Ford Sierra“ ir moderni, bet gerokai mažesnė „Fiesta“. Akivaizdu, kad „Fiestos“ keleivių skyrius atrodo nepažeistas, o daug sunkesnė ir ilgesnė „Sierra“ nukenčia labiau. Tai geriausiai įrodo, ko saugumo testai per daugiau nei 20 metų išmokė automobilių kūrėjus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (756)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (261)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (10)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (215)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (9)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...