Indijos bendrovės „Tata Motors“ valdomas Didžiosios Britanijos prestižinių automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ Wolverhamptone statosi naują variklių gamyklą, kurioje gamins savo sukonstruotus agregatus.
Land Rover Defender
© A.Koroliovo nuotr.

Manoma, kad jau po metų čia gali prasidėti naujo keturių cilindrų dyzelinio variklio gamyba, o dar po pusantrų metų nuo konvejerio pradės riedėti ir keturių cilindrų turbininė benzininė jėgainė. Šie du varikliai bus pirmieji savos gamybos agregatai po ilgos pertraukos ir žymės svarbų žingsnį „Jaguar Land Rover“ istorijoje siekiant suimti likimą į savo rankas.

Ilgametis BMW gamybos ir produktų kūrimo specialistas Wolfgangas Ziebartas, kuris rugpjūčio mėnesį pradėjo vadovauti „Jaguar Land Rover“ inžinerijos padaliniui, pastebi, kad pats kurdamas ir gamindamas variklius gamintojas užsitikrins didesnę nepriklausomybę. Nors „Jaguar Land Rover“ kol kas neatskleidžia būsimų variklių techninių charakteristikų, spėjama, kad tai bus lengvi, galingi nedidelio dabinio tūrio (maždaug 2.0 l) motorai, aprūpinti naujausiomis variklių technologijomis: turbinomis, tiesioginiu degalų įpurškimu, kintamu vožtuvų valdymu ir kitomis.

„Jaguar“ visuomet garsėjo savo moderniais ir galingais varikliais, nemažai prisidėjusiais prie šios sportiškos markės įvaizdžio kūrimo. Savo ruožtu „Land Rover“ klasikiniai dyzeliniai agregatai nebuvo labai galingi, tačiau pasižymėjo dideliu patikimumu. Nors gamintojas neskelbia, kuriuose modeliuose bus naudojami naujieji varikliai, juos veikiausiai gaus būsimas mažas „Jaguar“ sedanas, „Land Rover Freelander“ bei „Land Rover Range Rover Evoque“.

W. Ziebartas teigė, kad bendrovė nusamdė variklių gamybos ekspertų, kurie turėtų padėti paleisti naująją gamyklą. Šiuo metu ten jau montuojama gamybos įranga, pirmieji prototipai turėtų būti pagaminti pavasarį, o serijinė gamyba prasidėti maždaug po metų. Wolverhamptono gamykla turės dvi surinkimo linijas: vieną benzininiams, kitą dyzeliniams varikliams. Abu agregatai bus tos pačios architektūros, o tai leis supaprastinti gamybą bei sumažins komponentų pirkimo kaštus.

Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
© Gamintojo nuotr.

W. Ziebartas pastebėjo, kad „Jaguar Land Rover“ svarsto ir kitų variklių gamybos galimybes, pavyzdžiui, trijų cilindrų maždaug 1,5 l darbinio tūrio agregatą. Anot inžinieriaus, trijų cilindrų motoro gamyba būtų brangesnė nei įprastinio keturių cilindrų agregato, tačiau galbūt tai leistų sumažinti degalų sąnaudas. Nors naujųjų „Jaguar Land Rover“ variklių techniniai duomenys dar neatskleidžiami, W. Ziebartas tvirtina, kad konstruktoriai tinkamai išnaudos progą sukurti ištisą savo variklių šeimą ir naujieji agregatai taps rinkos etalonu pagal veikimo efektyvumą, svorį, galios ir tūrio santykį bei kitus parametrus.

„Jaguar Land Rover“, kaip ir kiti gamintojai, patiria spaudimą mažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisijas. Siekdamas įgyvendinti vis griežtėjančius aplinkos taršos normatyvus gamintojas ketina naudoti mažesnio darbinio tūrio, bet didelės galios turbininius agregatus suderintus su daugiau nei šešis laipsnius turinčiomis pavarų dėžėmis. Kartu siekiama mažinti automobilių svorį. Panašią strategiją renkasi ir kiti rinkos dalyviai, tačiau W. Ziebartas pasidžiaugė, kad būdamas prestižiniu gamintoju „Jaguar Land Rover“ gali sau leisti investuoti į naujas technologijas, kas masiniams gamintojams yra gerokai sudėtingiau.

Jis taip pat pabrėžia, kad keičiantis „Jaguar Land Rover“ savininkams gamintojui pavyko išsaugoti gebėjimą kurti savo variklius. „Jaguar“ savo variklio negamino nuo 1997 m., kuomet tuometinis savininkas „Ford Motor“ uždarė Radfordo gamyklą. Tuo tarpu paskutinis „Land Rover“ gamintas variklis buvo Td5 dyzelinė jėgainė, kurios gamyba prasidėjo 1998 m. ir tęsėsi iki 2007 m. Ilgą laiką pagrindiniu „Land Rover“ varikliu buvo senstelėjęs „General Motors“ V-8 aliumininis agregatas, Didžiosios Britanijos gamintojas taip pat naudojo „Ford Motor“ ir BMW variklius. Net ir pradėjus veikti naujajai Wolverhamptono gamyklai „Jaguar Land Rover“ toliau pirks dalį variklių, nes, pavyzdžiui, sutartis su „Ford Motor“, tiekiančiu benzininius ir dyzelinius motorus, galioja iki 2020 m. Manoma, kad naujosios gamyklos gamybos apimtys laikui bėgant pasieks 300 tūkst. variklių per metus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atskleidė įspūdingą modelį (23)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (11)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (20)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (6)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (241)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

R. Bogdanas. Iš ko Šiaurės Korėja gavo ukrainietiškus variklius raketoms? (261)

Vienas tarptautinis detektyvas artėja prie finišo tiesiosios. Įvyks teismas Hagoje, kuris paskelbs...

Joniškio rajone iš voljero pabėgusi meška jau surasta atnaujinta 08.16 (123)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (96)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Tokio ažiotažo nebuvo jau seniai, bet K. Porzingio žvaigždė lietuvių negąsdina specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (64)

Lengvas pasivaikščiojimas draugiškose rungtynėse Rygoje Lietuvos rinktinei išėjo į naudą –...

Kodėl Kembridžo kunigaikštienė niekada nedalija autografų? (1)

Kate Middleton – viena iš dažniausiai fotografuojamų moterų visame pasaulyje ir galbūt...

Gyvai / Lietuvos triatlono taurės 4-as etapas Veisiejuose (1)

Rugpjūčio 19-ąją šeštadienį vienas gražiausių Pietų Lietuvos krašto miestelių Veisiejai...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (25)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (28)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (120)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...