„Euro NCAP“ apdovanojimus remia Europos šalių vyriausybės, automobilių klubai ir draudimo kompanijos. „Euro NCAP“, kuris žinomas kaip automobilių susidūrimo testų rengėjas, apdovanojimais įvertina gamintojus už jų sukurtas papildomas novatoriškas saugumo technologijas, padidinančias eismo dalyvių saugumą. Šis apdovanojimas skiriamas automobilių gamintojams, diegiantiems naujas saugumo sistemas, kurios, mokslininkų patvirtintais duomenimis, užtikrina vairuotojo ir kitų eismo dalyvių saugumą. Šiemet tarp pažangiausių technologijų buvo išskirtos dvi sistemos, kurias sukūrė BMW ir „Opel“ koncernai.

Pirmoji – BMW ir „Mini“ markių modeliuose kaip papildoma įranga montuojama vairuotojo asistento sistema. Tai yra tarsi automobilyje nuolat budinti saugumo sistema, kuri įspėja vairuotoją apie pėsčiąjį ir automatiškai sustabdo automobilį.

Perspėjimo apie pėsčiuosius ir automatinio stabdymo funkcija, įvertinta „Euro NCAP Advanced“, veikia važiuojant nuo 10 iki 60 km/val. greičiu. Šios sistemos esmė – kamera, kuri įtaisyta galinio vaizdo veidrodėlio korpuse ir stebi kelią bei analizuoja vaizdus. Ji perspėja vairuotoją, kai iškyla susidūrimo su pėsčiuoju grėsmė. Pirmiausia vairuotojas įspėjamas vaizdiniu simboliu. Jeigu vairuotojas nesureaguoja, įjungiamas garsinis signalas, skatinantis vairuotoją tai veikti. Tuo pačiu metu stabdžiai automatiškai pradeda stabdyti automobilį, iš pradžių nedidele stabdymo jėga. Vairuotojas pajunta šį stabdymo efektą ir tai jam yra aiškus nurodymas imtis veiksmų, o tai smarkiai padidina tikimybę išvengti avarijos. Jeigu vairuotojas nestabdo, o susidūrimo pavojus išlieka, kaip kraštutinė priemonė, paskutinę akimirką sistema pradeda pilnai stabdyti automobilį.

Ši saugumo sistema buvo plačiai testuojama specialiose trasose ir realaus eismo sąlygomis. Jos efektyvumą patikrino ir patvirtino „Euro NCAP“ testų laboratorija, kuri patvirtino, jog sistema veikia taip, kaip nurodo gamintojas.

„Apdovanota sistema leidžia sumažinti eismo įvykių riziką mieste – o būtent miestuose įvyksta daugiausia eismo įvykių. Ši sistema yra dalis vairuotojo asistento paketo, kuris komplektuojamas trejų ir penkerių durų „Mini“ modeliuose. Jis tekainuoja 3480 litų, tačiau jo atnešama vertė – milžiniška, ji padeda saugoti gyvybes keliuose“, – sakė oficialios „Mini“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Elektroninis sargas, kurio nesinori išjungti

Antrasis „Euro NCAP“ apdovanojimas už pažangą ir už novatoriškas saugumą užtikrinančias technologijas buvo skirtas „Opel“.

Riuselsheime dirbantys inžinieriai sukūrė įspėjimo apie kliūtį persirikiuojant sistemą, kuri perspėja vairuotoją apie nematomą pavojų. Persirikiuojant, lenkiant arba sukant kiti eismo dalyviai gali patekti į vadinamąją akląją zoną. Tai vienas iš pavojų, dėl kurio visais laikais dažnai įvyksta avarijos. Dėl šios priežasties ES įvyksta dešimt procentų visų skaudžių avarijų ir penki procentai su eismo nelaimėmis susijusių mirčių.

„Savo automobilių saugumą optimizuojame remdamiesi realiomis situacijomis gatvėje ir tikrais susidūrimo scenarijais. Mūsų tyrimai parodė, kad įspėjimo apie kliūtį persirikiuojant sistema labai padidina bendrą saugumą. Jei ši sistema plačiai paplistų visos Europos rinkoje, tai padėtų maždaug vienu procentu sumažinti bendrą avarijų, kurių metu patiriama nereikšmingų ir rimtų sužeidimų, skaičių“, – teigė automobilių saugos integracijos skyriaus vadovas Güntheris Schmallis.

Elektroninė SBSA „akis“ jau saugo „Adam“, „Corsa“, „Astra“, „Cascada“ ir „Zafira Tourer“ modelius, keturiais ultragarso jutikliais akylai stebėdama šoninėje juostoje judančias transporto priemones. „Insignia“ modelyje naudojama radaro principu veikianti sistema, kuria skenuojamas didelis plotas aplink automobilį. Elektroniniams sargams pastebėjus pavojinga trajektorija judantį objektą, atitinkamos pusės išoriniame veidrodėlyje užsidega geltonos spalvos įspėjamasis simbolis. LED įspėjamasis simbolis labai ryškus, todėl pastebimas net skaisčiai šviečiant saulei. Įspėjimo apie nematomą kliūtį persirikiuojant sistema įsijungia automobiliui judant 10–140 km/val. greičiu. Ją galima užsisakyti kaip papildomą įrangą įsigyjant bet kurį anksčiau nurodytą modelį.

Naujausio tyrimo duomenimis, „Opel Insignia“ savininkai buvo patenkinti įspėjimo apie nematomą kliūtį persirikiuojant sistema – 97,2 proc. jų niekada jos neišjungdavo, 87 proc. nurodė esantys visiškai įsitikinę jos naudingumu, o 82 proc. patvirtino, kad pirkdami naują automobilį, būtinai užsisakytų tokį elektorinį sargą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (99)