Už ekologišką transportą pasisakanti organizacija „Transport & Environment“ išplatino duomenis apie tyrimą, kuriuo buvo siekiama nustatyti, kurių automobilių degalų sąnaudų vidurkiai labiausiai prasilenkia su tikrove.
© Gamintojo nuotr.

„Žaliųjų“ teigimu, labiausiai ekonomiškumo rodikliais manipuliuoja „Mercedes-Benz“ markė. Pabrėžiama, kad automobilio eksploatavimo laikotarpiu vairuotojai degalams išleidžia 5,6 tūkst. eurų daugiau, nei galima planuoti atsižvelgiant į gamintojo nurodomas degalų sąnaudas.

„Transport & Environment“ sako, kad šio tyrimo tikslas buvo parodyti, kad automobilių gamintojai yra abejingi tam, koks yra degalų suvarojimas realiomis sąlygomis, o Europos Sąjungos institucijos esą nieko nedaro, kad užkirstų kelią manipuliacijoms.

„Jeigu jūsų naujas „Mercedes“ „suryja“ 40 proc. daugiau degalų nei parašyta reklaminėje brošiūroje, tai ne dėl jūsų vairavimo stiliaus. Grečiau taip yra dėl „Mercedes“ testų, kuriais laboratorijose nustatomi oficialūs degalų sąnaudų vidurkiai – jie niekaip negali būti pakartoti realiomis sąlygomis“, – pranešime teigia „Transport & Environment“.

Organizacija skaičiuoja, kad dar 2001 m. skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkių buvo 8 proc., o o 2013 m. – jau 31 proc. Prognozuojama, kad jeigu niekas nepasikeis, šis skirtumas 2020 m. išaugs iki 50 proc.

„Mercedes“ kompanija jau anksčiau teigė suprantanti bendrą kritiką dėl automobilių bandymų normų.

Mercedes-Benz C-klasė
© Gamintojo nuotr.

„Šis skirtumas tikrai egzistuoja, vis dėlto reikia pripažinti, kad bene svarbiausias faktorius yra pats vairuotojas – nepriklausomi tyrimai rodo, kad jis gali nulemti 30 proc. ekonomiškumo, – rugsėjį tvirtino „Mercedes-Benz“ automobilių strategijos ir planavimo vadovas Johannesas Reifenrathas. – Bandymų procedūras nustato ne gamintojai, o įstatymai. Europos Komisija apibrėžia taisykles, kurių turime laikytis. Viena yra aišku: mums, „Mercedes“ kompanijai, yra labai svarbu, kad skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkio būtų kaip įmanoma mažesnis“.

Pasirodžius „Transport & Environment“ ataskaitai, „Mercedes“ atstovai pabrėžė, kad kompanija daug investuoja į degalų ekonomijos gerinimą net jei tai ir neturi įtakos Europoje taikomiems automobilių bandymams.

„Vienas iš pavyzdžių – gerinti aerodinamines savybes. „Mercedes-Benz“ šioje srityje pirmauja, tarkime CLA aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas yra 0.22 CD, o S-klasės – 0.23 CD“, – teigė kompanijos atstovas.

„Transport & Environment“ skaičiuoja, kad dėl neteisingai nurodomų degalų sąnaudų vidurkių vairuotojai degalams kasmet išleidžia vidutiniškai 500 eurų daugiau, nei galima tikėtis, o per visą automobilio eksploatavimo laikotarpį ši suma siekia 5600 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Taikinyje atsidūrusioje Lietuvos darbo biržoje vyksta tikrai keisti dalykai (3)

Lietuvos darbo biržoje vyksta keisti dalykai. Ši svarbi institucija, turinti rūpintis šalies...

Nors mirk iš juoko: lietuvė surinko absurdiškiausius darbo pasiūlymus (45)

Minimalus atlyginimas už pilną darbo dieną penkerių metų darbo patirtį turinčiam buhalteriui,...

A. Vaišnys. Tarp rugpjūčio vardų ir ženklų – apie dramą, kuri nestatoma (1)

„ Kultūros ministerija skelbia Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių...

Butų nuoma Klaipėdoje ir Šiauliuose – miestai pajuto studentų mažėjimą (15)

Klaipėdos ir Šiaulių universitetuose mažėja studentų ir pokyčius jau pajuto šiuose miestuose...

Šiurpą kelianti istorija: dingusios švedų žurnalistės kūnas rastas smarkiai sudarkytas (47)

Jūroje netoli Kopenhagos rasti moters palaikai priklauso Švedijos žurnalistei Kim Wall, praeitą...

Dėl sukčiavimo teisiamam Mios vyrui – dar vienas smūgis (8)

Dainininkės Vilijos Pilibaitytės-Antanavičienės ( Mia ) vyras Nerijus Antanavičius ,...

Kaip per savaitę sureguliuoti cholesterolio kiekį kraujyje (13)

Mokslininkai tvirtina, jog cholesterol io lygį galima sureguliuoti be jokių vaistų - tiesiog...

Naudinga žinoti: skaičiai parodantys telefono patvarumą (1)

Perkant naujus mobilius prietaisus jų popieriuose visuomet rasite IP reikšmę. Tikriausiai daugelis...