Tam, kad iš arčiau susipažintume su Lietuvos naudotų automobilių rinkos kasdienybe, apsilankėme naudotų automobilių pardavimo aikštelėse Utenoje. Mieste, kur naudotų automobilių verslas turi gilias tradicijas ir veikia keletas naudotų automobilių pardavimo aikštelių. Tiesa, vadinti jas „Utenos automobilių turgumi“ negalima, nes jau keletą metų Utena oficialiai tokios vietos neturi. Tad Utenos automobilių turgaus kontaktinės informacijos internete ieškantys pirkėjai gali būti suklaidinti. Tikėtina, kad pirkėjai, kurie iki tol nėra lankęsis Utenoje, patikėję pirmosiomis interneto paieškos sistemos „Google“ pagal raktinius žodžius „Utenos automobilių turgus“ vis dar siūlomomis pozicijomis, gali nukeliauti į prieš keletą metų likviduotą Utenos automobilių turgų Aukštaičių gatvėje.
Buvusiame Utenos automobilių turguje Aukštaičių gatvėje dabar saugomi vienai krovinių gabenimo įmonei ir jos darbuotojams priklausantys automobiliai
Į kažkada buvusį automobilių turgų atklydusiam pirkėjui autovežius saugantis aikštelės sargas paaiškins, kad čia buvęs automobilių turgus likviduotas ekonominės krizės įkarštyje, o naudoto automobilio Utenoje reikia ieškoti šalia kelių Vilnius-Utena ir Kaunas-Utena įsikūrusiose naudotų automobilių pardavimo aikštelėse. Simboliška, tačiau važiuojant šių vietų link, pakeliui tenka pamatyti kitas, prieš keletą metų daug pirkėjų iš įvairių šalių pritraukdavusias, bet dabar jau nebeveikiančias ir kitiems tikslams naudojamas buvusias automobilių pardavimo aikšteles. Šios vietos mena Utenos svečių namus, kuriuos visiškai užpildydavo automobilius dešimtimis pirkdavę rusai ir pirkėjai iš tolimesnių buvusių sovietinių respublikų.
Prieš VĮ „Regitra“, kažkada buvusios populiarios automobilių pardavimo aikštelės teritorijoje, „Utenos šilumos tinklai“ dabar saugo biokuro atsargas

Pardavėjai priversti ieškoti naujų rinkų

Kaip pasakoja senus laikus paprašyti prisiminti uteniškiai naudotų automobilių pardavėjai, padėtis naudotų automobilių rinkoje yra prasta. Lietuviai pirkėjai – išrankūs, o pirkėjų iš užsienio beveik nebėra, čia apsilanko tik latviai. Pardavėjai mano, kad nelikus pirkėjų iš Rytų, dabartinė naudotų automobilių pasiūla Lietuvos rinkai yra per didelė. Dėl šių priežasčių iš kadaise Utenoje prekiavusių didelio būrio pardavėjų ir įmonių išliko tik stiprieji, o jauni žmonės be giminaičių ar pažįstamų pagalbos šio verslo imtis nesiryžta.

Bandydami išlikti, automobilių pardavėjai priversti ieškoti naujų rinkų ar stengtis lietuviams pasiūlyti ką nors naujo. Pavyzdžiui, kai kurie prekeiviai tvarkingą automobilį su maža rida parduoda dar Vakarų Europoje. Prekeiviai pasakoja, kad šiuo metu automobilius iš jų brangiau už lietuvius dažnai linkę nupirkti slovakai ar kitų Vidurio Europos šalių pirkėjai.

Nuomonė apie automobilių kainas Utenoje – nevienoda

Trumpai susipažinę su pardavėjų atsiliepimais ir prekybos naudotais automobiliais Utenoje istorija, atkeliavome į didžiausias šalia kelio Vilnius– Utena įsikūrusias automobilių pardavimo aikšteles. Vienas iš daugelio pernelyg ne karštų, tačiau ir nelietingų šios vasaros šeštadienių. Pirkėjų automobiliams statyti skirtose aikštelėse pilna mašinų su lietuviškais arba latviškais numeriais, kai kurie jų stovi netgi šalikelėje, o šalia parduodamų mašinų matyti pirkėjų. Pirmasis įspūdis – prekyba gyva, tačiau apie viską norime išgirsti iš pačių automobilių pirkėjų ir pardavėjų.
Naudotų automobilių pardavimo aikštelė Utenoje

Pirmiausia sutinkame atgal į paliktą automobilį traukiančią molėtiškių šeimą. Pasiteiraujame apie automobilių pasiūlą ir kainas – pirkėjai kiek nusivylę, jiems susidarė įspūdis, kad kainos kiek aukštokos, ypač „Toyota“ markės automobilių. Paklausti apie juos tenkinančio automobilio paieškas molėtiškiai atsako, jog patinkančios markės ir modelio automobilį matę, tačiau dar žada ieškoti kito tokio paties, tik kiek pigesnio ir su mechanine pavarų dėže.

Toliau sutinkame pirkėjų porą iš Kėdainių, kuri automobilio jau ieškojo Kaune, Radviliškyje ir Panevėžyje. Turėdami su kuo palyginti paieškos rezultatus, jie mums papasakoja dar daugiau įspūdžių apie naudotų automobilių pasiūlą ir kainas aplankytuose miestuose. Jų įspūdžiai apie prekybą Utenoje – pasiūla labai įvairi, gal netgi didesnė už paklausą. Kainos nemažos, didesnės nei Panevėžyje, tačiau mažesnės nei Kaune. Pasak pirkėjų, automobilių turgus neseniai aplankytame Radviliškyje, palyginti su Utenos, miręs.

Nors pirmieji sutikti lankytojai skundėsi aukštomis automobilių kainomis, vis dėlto teko išgirsti ir kitokių nuomonių. Pavyzdžiui, patikusio automobilio pardavėjo belaukiantys latviai sakė, kad automobilį čia radę pigiau nei Latvijoje, o automobilio ieškoję lietuviai tėvas ir sūnus kainas buvo linkę vertinti pagal automobilio būklę. Pasak jų, prastesnės būklės automobiliai pigesni, kokybiški – brangesni, o jų kaina atitinka kokybę.
Utenos naudotų automobilių pardavimo aikštelės

Automobilių pardavėjas: kai kurie pirkėjai kainas vertina neadekvačiai

Ką apie pirkėjų nuogąstavimus dėl kainų sako patys pardavėjai? Nenorėjęs savo vardo ir pavardės viešinti prekeivis tvirtina, kad žmogui, neišmanančiam visos vidinės virtuvės, lengva sakyti, kad kainos viename ar kitame turguje yra didžiulės. Daug metų automobiliais prekiaujantis uteniškis pastebi, kad lietuviai pirkėjai kuo toliau, tuo dažniau nori idealaus automobilio už pernelyg mažą kainą. Prekeivis aiškina, kad užsienio šalyse yra sunku nebrangiai nupirkti gerą automobilį. Tvarkingos mašinos su nedidele rida kaina užsienyje jau yra didelė, o kur dar pardavėjo kaštai. Negana to, didelę patirtį turintis verslininkas teigia, kad seniai praėjo tie laikai, kai Vakarų Europos šalių gyventojai parduoda automobilį be jokios užslėptos problemos. Prekeivis aiškina, kad joks vokietis, austras ar belgas pigiai neparduos gero, mažai kilometrų nuriedėjusio automobilio. Pasiseka, jeigu problemas pavyksta nustatyti dar iki automobilis patenka į Lietuvą, bet pasitaiko atvejų, kai automobilio pirkimas prilygsta loterijai ir nei pirkėjas, nei pardavėjas negali žinoti, kas nutiks automobiliui nuvažiavus dar kelis šimtus kilometrų.

Į Vakarų šalis išvykusiems lietuviams tenka sunkiai dirbti, kad rastų gerą automobilį už lietuvių pirkėjui priimtiną kainą. Pasak prekeivio, pardavėjams vis dažniau tenka susidurti su skaudžia realybe, kai automobilis Lietuvos turguje užsibūna pernelyg ilgai. Tokiu atveju jam belieka du pagrindiniai pasirinkimo variantai. Pirmasis – kantriai laukti pirkėjo, kuris pasiūlys bent kaštus atperkančią kainą, arba antrasis, dar skaudesnis – pardavinėti automobilį žemiau jo savikainos. Beje, abu minėtuosius variantus mums pavyko rasti Utenoje, kai vietinę rinką puikiai pažįstantis prekeivis parodė ir žemiau savikainos, ir antrus metus pardavinėjamų automobilių.

Apibendrinant galima teigti, kad naudotų automobilių prekyvietė Utenoje – gyva: čia yra didelė pasiūla, nemažai smalsuolių, užfiksuota keletas preliminarių sandorių, matyti nemažai ką tik atvažiavusių autovežių, tačiau pasikalbėję su pardavėjais žinome, kad aikštelėse yra dar ir kovo mėnesį atvarytų automobilių. Pasiūlymas potencialiems pirkėjams – nevažiuoti į Aukštaičių gatvę, o atvykti į automobilių pardavimo aikšteles Utenoje ir įvertinti pačiam.
Pirkėjai ir pardavėjai renkasi prie ką tik atvažiavusio autovežio
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (512)